Značka Fitmin, prémiový výrobce krmiv z Orlických hor, se ocitla na křižovatce. Tlak retailových řetězců na cenu, omezení v kvalitě produktů a vysoká závislost na pár velkých odběratelích již pro ni nebyly nadále udržitelné.
Firma se rozhodla radikálně změnit obchodní model – vytvořila vlastní digitální distribuční kanály přímo k evropským zákazníkům. Vize byla jednoduchá: nabídnout zákazníkům prémiové krmivo přímo od výrobce – čerstvější, kvalitnější a bez kompromisů v kvalitě, marži i zákaznickém servisu.
Projekt Fitmin není „jen další eshop.“ Využívá architektonicky moderní hybridní přístup: SaaS platformu Shoptet Premium kombinuje s na míru vytvořeným Middleware BlueGhost v Symfony, který je napojený na robustní americký ERP systém QAD uzpůsobený k řízení složitých potravinářských výrob.
Dohromady tento systém představuje plně přizpůsobitelné řešení, na kterém aktuálně běží 6 plnohodnotných evropských e-shopů (Česko, Slovensko, Polsko, Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko) a další se připravují – bez kompromisů v UX, lokalizaci a automatizaci.
Výrobci umožňuje systém rychlou a levnou expanzi napříč Evropou, individuální přístup pro každý trh i rychlé inovování produktů a spojených služeb.
+79 % objednávek: Nový e-shop výrazně předčil výkon předchozího řešení.
+17 % obrat: Modernizace platformy se pozitivně promítla i do celkového obratu.
Expanze do 5 zemí: Díky připravené architektuře se podařilo rychle a levně vstoupit na trhy ve Slovensku, Polsku, Maďarsku, Rumunsku a Bulharsku.
-40 % času na správu objednávek: Automatizace výrazně zefektivnila interní procesy.
-60 % chybovost v datech: Řízená obousměrná integrace snížila počet chyb, ušetřila čas a snížila provozní náklady.
+35 % průměrná hodnota objednávky: Nasazení konfigurátoru zvýšilo průměrnou hodnotu nákupu a tím i rentabilitu celého projektu.
Snadný výběr a poradenství: Zákazník se na e-shopu neztratí. Díky chytré a detailní filtraci si snadno vybere krmivo přesně podle věku, velikosti a potřeb svého zvířete. Pro nerozhodné zákazníky je připraven tříkrokový konfigurátor balíčků, který pomáhá sestavit objednávku na míru a zvýšit její průměrnou hodnotu (+35 %).
Flexibilní a přehledný košík: Košík se inteligentně přizpůsobuje – pro B2C zákazníky je jednoduchý a přehledný. Interaktivní obsah propojený s košíkem zvýšil míru prokliků i konverzí. U větších objednávek se automaticky aktivuje paletová doprava, což snižuje chybovost u B2B logistiky.
Rychlá a bezproblémová platba a doprava: Nabízíme široké portfolio lokálních platebních metod (GoPay, Apple Pay, Google Pay, bankovní převody) i kompletní sadu ověřených dopravců (PPL, DPD, Zásilkovna, Balíkovna). Ceny i doby doručení jsou uvedeny přehledně a transparentně.
Péče po nákupu: Zákazník obdrží přehledné potvrzení objednávky a může sledovat její stav. Registrovaní zákazníci mají k dispozici historii objednávek a možnost zopakovat nákup jedním kliknutím, což podporuje jejich loajalitu.
Klient pro nadrozměrné objednávky využívá vlastní dopravy. Od určitého množství je navíc nutné do objednávky automaticky přidávat paletu. Pokud si zákazník například objedná zboží celkem za 120 kg a výše, navýší se cena v košíku o cenu palety, na které bude zboží dopraveno. Tuto položku zákazník nemůže odstranit jinak, než že opětovně sníží objem nakupovaného zboží. Ani jednu z výše uvedených funkcí nebylo možné nastavit v Shoptet Premium, proto jsou vkládané do košíku skrze podmínky nastavené JavaScriptem v Middleware. Funkce v Middleware zjišťuje váhy jednotlivých produktů a sčítá je, na základě čehož poté nabízí možnosti dopravy a přidává či ubírá palety.
Mapa s prodejci je BlueGhostem vyvinuté javascriptové řešení, které je na míru připravené tak, aby jej bylo možné injektovat do Shoptetu. Opět se jedná o nadstavbu nad rámec základních funkcí Shoptet Premium. Funguje to tak, že z ERP do middlewaru přicházejí data týkající se seznamu partnerů, kteří prodávají produkty Fitmin. Data zároveň zahrnují identifikaci těch partnerů, kteří se mají v mapě zobrazit. Vyvinutá funkcionalita (mapa) tak napřímo komunikuje s databází v middleware, ze které získává potřebné informace.
Samotné uživatelské rozhraní mapy je pak podobné, jako u běžných aplikací zabývajících se navigací. V levé části je výpis všech prodejců a vpravo mapa s body, kde se daní prodejci nachází. Pokud uživatel klikne na název prodejce ve výpisu vlevo, mapa se přiblíží na konkrétní polohu. Stejně je to i naopak – pokud se v mapě klikne na určitý bod, upraví se seznam vlevo.
Zákazník má možnost sestavit si produkt na míru. Technicky se jedná o jednu z nejsložitějších funkcionalit, které se v tomto projektu v rámci úprav Shoptet Premium řešily, neboť se jedná o vysoce specializovaný požadavek s pokročilou logikou výpočtu ceny. Zákazník v detailu produktu klikne namísto na „přidat do košíku“ na „nakonfigurovat”. Objeví se pop-up, ve kterém si v 1. kroku vybere požadovaný počet produktů a dozví se výslednou cenu. Následně pokračuje do 2. kroku, kde si pro změnu vybírá dárek zdarma. Výsledný efekt je takový, že si zákazník přidá vlastními silami sestavený produkt do košíku a koupí si ho za danou cenu.
Efektivně škálovat e-shop napříč Evropou.
Využít kombinaci SaaS a vývoje na míru (hybridní přístup).
Dostat se blíž ke svému zákazníkovi – nejen logisticky, ale i komunikačně.