Menu

Tento týden v UX: Nahradí holografické budky živá setkání?

Holografické budky, nová aplikace na výuku jazyka, tipy na modernizaci aplikací a mnoho dalšího v přehledu čerstvých zpráv z UX designu za 5. týden v roce 2022.

Tento týden v UX: Nahradí holografické budky živá setkání?

Říká se, že technologie pomáhají překonávat dálku, přesto je však fyzický kontakt nenahraditelný. Může vůbec online svět překonat tuto bariéru? Nad tím se zamýšlí UX designérka Laura Jiménez García ve svém textu na Medium.com a uvádí příklad z výzkumu takzvaných chytrých měst. Lidé, kteří v nich totiž žijí, jsou nespokojeni s třemi věcmi: nalezením zaměstnání, fyzickým a duševním zdravím. Výsledkem studie a pozdějšího brainstormingu vznikl produkt B·Closer, kabiny, díky kterým váš hologram přicestuje kamkoliv po celém světě, tedy samozřejmě za předpokladu, že tam bude stát druhá kabina.

Jaké to ale je, když navrhnete produkt, do kterého jste vložili téměř vše, ale nakonec spatří světlo světa v úplně jiné podobě? Takovou frustraci zažívá nejeden designér a Nick Babich, šéfredaktor portálu UX Planet, se tomuto problému rozhodl věnovat sloupek na Medium.com. Proč tedy vypadá finální produkt jinak, než jak jsme si ho vysnili? Někdy se prostě stane, že reprezentativní zpětnou vazbu od uživatelů získáme teprve tehdy, když produkt spustíme. Někdy za to může napjatý rozpočet, a tak se musí osekat některé „fičury“. Nebo vám vývojáři řeknou, že vaše nápady nejsou schopni zrealizovat. Důležité je uvědomit si, že žádnému designérovi nepatří produkt, na kterém pracuje. Vždy se jedná o týmovou práci designérů, marketérů, vývojářů a případně dalších odborníků.

Jedete na dovolenou a potřebujete se rychle naučit jazyk? Možná by se vám hodila aplikace, která by vás spojila s nějakým rychloučitelem. Postup krok za krokem, jak vznikl Travlate, sepsal Prijadarší Šrívastava: Vytvořil si mapu empatie, na kterou zanesl, co si uživatel říká, myslí, cítí a dělá. Na základě toho sestavil program, díky kterému najdete v cílové destinaci učitele, vyfotíte si text, který vám aplikace přeloží, nebo si pustíte písničku v cílovém jazyce.

„Máte jedno nové upozornění…“ Pro někoho radost, že si na něj někdo vzpomněl, pro někoho otrava, která ho vyrušuje. Jak tedy nastavit upozornění v aplikaci, aby nikoho neobtěžovala? Nad tím se zamýšlí portál UX Planet. V první řadě záleží na tom, jestli chodí uživatelům upozornění přímo v aplikaci nebo i v konzoli. Pokud chodí upozornění uživatelům pouze v aplikaci, doporučuje portál nezasílat jim generické zprávy na uvítanou a naopak k nim zaujmout individuální přístup. To například znamená, že nebudete zasílat stejnou zprávu všem uživatelům. Dávejte si také pozor na načasování: Například aplikace na prohlížení letenek zasílají upozornění až poté, co si prohlédnete konkrétní let.

Jaké příležitosti a hrozby spočívají v modernizaci starých aplikací? Nad tím se zamýšlí Jason Beres, zástupce ředitele pro vývojové nástroje ve společnosti Infragistics a představuje pět kroků, které má podstoupit každá aplikace, jež chceme omladit. Prvním je poznat své cíle, druhým je poznat své publikum, třetím je poznat svou UX strategii, čtvrtým je poznat svá data a posledním krokem je poznat své služby. Chcete zabránit tomu, aby přešli uživatelé k jiné službě? Kdo jsou cílové skupiny staré a nové verze aplikace? Jsou vaše služby zabezpečeny? Tyto a další otázky nabízí autor k úvaze.

Rešerše jsou v oblasti UX často skloňovaným tématem, a proto dává Nancy Young, zakladatelka Onedesblog, designérům k dispozici návod, jak s nimi začít. V jejím textu najdeme definici UX výzkumu, doporučení nástrojů pro kvantitativní a kvalitativní metody, důvody pro investici do něj i nástroje pro výzkum, například rozhovory, dotazníky, testy použitelnosti, A/B testování a terénní výzkum.

Národní dědictví je důležitá věc, a proto není divu, že jí designéři v USA věnovali takovou péči. Letos slavíme 45 let od vzniku systému Unigrid, který představuje design amerických národních památek zakreslených na čtverečkovaném plátně a za nímž stojí autoři Lela a Másimo Vinělijovi. Díky tomuto snadno zapamatovatelnému designu, jak píše Iván Leal Durán, specialista na digitální vypravěčství a UX ze společnosti Tuelfworks, ho rozpoznají návštěvníci a je snadno přístupný i pro žáky základních škol.

Jak se vám článek líbil?

1

Praktický

2

Inspirující

0

Zábavný

1

Nic moc