Menu

Tento týden v UX: loga bez textu, řádkování a streamování hudby

Jak používat modrou a červenou, která slavná loga si jsou podobná a mnoho dalšího ve zprávách ze světa UX za 18. týden 2022.

Tento týden v UX: loga bez textu, řádkování a streamování hudby

Která loga fungují bez textu

Některá loga obsahují firemní motto, jiná nikoliv. Dokonce existují taková loga, v kterých nenajdete ani jedno písmenko. Jak si je pak ale spojíme s konkrétními značkami? To popisuje článek 8 famous textless logos and why they work na webu Creative Bloq. Najdeme mezi nimi Starbucks, Instagram, Apple, dokonce i McDonald, ačkoliv u něj bychom mohli argumentovat, že dva zlaté oblouky nápadně připomínají M.

Kombinace červené a modré

Spousta z nás má ráda pestrobarevné vizualizace, jenže si už neuvědomuje, že ne všechny barvy spolu ladí nebo že vytvářejí kombinace, kterých nechceme docílit. Jak uvádí článek Mixing and combining red and blue in data visualization, červená a modrá se používají pro kontrast (podobně jako černá a bílá). Když obě barvy smícháme, získáme fialovou. A zde nastává problém pro barvoslepé osoby, které, podle toho, jaký druh barvosleposti mají, nedokážou odlišit jednotlivé odstíny fialové. V článku se však dočteme, jak vhodně červenou a modrou použít a jak udělat své vizualizace přístupnějšími.

Překonejte své mezery v mezerách

Při tvorbě textu asi příliš nepřemýšlíme o řádkování, přesto se dá dělat dobře i špatně. V článku Best practices for line spacing se dozvíme, jak řádkovat co nejlépe. Jedním z pravidel je například to, že řádek by měl mít maximální délku 70 až 80 znaků nebo že poměr znaků a výšky řádku by měl oscilovat v rozmezí 140 až 180 % kvůli přístupnosti. Pokud se vám tyto propočty zdají složité, nezoufejte: Na internetu najdete kalkulačky, které vám vypočítají ideální velikost řádku pro různé velikost písma.

Slavná loga, která si jsou podobná

Pokud jste si někdy prohlíželi nějaké logo a měli jste pocit, že se autoři inspirovali jiným výtvorem, nebyli jste sami. Server Creative Bloq takových log našel celkem osm a postavil na nich článek 8 famous logos that look ridiculously similar. Najdeme mezi nimi Starbucks a Starpreyu, dokonce dva módní giganty Gucci a Chanel. Pokud vás zajímá, které podobnosti vyústily v soudní spory a jak na změnu reagovali zákazníci, určitě vás článek nezklame.

Pravidla UX a Spotify

Jedním z důvodů, proč je hudební streamovací služba Spotify tak populární, je možná její UX design. Jak vysvětluje článek 7 Laws of UX that Spotify Follows, tato platforma se řídí několika pravidly uznávanými v komunitě UX designérů. Jedním z nich je například to, že uživatelé jsou raději, když všechny jejich aplikace fungují stejně, nebo zásada, že blízké objekty mají tendenci být ve stejných kategoriích. Dodržování těchto zásad se vám samozřejmě budete hodit, i když nebudete vyvíjet aplikaci na přehrávání hudby.

Jak se vám článek líbil?

0

Praktický

2

Inspirující

0

Zábavný

0

Nic moc