Už jste viděli projekt, který si odnesl stříbrné umístění v soutěži WebTop100? V letošním ročníku 2020 na stupních vítězů již podruhé zazářila webová aplikace Printscreen. Své ocenění získala v kategorii Nejefektivnější rozvoj webu. Přečtěte si případovou studii, o co šlo a jak se na projektu pracovalo.
Máte rádi fotoobrazy? A chcete, aby vydržely po generace? PrintScreen je online aplikace, která vám vyrobí zarámovaný obraz z vaší vlastní fotky. A ne jen tak ledajaký. Vybrat si můžete hned z několika druhů pláten, od běžných až po galerijní, a z různých variant rámování. Obrazy jsou ručně a s náležitou péčí natahovány na rám samotnými mistry tohoto řemesla. Stejně jako je výjimečný okamžik zachycený na fotce, kterou si chcete nechat zvěčnit, je výjimečný i obraz, který vznikne. Pro vás je však celý proces nesmírně jednoduchý a hotový na pár kliknutí. Stačí nahrát snímek, upravit jej, vybrat velikost a typ plátna a za pár dní si můžete pověsit na zeď skutečné umělecké dílo.
Na začátku byl nápad. Klient přišel s přáním, že chce vyrobit online nástroj, ve kterém si lidé vyberou fotky z fotobanky a následně si objednají jejich vytištění na plátno. Tým Modrého ducha přišel s podnětnou myšlenkou, že by se nemělo jednat pouze o fotky z fotobanky, ale také o osobní fotografie. Rešerší konkurence se totiž zjistilo, že tisk fotoobrazů je sice zavedená služba bezpočtu firem, avšak pro koncového uživatele se může jednat o poměrně frustrující proces. Fotoobrazy jsou jen jednou z mnoha položek, které tiskárny nabízejí, a tak jejich objednávka nezřídka vystaví zákazníka různorodým komplikacím. Konfigurátory bývají nevhodně nebo nedostatečně navržené a uživatel proto často musí své specifické požadavky řešit individuálně zdlouhavou e-mailovou komunikací.
Začala vznikat inovace. Navrhnul se algoritmus, který zákazníkům usnadňuje život tím, že za ně kontroluje všechny důležité parametry a intuitivně je provede celým objednávkovým procesem. Algoritmus sám rozpozná např. zda je rozlišení obrázku dostatečné či zda je fotka vhodná pro zvolený formát a umožňuje také úpravy přímo v editoru. Předchází nejčastějším problémům a krok po kroku vytváří s uživatelem fotoobraz podle konkrétních představ. Výsledkem je spokojený zákazník, kterému celá akce zabrala minimum času.
BlueGhost pro Printscreen vytvořil vizuální identitu, obalový design, online marketingovou strategii a zejména kompletní vývoj webové aplikace, jakožto i všech jednotlivých funkcionalit. Nechybělo ani uživatelské testování.
Výchozí cílovou skupinou byli muži a ženy ve věku 18 - 60 let. V této cílové skupině si Modrý duch stanovil 5 person, se kterými následně hlouběji pracoval:
Chcete i vy mít ten nejefektivnější web? Svěřte svůj projekt Modrému duchovi!
Cílem uživatelského testování bylo ověřit použitelnost průvodce na tvorbu koláží jakožto i to, jak se zákazníci orientují na webu. Celkem se testování zúčastnilo 5 lidí. Byly vybrány dvě skupiny uživatelů:
Testování probíhalo online na mobilních zařízeních za pomoci služby Lookback. Díky této službě si mohl UX designer Modrého ducha vést poznámky o vývoji testování v jeho průběhu, přitom s uživatelem komunikoval přes mikrofon, viděl ho v kameře mobilu a zároveň sledoval i jeho sdílenou obrazovku a interakci s procházeným webem.
Modrý duch vytvořil strategii na základě úvodní studie a uživatelského výzkumu - spojil vlastní a klientovy úvodní teze, které ověřil s uživateli a následně web rozvíjel dle vzniklých potřeb. Testování probíhá kontinuálně, při každém rozvoji se ověřuje několik variant. Tím se dlouhodobě zlepšuje konverzní poměr a tržby.
Data bez placených zdrojů období 2 oproti období 1:
Praktický
Inspirující
Zábavný
Nic moc