Ideálně bez poklesu tržeb. Zdánlivě jednoduchá mise, co to ale ve skutečnosti znamená? Tým Modrého ducha musel celý projekt analyzovat, pochopit ho a být schopen v něm dělat i větší zásahy. Udržet projekt v chodu totiž neznamená jenom monitorovat, jestli aplikace běží, to je samozřejmostí. Klíčové je udržet stávající zákazníky, a proto je třeba dělat do aplikace v případě nutnosti i hlubší zásahy.
Úkolem bylo spravovat nejenom technickou stránku, ale i zákazníckou základnu. To znamenalo udržet stejný počet uživatelů, jako když BlueGhost aplikaci dostal na starost. Klient se bohužel s týmem Modrého ducha nepodělil o přesné byznysové výsledky, avšak podle traficu na webu se úkol podařilo splnit.
Aplikace byla bez dokumentace a komentářů. Tým Modrého ducha nasadil monitorovací systémy, aby mohl sledovat návštěvnost a objemy objednávek realizované skze aplikaci. Poté se aplikace udržovala a pokud byl indikován problém, podrobil se analýze a následně vyřešil. Dále probíhaly úpravy z hlediska nutných legislativních změn.
Vzhledem ke stáří tohoto projektu nebylo překvapivé, že se na něm vystřídala spousta týmů. Nebylo problémem najít pákistánské komentáře a jména proměnných v jazyce, o kterém tým do té doby neslyšel. Nevadilo to ale ničemu. Nepoužitelné kusy kódu se nahradily a ty srozumitelné se dále rozvíjely.
Na základě odkazu, přes který zákazník navštíví e-shop, předává identifikaci uživatele a partnerského programu. Partnerský e-shop pak zpracuje objednávku a pokud je vytvořena s nárokem na cashback (s identifikací partnera), přizná peníze uživateli. Vratnepenize.cz tyto uznané prostředky sdružují a zajišťují jejich případné vyplácení.
Existuje zde mnoho napojení na API, aby byly všechny transakce co nejvíce automatizované. To je důležité zejména vzhledem k jejich objemu, ale také rychlosti, s jakou zákazník vidí přiznaný cashback na svém účtu.
Aplikace je navenek zdánlivě velmi jednoduchá, ale uvnitř probíhá kromě rozsáhlé automatizované komunikace s partnery i mnoho kontrolních mechanismů, aby uživatelé při nárokování cashbacku nemohli podvádět.
Původně roční spolupráce se díky tomu protáhla ve spolupráci dlouhodobou a klient měl proto dostatek času dotáhnout novou verzi aplikace v plné parádě.
BlueGhost se s klienty vždy snaží najít co nejefektivnější model vzájemné spolupráce. Zde se tým Modrého ducha pohyboval v prostředí velkého korporátu, a přesto se podařilo nastavit procesy a komunikaci tak, aby bylo možné řešit veškeré problémy, které aplikace kladla, a to rychle a bez průtahů.