Menu

Jak vyprávět příběh značky v digitálu? BlueGhost pozval 7 odborníků

Sedm marketingových odborníků z různých firem jako je Alza, CZC nebo REMEMBERSHIP_ představilo svoje tipy na správný digitální storytelling. Každý z nich během patnácti minut představil svůj nejlepší digitální příběh.

Jak vyprávět příběh značky v digitálu? BlueGhost pozval 7 odborníků

Hovořilo se o tom, jaká média lze využít, jaké formy propagace brandu se nabízejí a jak je vhodně propojit. Řeč přišla také na problémy, které mohou v digitálním světě nastat, a samozřejmě na nutnost hovořit ke správné cílové skupině. Celý večer moderoval kreativní ředitel BlueGhost Lukáš Pilka. Jednalo se už o druhé podobné setkání v doupěti Modrého ducha.

Mimozemšťan Alzák, který je symbolem e-shopu neuvěřitelných 14 let, patří mezi nejznámější maskoty v Česku. Duší současného Alzáka je Anežka Karásková, kreativní ředitelka společnosti Alza.cz, která v doupěti Modrého ducha mluvila o tom, že marketingová komunikace Alzy, kterou Alzák spojuje, dávno není jen Black friday nebo Letní Vánoce „Náš zelený maskot není pouhou tváří masových kampaní, ale promlouvá také k aktuálním tématům. Musí být kreativní, ale zároveň prodávat. A na tom teď stavíme. Alzák paroduje plačícího Masaryka, nabízí máslo k nákupům zdarma, kočkuje se s CZC nebo si hraje na Steva Jobse. Snažíme se reagovat rychle na to, co lidi momentálně pálí, a funguje to,” vysvětluje Anežka Karásková s tím, že rozhodnutí nevznikají jen jako nápady v hlavách marketérů, ale jsou postaveny na základě čísel a tvrdých dat.

„Ačkoli to tak možná zvenčí nevypadá, Alzu máme rádi. A kdybychom byli na jejich místě, dělali bychom to podobně. V CZC fungujeme jako archetyp dvojky, jsme menší, drzejší, snažíme se vymezovat se vůči Alze a zároveň si dělat legraci sami ze sebe. Vyprávíme příběh o Davidovi a Goliášovi, Češi totiž rádi fandí tomu slabšímu a utlačovanému a my se snažíme do této role stylizovat,” říká Marek Linhart z Brain One, kteří marketing pro CZC dělají.

O tom, jak digitální firmy bojují v offlinu, co to pro značky znamená narodit se „analogově”, a jak se vyrovnat s digitální světem mluvil specialista na branding, naming a marketingovou komunikaci Tomáš Hrivnák: „Je třeba si uvědomit, že značky se nenarodily jako digitální, ale jako analogový koncept. Souvisí především s emocemi, vztahy a naší schopností číst ve svém prostředí „text“. Značka je vlastně vztah a ten je třeba uchopit i v digitálním prostředí,” řekl mimojiné Tomáš.

Jak budovat značku malého studia, když je třeba začít od nuly přiblížil Petr Rubáček, zakladatel studia REMEMBERSHIP_. „Naší značku jsme postavili na přístupu #friendsnotclients. Vztahy s klientem jsou pro nás na prvním místě. Dostáváme se tak do bodu, kdy náš příběh vlastně vypráví sami naši klienti, úplně přirozeně. Naším klientem není jen majitel firmy, pro kterou pracujeme, ale všichni jeho zaměstnanci,“ vysvětluje Petr.

Radlická kulturní–sportovna, Kavárna co hledá jméno a holešovický Vnitroblock. Původně opuštěné chátrající prostory, dnes podniky, které zná nejen celá Praha. Jak vznikaly jejich příběhy? A jak se podařilo díky sociálním sítím zaplnit kdysi opuštěná místa? O tom pohovořil během svých patnácti minut Lukáš Žďárský, spoluzakladatel těchto projektů. „Na začátku našeho příběhu stála naše vlastní potřeba. Něco nám tady chybělo. Na online jsme neměli žádnou strategii, postovali jsme na Facebook, přesto jsme s otevřením prvního prostoru měli komunitu přes tisíc lidí. Online marketing jsme začali brát vážně. Máme dvě nejsledovanější kavárny v Česku.” doplňuje Lukáš.

Sedmým řečníkem přátelského večera Modrého ducha byla Barbora Kubátová, která má pod palcem veškerou digitální stopu agentury. Barbora se společně s kolegou, projektovým manažerem Filipem Veselým, podělila o to, jak se rodila influencerská kampaň na netradiční designový přívěs Mobile Hut. „Designový přívěs Mobile Hut se již v minulosti těšil velkému mediálnímu zájmu. Ten však postupně opadl a naším úkolem bylo získat tuto pozornost zpět. Díky inovativnímu charakteru celého produktu jsme i my volili odvážnější postup a vystavěli celou kampaň na příbězích a referencích skutečných lidí, kterým jsme mobilní chatu zapůjčili na vyzkoušení. Výsledky nedopadly vůbec špatně, díky naší aktivitě se o projekt začala zajímat Česká televize, Forbes, Seznam TV a další média,“ podělila se Bára.