Menu

Jak probíhá výběrový proces

Jak přesně vypadá výběrový proces od počátečního rozhodnutí „Potřebujeme někoho nového!” až po přivítání nováčka v doupěti? Čtěte dál, protože přesně to se teď dozvíte.

Jak probíhá výběrový proces

V BlueGhostu funguje několik týmů – projektový, programátorský, marketingový a kreativní. Čas od času se stane, že některý z nich potřebuje posílit či doplnit. Proč? Přibývají klienti, rodí se děti, mění se rozpoložení hvězd a podobně.

Přípravy v zákulisí

O nábor se u Modrého ducha stará tým 2–3 lidí. 90 % má na starost HR manažerka Eva, dále konkrétní náčelník, jehož tým touží po novém členovi, a ve většině případů také obchodní ředitelka Hanka, do jejíž sféry vlivu náborové záležitosti přesahují. Společně si nejdříve definujeme, koho přesně hledáme. Kromě pozice se musí specifikovat i konkrétní náplň práce, seniorita hledané/ho, jeho či její klíčové dovednosti i bonusové schopnosti a vlastnosti, na kterých sice tolik nezáleží, ale v případě remízy dvou kandidátů mohou být rozhodujícím faktorem. Každý náčelník klade důraz na jiné věci a preferuje trochu jiný styl výběru kandidátů, proto se samotný proces přijímací řízení pokaždé mírně liší.

Seznamovací telefonát

Jakmile víme, koho potřebujeme, vyhlásíme do světa skrz všechny naše kanály, že Modrý duch hledá novou posilu. Poté čekáme, než se nashromáždí dostatek zpráv o životopisů. A mezi nimi i ten tvůj. Pokud ti zazvoní telefon od Evy, znamená to, že jsi již prošel/prošla prvním sítem a zdá se, že tvůj životopis udělal dojem. Během krátkého hovoru ti Eva představí BlueGhost a dojde řeč i na některé organizační otázky (termín vašeho možného nástupu, orientační představy o mzdě apod.). Někdy chceme také zjistit, jak komunikujete a jak se prezentujete – i z telefonu se toho dá poměrně dobře poznat.

Úvodní pohovor

Když se tvoje i naše představy vzájemně shodují, sejdeme se na pohovoru. Ten může proběhnout osobně (tak to máme raději), ale jde to i online. Setkání probíhá většinou v poměru 2:1 – náčelník, HR manažerka a kandidát. V první části se vzájemně představíme a poté si popovídáme o konkrétních pracovních otázkách, předchozích zkušenostech a odborných schopnostech. Součástí prvního kola bývá i prezentace některého projektu, na kterém jsi se v minulosti podílel/a. V takovém případě nás bude zajímat zejména tvoje role a způsob práce.

2. kolo a odborný úkol

U některých pozic probíhá 2. kolo, u některých ne. Pokud ano, jeho obsahem je obvykle odborný úkol. O postupu se každopádně dozvíte hned na úvodní schůzce.

Nabídka a smlouva

O přijetí tě informujeme telefonicky, obvykle během 1–2 týdnů od pohovoru. V případě nepřijetí se ti samozřejmě ozveme také. Zároveň ti zašleme konkrétní nabídku, a pokud si ji odsouhlasíme, rovnou připravíme smlouvu a naplánujeme první pracovní den v BlueGhostu.

První den v práci

Co se děje během prvního dne? Vše začíná úvodním školením, na kterém se dozvíš základní věci o tom, jak to v BlueGhostu chodí, dostaneš přístupy do firemních systémů, zjistíš, co a kde v doupěti najdeš, poznáš se s kolegy a získáš tréninkový plán pro další týdny. Také se seznámíš se svým „buddym”, člověkem, který ti pomůže s rychlou orientací v pracovních a týmových záležitostech.

Jak se vám článek líbil?

29

Praktický

16

Inspirující

2

Zábavný

4

Nic moc

Pojďme spolu vytvořit něco skvělého!

Dlouhodobá spolupráce může začít jedním kliknutím

Domluvit schůzku