245 501 151 Po-Pá 9-17 hod Zobrazit menu

Jak nastavit poštovního klienta Mozilla Thunderbird

Průvodce nastavením poštovního klienta Mozilla Thunderbird.

TIP: Mozilla Thunderbird je zdarma a můžete ho stáhnout zde http://www.mozilla.org/cs/thunderbird/
  1. Spusťte Mozilla Thunderbird
  2. V menu klikněte na "Nástroje" a vyberte "Nastavení účtu"
  3. Klikněte na tlačítko "Akce účtu" a zvolte "Přidat poštovní účet"
  4. Do pole "Vaše jméno" zadejte své jméno
  5. Do pole "E-mail" zadejte svou e-mailovou adresu (např. novak@blueghost.cz)
  6. Do pole "Heslo" zadejte své přístupové heslo a klikněte na tlačítko "Pokračovat"
  7. Následuje automatická detekce nastavení. Tato by si měla správně ověřit a nastavit potřebné údaje pro POP3 a SMTP. Ne vždy ovšem může automatická detekce zjistit potřebná nastavení správně a v takovém případě je zapotřebí nastavení ručně upravit. ponechte program dokončit konfiguraci do doby, než se zobrazí tlačítko "Upravit" (od verze Thunderbird 5 – „ruční nastavení“), a poté na něj klikněte.
    • do pole "Příchozí" zadejte "pop3.blueghost.cz", zvolte protokol "POP", nastavte port "110" a SSL "Žádné"
    • v poli "Odchozí" musí být nastaveno "smtp.blueghost.cz", port "25" a SSL "Žádné"
    • do pole "Uživatelské jméno" zadejte Váš email (např. novak@blueghost.cz)
    • poté klikněte na tlačítko "Znovu otestovat nastavení"
    Možné komplikace:

    Test nastavení stále neúspěšný?

    • Zkontrolujte nastavení brány firewall, zkuste jí po dobu nastavení vypnout.
    • Zkontrolujte nastavení antivirového programu, zkuste ho po dobu nastavení vypnout.
  8. Po dokončené kontrole upraveného nastavení klikněte na tlačítko "Vytvořit účet"
  9. V následujícím okně zvolte "Uvědomuji si rizika" a pokračujte tlačítkem "Vytvořit účet"
  10. Program by měl být nyní nastaven, doporučujeme ho vyzkoušet (odeslat email a také přijmout email)
  11. Pokud toto proběhne v pořádku tak jste program nastavili úspěšně a Vaše práce zde končí!
  12. Poštovní klient stále nefunguje správně?

    Potom tedy překontrolujte nastavení následovně:

    V menu klikněte na "Nástroje" a vyberte "Nastavení účtu"
  13. Zde vyberte u Vašeho účtu položku Nastavení serveru
  14. Zkontrolujte následující údaje:
    • adresa serveru: pop3.blueghost.cz
    • port: 110
    • jméno uživatele: (např. novak@blueghost.cz)
    • zabezpečení spojení: žádné
    • způsob autentizace: heslo, nezabezpečený přenos
  15. Nyní u vašeho účtu zvolte vlevo položku Server odchozí pošty(SMTP)
  16. Zkontrolujte následující položky:
    • adresa serveru: smtp.blueghost.cz
    • port: 25
    • zabezpečení spojení: žádné
    • způsob autentizace: heslo, zabezpečený přenos
    • jméno uživatele: (např. novak@blueghost.cz)
  17. Potvrdíme OK a poté znovu OK
  18. Hotovo! Váš program by měl být správně nastaven.

Možné komplikace:

Test nastavení stále neúspěšný?

  • Zkontrolujte nastavení brány firewall, zkuste jí po dobu nastavení vypnout.
  • Zkontrolujte nastavení antivirového programu, zkuste ho po dobu nastavení vypnout.

Účet vytvořen, poštu lze přijmout, ale nikoliv odeslat?

  • Je třeba zkontrolovat nastavení serveru odesílané pošty (tzv. SMTP) ve Vašem poštovním programu. Měl by být nastaven na smtp.blueghost.cz. Můžete však využít i smtp serveru poskytovatele Vašeho připojení, někteří jej dokonce vyžadují, např. provideři wi-fi.

Seznam smtp serverů častých poskytovatelů připojení:

  • Telefonica O2 (ADSL): smtp.iol.cz nebo smtp.o2isp.cz (server vyžaduje ověření)
  • T-Mobile: smtp.t-email.cz, Vodafone: smtp.vodafonemail.cz
  • UPC: smtp.upcmail.cz
  • Volny.cz: smtp.volny.cz

Pokud server požaduje ověření, je pak třeba ještě vyplnit uživatelské jméno a heslo, které jste obdrželi od poskytovatele připojení (nejedná se o heslo pro přihlášení do e-mailové schránky, které jste obdrželi od nás).