Menu

Tento týden v UX: Proč se nám líbí kulaté věci?

Wordle, barvy v UX designu, oblé tvary a mnoho dalšího v přehledu čerstvých zpráv z UX designu za 6. týden v roce 2022.

Tento týden v UX: Proč se nám líbí kulaté věci?

První zprávu tohoto týdne odstartujeme hrou “vrdl” Wordle. Tato hra se v posledních týdnech stala velmi populární napříč všemi věkovými skupinami. V čem spočívá její kouzlo, vysvětluje článek na Creative Bloqu. Hra má jednoduchý vzhled, ale zase není tak jednoduchá, abychom si u ní nepotrápili mozkové závity. Také nás nechá uhodnout jen jedno slovíčko denně a nakonec –⁠ je zdarma. Jak píše autor, nevíme, jestli se Wordle stane nejpopulárnější hrou roku 2022, ale přinejmenším nám rozzářila jeho začátek.

Prokázat totožnost na internetu není příjemné, ale je to potřeba. Jak navrhnout celý proces, aby uživatele úplně neodradil? Na to odpovídá UXDesign.cc. Nejdříve upozorněte uživatele hned na začátku, že budete ověřovat jejich totožnost. Potom usnadněte identifikaci uživatelů, protože ne všichni jsou technické typy nebo nemají nejmodernější přístroje. Dále, pokud potřebujete fotku uživatele, nechte ho, ať ji před odesláním ještě ověří, a dejte mu vědět, jestli fotografie vyhovuje. Následně nechte uživatele, ať přeskočí některé kroky a vrátí se k nim později. A v poslední řadě, vysvětlete výhody své metody ověření totožnosti, ale dejte uživatelům možnost se prokázat i jinak, například osobně na pobočce.

Další zpráva se týká barev v UX. Podle průzkumu zveřejněného na serveru Digital Synopsis “synanpsis” mají různá odvětví v oblibě různé barvy. Kromě toho, že v oblasti realit převažuje zelená, zjistíme, že rozhlas a televize se zase vyznačují černou barvou a kurýrní služby jsou málokdy hnědé. Proč tomu tak je? Každá barva v nás totiž vyvolává jiné pocity, asociace a představy. Například taková červená funguje jako výstražné znamení a říká nám pozor. Žlutá je zase spojena s hravostí a optimismem a šedivá nám říká, že je značka seriózní. Nesmíme ovšem zapomenout, že na to, jak vnímáme jednotlivé barvy, má vliv také naše kultura, a tak si raději předem ověřte, že si v zemi, pro kterou vytvoříte logo nebo webovou stránku, neuděláte ostudu.

Když zjišťujeme, jací jsou naši zákazníci, ptáme se sebe: Na kolika z nich vlastně máme průzkum provést? Kdy už začne být skutečně reprezentativní? Nad tímto problémem se zamýšlí blog UXmatters, ale konkrétní cifru nepřináší. Jak stojí na blogu, na tento problém neexistuje žádná jednoznačná odpověď. Nicméně existují znaky, podle kterých zjistíte, že jste se zeptali málo lidí, například, když netušíte nic o konkrétní zákaznické cestě, nebudete si jisti, jak by zákazníci sami svůj problém popsali nebo nebudete tušit, jak produkt nebo služba zákazníkům přesně pomůže. Stejně tak ale existují příznaky, z kterých poznáte, že jste se zase zeptali příliš mnoha lidí, například když vytváříte komplikované persony a zákaznické cesty !!! nebo slýcháte poněkolikáté tu stejnou zpětnou vazbu !!! a nebo než začnete vytvářet prototypy, strávíte hromadu času něčím jiným. Platí jednoduché, zlaté pravidlo: Optimalizujte i UX výzkum.

Právní služby občas potřebujeme každý, a proto by měly advokátní kanceláře investovat do svého UX. Blog UXmatters přichází se zajímavými daty z tohoto konzervativního prostředí a zároveň nabízí tipy, jak udělat lepší internetové prezentace právníků z pohledu klientů. Prvním z nich je ostatně vykročit ze své bubliny a využít výhod automatizace. Například umožnit klientům, aby nahráli své dokumenty na web a aby je zkontroloval software předtím, než se dostanou do rukou advokátovi. Dalším tipem je důraz na bezpečnost. Když jdeme za právníkem, hledáme někoho důvěryhodného, kdo nám pomůže a poradí. Tomu by měl odpovídat i web právní kanceláře včetně ochrany osobních dat a zabezpečeného přihlašování. Posledním tipem je důraz na kompetentnost: Advokát má rozumět svému oboru, protože pokud udělá chybu, uvede to klienta do velkého problému. Na webu advokátní kanceláře by tedy měli vystupovat dobře oblečení lidé a samotná kancelář by měla vypadat čistě a profesionálně.

Křivky jsou atraktivnější, a proto se designérům vyplatí používat zaoblené rohy. Platforma UI on Medium vysvětluje, proč mají lidé raději kulaté než hranaté věci. Důvodem je, že je naše oči lépe zpracovávají a že se jako malé děti učíme, že ostré věci jsou nebezpečné. Vyplatí se proto používat zakulacené tvary u log i písem. Na druhou stranu, jak je uvedeno v textu, neměli bychom křivky používat bezhlavě všude, protože i ostré tvary mají svá opodstatnění.

Jak se vám článek líbil?

0

Praktický

0

Inspirující

0

Zábavný

1

Nic moc