Menu

3 způsoby, jak proměnit váš obsah ve stroj na peníze

Hlad po vědomostech neustále roste. Internet posunul koncept vzdělávání na úplně novou úroveň. Lidé už nemusí chodit do knihoven, navštěvovat večerní školu a jezdit do zahraničí na prestižní oborové konference. Prostě si zaplatí a za chvilku už mohou hltat přínosné informace i z vaší tvorby. Naučte se přeměnit znalosti v obsah, který vám zajistí slušný zdroj příjmů.

3 způsoby, jak proměnit váš obsah ve stroj na peníze

Prodávání obsahu rozhodně není žádná novinka. Stačí se rozhlédnout kolem sebe. Knihy, noviny, filmy... Dneska už ale nemusíte mít za sebou vydavatele. Nemusíte mít drahou techniku. Nemusíte mít dokonce ani tým ostřílených spolupracovníků.

Stačí mít odhodlání a trefit se do správného tématu. Jak teda udělat z „klasického obsahu“ oblíbený digitální produkt, za který vám zákazníci rádi zaplatí?

Sepište e-book

Napsat e-book na konkrétní téma s sebou nese v podstatě nulové náklady. Hrubý materiál už pravděpodobně máte na vašem webu a na sociálních sítích. Teď ho stačí trochu vylepšit, obohatit o exkluzivní informace a zformovat do ucelené podoby.

Minimálně ze začátku si bohatě vystačíte s klasickým textovým editorem. Po dopsání, zformátování a vyladění vzhledu e-book uložíte do formátu PDF a máte v podstatě hotovo. Potom už jen oslovíte grafika, aby vám udělal pěknou úvodní stránku a můžete své dílo začít vesele prodávat.

Prostě nic těžkého. Pokud máte počítač, zvládnete si e-book sami napsat i distribuovat. Přesně z toho důvodu je prodávání e-booků oblíbeným přivýdělkem. Když se vám podaří oslovit cílovou skupinu a prodáte 500 elektronických knížek za 299 Kč, máte vyděláno 149 500 Kč.

Možná si říkáte, že e-booky jsou dneska už překonané, ale nemáte pravdu. Společnost Statista uvádí, že téměř 25 % dotazovaných si za poslední měsíc přečetlo nějaký e-book. Nehledě na fakt, že podařený e-book třeba z oblasti účetnictví, práva nebo realit dokáže ušetřit dost peněz. Součástí e-booku mohou být i checklisty, na co nezapomenout, vzory smluvních dokumentů a spoustu dalších materiálů, za které se u odborníků normálně platí.

Připravte (video) kurz

Zajímavé peníze si relativně lehce vyděláte i na stále populárnějších on-line kurzech. Celosvětová data jednoznačně ukazují, že zájem o e-learning v průběhu let pořád roste.

Kurz může mít celou řadu podob, ale nejlépe se vám bude prodávat „tradiční“ video kurz, ve kterém zákazníka postupně provedete konkrétním tématem. Můžete ho zasvětit do tajů on-line marketingu, programování, prodávání realit, natáčení videí, fitness tréninků, pilotování dronů, vaření, vyšívání nebo do něčeho úplně jiného.

Od tvorby vlastního kurzu hodně lidí odrazuje především:

  • časová náročnost
  • technická náročnost

Ve skutečnosti se nemusíte ničeho bát. Video natočíte v dostatečné kvalitě i na průměrný mobil. Budete potřebovat jen nějaký držák, aby se vám neklepal obraz. Sestříhání do finální podoby zvládnete i ve volně dostupných nástrojích.

Pokud budete postupovat systematicky, není to tak hrozné ani s časem. Ze všeho nejdříve musíte vymyslet koncept kurzu. Sepsat osnovu. Sesbírat informace. Poskládat je do smysluplných celků, ze kterých natočíte několikaminutová videa o konkrétních podtématech.

S trochou cviku uděláte luxusní kurz klidně do týdne. A když se povede, bude vám vydělávat několik měsíců anebo i let.

Nastavte si na webu placenou členskou sekci

Prémium sekce je uzavřená část webu, na kterou se dostanou jenom členové se zaplaceným poplatkem. Relativně lehce si takovou sekci vytvoříte na webu sami za pomoci WordPress pluginu (LearnDash, LearnPress atd.), nebo si zaplatíte vývojáře.

Uživatelé za své peníze většinou získají 3 zásadní hodnoty:

  1. prémiový obsah
  2. komunitu/mastermind skupinu
  3. kontakty

Placená sekce funguje z velké části jako knihovna relevantních zdrojů k určitému tématu. Můžete do ní umístit:

  • on-line kurzy
  • webináře
  • podcasty
  • e-booky
  • podrobné návody
  • studie
  • šablony

Kromě exkluzivního obsahu je nesmírně důležitá i komunita. Pro vaše předplatitele se rozhodně vyplatí udělat diskuzní fórum nebo uzavřenou skupinu na sociální síti. Postupně utvoříte komunitu s podobným zaměřením a cílem, ve které budou moci lidé sdílet zkušenosti, vzájemně se podporovat a spolupracovat.

Pasivní příjem či alespoň zvýšené povědomí o vaší práci

Informace jsou v dnešním světě cennou komoditou. Pokud dokážete vaše vědomosti a znalosti „zabalit“ do lákavé podoby moderního obsahu, můžete na nich poměrně slušně vydělávat. V současné době lze navíc celý obchodní proces zautomatizovat, takže máte o starost méně.

S trochou nadsázky můžeme říct, že stačí vytvořit dostatečně hodnotný výstup a potom už jenom sledovat, jak se na vašem účtě hromadí vydělané peníze. Úplně doslovně to takhle samozřejmě nefunguje, ale šance na vybudování zajímavého pasivního příjmu je aktuálně relativně vysoká.

Kromě peněz navíc získáte i další výhodu. Postupně si u svého publika vybudujete pozici specialisty v oboru.

Jak se vám článek líbil?

2

Praktický

0

Inspirující

0

Zábavný

0

Nic moc