Menu

Co vás v digitálu 2020 nemine? Virtuální realita, interaktivní obsah a nákupy na sockách

Jaké novinky, inovace a výrazné posuny v digitálním marketingu můžete čekat v roce 2020? Technologie, které jsou zatím v plenkách, si sebejistě produpávají cestu na výsluní. Budete je ignorovat, nebo díky nim získáte náskok před konkurencí?

Co vás v digitálu 2020 nemine? Virtuální realita, interaktivní obsah a nákupy na sockách

Digitální marketing je skládačka složená z několika dílů, které se neustále mění. Nové technologie, techniky a stále se vyvíjející Facebook a Google algoritmy drží agentury v pozoru, včetně Modrého ducha. Součástí práce každého správného marketéra je vzdělávání se a sledování trendů a novinek, které zajišťují, že reklamní kampaně klientů budou efektivní.

Nové desetiletí se pomalu blíží a bude to jedna velká jízda. Pojďme se společně podívat na to, jaká horská dráha nás ve světě internetu čeká a na co se těšit v roce 2020.

Interaktivní obsah

Současný uživatel je rozmazlený a dychtí po nových zážitcích a neotřelých věcech. 91 % kupujících hledá interaktivní a vizuálně přitažlivý obsah, který zaujme jejich pozornost. V roce 2020 se bude podle TheDigital marketing soustředit na to, aby uživatelům dal to, co si žádají. Velký boom zažijí nákupy přes sociální sítě, virtuální a rozšířená realita, 360° video, kvízy a ankety, které udrží zákazníkovu pozornost a provedou ho celým nákupním procesem.

Interaktivní obsah bude jedním z největších marketingových trendů v roce 2020 z několika důvodů:

  • tento typ obsahu je nový a originální
  • udržuje zákazníky déle na stránce
  • nabízí nekonečné možnosti
  • zvyšuje povědomí o vaší značce
  • lidé rádi sdílí nové a zajímavé věci

Hlasové vyhledávání

V USA používá hlasové vyhledávání 66,4 milionů lidí, což je více než 1/4 dospělých. Ještě chvíli zůstaneme u čísel. Kromě Amazon Echo či Google Home je hojně používané hlasem aktivované vyhledávání na chytrých telefonech. Zhruba 31% uživatelů po celém světě jej využívá pravidelně. Skromné odhady pro rok 2020 směřují k tomu, že více než 50% veškerého vyhledávání bude za pomoci hlasu. A jaká je situace v České republice? Hlasové vyhledávání v češtině je Googlem podporované a funkční, namísto mluvené odpovědi se vám však zobrazí klasický výsledky vyhledávání. Přestože se tedy tyto statistiky týkají zatím zejména angličtiny, bylo by chybou je ignorovat. Trendy z USA se k nám zpravidla dostávají s odstupem několika let a pokud je uchopíte v předstihu, můžete získat výrazný náskok před konkurencí.

Možnosti, které nabízí Google, Alexa či Siri jsou užitečné v digitálním marketingu, a to i v případě lokálního byznysu. Díky správné optimalizaci vašich webových stránek získáte pro svůj obchod či službu nové zákazníky, kteří by vás jinak jen těžko našli v moři konkurence klasického vyhledávání. Jak na to? Stačí zvolit správná klíčová slova.

Tipy, jak správně optimalizovat web pro hlasové vyhledávání

  • Při implementaci hlasového vyhledávání na vašem webu nesmíte zapomenout na správnou stylistiku textu. Uživatelé jinak píší a jinak mluví. Použijte poutavý konverzační tón, který však musí být gramaticky v pořádku.
  • Pro optimalizaci webu pro jakékoliv (tedy i hlasové) vyhledávání je důležité zaměřit se na používání klíčových slov. Long tail klíčová slova, jako je například „jaká je nejlepší pizza ve městě”, budou mít mnohem větší úspěšnost než kratší klíčová slova „nejlepší pizza”.
  • Víte, jak se váš zákazník bude ptát? Přemýšlejte jako on a naservírujte mu odpovědi, které potřebuje, tak jak je potřebuje. Myslete na to, že Google to rád stručné. Nejdůležitější sdělení proto komunikujte v prvních třech větách.

Virtuální a rozšířená realita

Virtuální (VR) a rozšířená realita (AR) budou nedílnou součástí našich životů, ať už se bavíme o běžném životě či byznysu. Stejně tak mají své místo i v digitálním marketingu. Technologie je stále v plenkách, ale již nyní se s ní počítá. Skvělým příkladem je nábytkový gigant IKEA.

Svým zákazníkům nabízí službu s rozšířenou realitou. Jak to funguje? Na jednoduchém principu. Aplikace IKEA přenese za pomoci AR vámi vybraný nábytek na místo, kde jej chcete mít. Ještě předtím, než uděláte objednávku, „reálně” vidíte, jak bude sedět a ladit se zbytkem domácnosti. Je to boží. Vyzkoušejte.

Nákupy na sociálních sítích

Téměř třetina světové populace využívá sociální sítě. Do určité míry je povinné, aby vaše firma, značka či služba na nich byla aktivní. To je celkem jasné. Co už tak zřejmé být nemusí, je skutečnost, kolik uživatelů nakupuje přes sociální sítě. Celkem 60 % uživatelů Instagramu hledá novinky přes aplikaci. Máme pro vás další tvrdá čísla. Průzkum 4000 uživatelů Pinterestu přinesl překvapivé zjištění. Více než 70% dotázaných používá tuto službu k nalezení nových a zajímavých produktů. Šílené. To je dostatek důvodů, proč nepodceňovat nákupy na sociálních sítích. Co to v reálu znamená?

Pokud zákazník uvidí příspěvek se zajímavým produktem, klikne na obrázek, uvidí cenu a další informace. Druhý klik jej přenese na stránku se zbožím, kde si vše zakoupí. Jednoduše, rychle a online. V roce 2020 budou nákupy na sociálních sítích standardem a vy u toho nesmíte chybět.

Výše uvedené marketingové trendy pro rok 2020 jsou jen špičkou ledovce. Určitě se objeví další a je důležité vše pravidelně sledovat, pokud nechcete usnout na vavřínech a toužíte potom, aby vaše podnikání i v novém desetiletí vzkvétalo.

Jak se vám článek líbil?

5

Praktický

5

Inspirující

1

Zábavný

1

Nic moc