Menu

Tento týden v UX: chybová hlášení, metro v Londýně a rozloučení

Jak umí umělá inteligence kreslit, proč zvýrazňovat chybová hlášení a mnoho dalšího v přehledu zpráv z UX za 22. týden roku 2022.

Tento týden v UX: chybová hlášení, metro v Londýně a rozloučení

Když se umělá inteligence stane výtvarníkem

O tom, jak moc pomáhá nebo škodí umělá inteligence, která tvoří obrázky, jste si mohli přečíst článek na našem blogu. Jak ale takové obrázky vypadají v praxi, si můžete prohlédnout na serveru The Verge. Všechny tyto vizuály vytvořil software DALL-E na základě textového popisu, například: „Pes zvědavě hledí do zrcadla a vidím v něm kočku“, a rozhodně vypadají realisticky. Nejedná se však o jediný program; jak upozorňuje článek, tvorbou obrázků na základě textového podnětu se zabývá i Imagen společnosti Google. Pokud byste ho chtěli vyzkoušet, budete zklamáni, neboť internetový gigant ho zatím neposkytuje veřejnosti.

Proč zvýrazňovat chybová hlášení

Nikdo nerad zjišťuje, že zapomněl na webové stránce vyplnit políčko nebo že ho vyplnil špatně. Jenže když už se to stane, musíme na to uživatele upozornit, aby nám od něj přišly všechny potřebné informace. K tomuto účelu slouží chybová hlášení na řádku přímo u pole, kde k chybě došlo – a aby je uživatel nepřehlédl, jsou opatřeny takzvanými vizuálními indikátory, tedy zvýrazňujícími označeními, jak uvádí text Why you should add a visual indicator to your inline error messages na blogu Prototypru. Když nás chybové hlášení praští do čoí, všimneme si ho spíš, než kdyby bylo napsáno úplně stejně jako zbytek textu na stránce.

Nové logo a nový font Instagramu dělí internet

Předminulý týden zveřejnila společnost Meta, která vlastní sociální sítě Facebook a Instagram, novou vizuální identitu pro druhou jmenovanou síť. Nová ikona Instagramu je na první pohled o něco světlejší než její předchůdkyně a doprovází ji písmo Instagram Sans, které o poznání víc připomíná tiskací písmo než předešlý font. Ačkoliv společnost Meta jako důvod rebrandingu uvedla větší uživatelskou přístupnost, ne každý byl spokojený, jak uvádí server Creative Bloq. Internetoví uživatelé si stěžují mimo jiné na ošklivost fontu nebo přílišný jas.

Vizuální identita nové linky londýnského metra

17. května byl spuštěn provoz Elizabeth, linky londýnského metra, která nese jméno britské panovnice Alžběty II. A právě proto, aby Dopravní podnik Londýna podtrhl spojitost s britskou monarchií, dostala linka fialovou barvu, jak uvádí server Creative Bloq. Ten však na novém designu nenechal nit suchou. Důvodem kritiky je barevná podobnost s linkou Piccadilly, která je značena tmavším odstínem fialové a vede podobnou trasou jako Elizabeth. Barva se nelíbila ani některým uživatelům na Twitteru.

Konec UX Podcastu

V červnu Modrého ducha opustí nebo s ním změní formu spolupráce několik členů týmu, který se staral o UX Podcast, a tak se s vámi, milí čtenáři a posluchači, budeme muset po čtyřech měsících týdenního zpravodajství ze světa UX s vámi rozloučit. Neznamená to však, že Modrý duch opouští tuto tematiku úplně. Pokud chcete nadále poslouchat nebo si číst novinky (nejen) z oblasti uživatelské zkušenosti, přihlaste se k odběru našeho druhého podcastu Update nebo sledujte Blog Modrého ducha. Děkujeme za přízeň a těšíme se na vás u nových epizod a článků!

Jak se vám článek líbil?

0

Praktický

0

Inspirující

0

Zábavný

0

Nic moc