Menu

Výzva zdolána! Jak BlueGhost postavil e-shop souběžně s implementací nového ERP

E-shop s miliony page views a stovky tisíci uživatelů měsíčně.

Společnost Uni Hobby je největším českým hobby řetězcem a širokou zákaznickou základnou. Nabízí rozsáhlou paletu hobby potřeb pro kutilství, domácnost i zahradu.

Cílem projektu Uni Hobby bylo přepsat rozsáhlé eshopové řešení, které se 6 let vyvíjelo u předchozího dodavatele.

Pro BlueGhost tento úkol znamenal využití vlastní platformy pro e-shopy, její úpravu klientovi na míru a propojení s novým ERP systémem. V neposlední řadě se e-shopu Uni Hobby navrhoval a implementoval nový grafický vzhled.

Klient se rozhodl vyměnit naráz ERP systém i e-shopové řešení a oba projekty řídit agilně a paralelně.

Tento postup s sebou nese potenciální úskalí, neboť se štěpí pozornost vnitřního týmu a finanční zdroje mezi dva důležité projekty. Navíc jakékoliv zpoždění v jednom projektu může mít dopady i do druhého a tato zpoždění se navzájem mohou duplikovat a činit systém těžko řiditelný a nepředvídatelný.

S BlueGhost a Uni Hobby tato výzva dopadla dobře.

Zejména díky vysokému nasazení a kompetenci všech zúčastněných stran. Projekt se spustil včas a bez větších komplikací.

Klíčové okamžiky se odehrály během napojování na ERP systémy klienta.

Týkaly se výměny dat, které bylo nutné vypořádat v časovém presu přímo během vývoje. Díky dobrému plánování se však řešení podařilo vymyslet a úspěšně implementovat, takže se projekt mohl spustit bez větších komplikací a ve stanoveném termínu. Bez ohledu na to, čí týmy byly, všichni odvedli skvělou práci a dotáhli výsledek do zdárného konce.

Co se technologií týče, Uni Hobby je postavené na vlastním řešení pro e-shopy, které BlueGhost vyvíjí a poskytuje. Je naprogramovaný primárně v PHP a JavaScriptu, na nové funkcionalitě widgetu je použitý React. E-shop Uni Hobby funguje tak, že přijímá a zpracovává data, která jsou posílána z interního systému klienta. E-shop je napojen na sofistikovaný ERP systém B.O.S.S, který řídí sklady, pokladny a celkový oběh zboží v obchodní sítí.

Pro e-shop se speciálně navrhoval a vyvíjel widget pro výdejní místa.

Ten umožňuje nakupujícím zvolit si výdejní místa a boxy partnerských dopravců i samotných poboček Uni Hobby, přímo z jediné mapy.

Některé funkcionality vypadají jednoduše, ale skrývá se za nimi hodně logiky.

Příkladem je výběr doprav, kde se zákazníkovi nabízejí až čtyři dopravci. Ve skutečnosti má e-shop ale až desítky typů doprav, které se liší cenou nebo možnostmi, jak velké zboží mohou připravit.

Algoritmus vypočítává přepravu na základě objemu a hmotnosti tak, aby výsledná cena byla ve prospěch koncového zákazníka. To znamená, že se cena dopravy automaticky optimalizuje dle kombinací druhů zboží v košíku. Tento algoritmus pracuje s několika kritériemi. Je zde priorita, která se určuje vzdáleností pobočky od zákazníka, dále, zda je zboží skladem a jak je pobočka v daný den vytížená. Uživatelsky zajímavou je rovněž funkce, která umožňuje zvýhodnit cenu zboží při větším odběru na paletě.

Další zajímavou funkcionalitou je klientská zóna, která funguje na živém propojení s interním systémem Uni Hobby. Díky tomu se dá do e-shopu přihlásit nejen pomocí e-mailu, ale i pomocí klientské karty. Zároveň ve své klientské zóně zákazníci vidí body na kartě a další informace. Malou funkcionalitou, která má však pro zákazníky velký užitek, jsou kalkulátory. Ty koncovým zákazníkům pomohou, když si chtějí například koupit dlažbu do koupelny. Díky nim si mohou přesně spočítat, kolik balení daného materiálu budou potřebovat.

Díky spolupráci s BlueGhost si klient začal více uvědomovat důležitost UX designu.

Tým BlueGhostu e-shopu Uni Hobby navrhl a implementoval novou vizuální podobu v souladu s pravidly Human-Centered Designu. Klient si v tomto procesu zvědomil, jak důležitou roli hraje rozmístění jednotlivých prvků na základě zpětné vazby, kterou dostával od svých zákazníků.

Čeho BlueGhost dosáhl

1. Úspěšný přepis původního e-shopového řešení a další kontinuální rozvoj.

2. Vývoj a implementace vlastního widgetu pro dopravu přes výdejní místa.

4. Optimalizace ceny přepravy ve prospěch koncového zákazníka.

5. Návrh a realizace nového UX/UI eshopu.

„Vzhledem k výrazné konkurenci na trhu jsme se museli více zaměřit na nákupní proces a učinit ho pro zákazníka co nejpohodlnější.

Naším cílem bylo nabídnout zákazníkům rozmanitost při volbě doručení zásilek a zajistit aktivní propojení e-shopu se zákaznickou podporou. Náš záměr se díky dobré spolupráci všech zúčastněných podařilo realizovat. Projekt nás mimo jiné naučil, jak je důležité zaměřovat se i na detaily webové prezentace ve vztahu ke koncovým uživatelům a poslouchat více zpětnou vazbu publika obecně.“

– Tomáš Srb, provozní specialista e-shopu Uni Hobby