Dle statistik až 94 % personalistů své kandidáty prověřuje právě na LinkedInu. Proto byste tuto sociální síť rozhodně neměli brát na lehkou váhu. Že ještě nemáte svůj profil pořádně vyplněný? Po přečtení článku to napravíte.
LinkedIn není mezi sociálními sítěmi žádným nováčkem. Vznikl už v roce 2002, aby propojil firmy a zaměstnance a usnadnil tak oběma stranám náborový proces. Dnes, o 18 let později, má ve více než 200 zemích světa přes 700 milionů uživatelů. Pro ty, kteří na něm teprve začínají, přináší Modrý duch 10 jednoduchých tipů, díky kterým můžete svůj profil pozvednout na mnohem vyšší úroveň.
Mnozí uživatelé si neuvědomují, že LinkedIn se zásadně liší od Facebooku či Instagramu. Jedná se o sociální síť zaměřenou na profesní prezentaci, a tak byste k ní měli také přistupovat. Co se vaší profilové fotografie týče, rozhodně byste se měli vyvarovat třeba dovolenkovým snímkům, domácím či příliš vyzývavým fotkám. Tabu jsou také selfíčka. Vyfoťte se s neutrálním pozadím a v neutrálním oblečení, uvolněně, ale profesionálně.
Položka, která patří na LinkedInu k nejopomíjenějším, je přitom jednou z nejdůležitějších. Mnoho personalistů profily bez nadpisu a shrnutí automaticky zavírá, přitom obě položky mohou sloužit k tomu, abyste udělali vedle vaší fotografie ten nejlepší dojem, jaký dokážete. Představte sami sebe, dejte najevo, co umíte, krátce, ale výstižně. Nezapomínejte také použít klíčová slova, která charakterizují vaší práci a díky kterým vás ostatní uživatelé lépe najdou.
Při vytváření vaší profesní historie byste se rozhodně neměli spokojit jen s názvem firmy a pozice. Popište detailně, co jste na vašich předchozích působištích dělali, co jste měli na starost, jaké byly vaše zodpovědnosti. Personalisté díky tomu mnohem lépe pochopí, co vlastně bylo vaší náplní práce, jaký máte rozsah znalostí a dovedností a budou mít možnost představit si, zda by vaše zkušenosti odpovídaly hledané pozici.
Tato sekce je podobně důležitá, jako ta předchozí. Vypište všechny vaše dovednosti a v ideálním případě poproste vaše bývalé či současné kolegy, aby vám je potvrdili. Rozhodně v tomto bodě nelžete ani se nesnažte vypadat zkušenější, než ve skutečnosti jste. To by se vám na osobním pohovoru mohlo pořádně vymstít. Uveďte ale i drobnější dovednosti, ať je vidět, co všechno jste schopni zvládnout. Zahrňte třeba počítačové aplikace, které ovládáte, ale třeba i vaše soft skills. Personalisté to mohou na některých pozicích velmi ocenit.
Ani vzdělání neomezujte jen na školy jako takové. Absolvovali jste nějaké kurzy? Byli jste na školení? Všechno, co by vám jen trochu mohlo pomoci k vysněné práci, uveďte, je-li to relevantní k pozici, kterou vykonáváte. Personalisté mají rádi iniciativu. Každým kurzem,workshopem či seminářem, který máte za sebou, dáváte najevo, že máte zájem se ve vašich dovednostech zdokonalovat.
Jak spravovat sociální sítě tak, aby to dávalo smysl? Vsaďte na zkušenosti Modrého ducha!
Nezapomeňte uvést také projekty, kterých se účastníte mimo váš pracovní život. Zase platí, že personalisté rádi vidí jakoukoliv aktivitu. Ať už se jedná o společenské akce, sportovní události, dobročinnost či cokoliv jiného, na co jste ve svém životě hrdí, nebojte se dát najevo, že máte i osobní život. Napsali jste knihu? Procestovali jste svět? Máte osobní blog? Mnohdy vám i takové maličkosti mohou pomoct.
Prezentujte obsah. I na LinkedInu si můžete budovat jméno, a čím víc obsahu uveřejníte, tím lépe pro vás. Na druhou stranu, určitě to nehoňte na kvantitu, naopak se snažte o kvalitní a relevantní content, který souvisí s vaším oborem. Mohou to být články, videoobsah či cokoliv jiného, co vám zase přidá plusové body za vaši mimořádnou proaktivitu a HR manažery přesvědčí o tom, že to, co děláte, děláte dobře a s nadšením.
Buďte za každou cenu profesionálové. A profesionální neznamená nutně nudní, kompetence se dá projevit mnoha způsoby. Ale dávejte si vždy pozor na to, co na sociální síť tohoto typu dáváte, protože LinkedIn rozhodně neodpouští tak, jako třeba Facebook. Snažte se držet vašeho oboru, irelevantní obsah si nechte na Instagram a pečlivě promýšlejte, jak by měl váš profil vypadat.
Když už si vymazlíte profil k dokonalosti, nezapomeňte na to nejdůležitější - komunikujte, vyhledávejte, propojujte se s různými kontakty. Kolegové či známí jsou samozřejmostí, ale nebojte se požádat o spojení i lidi, které neznáte, ale jsou vám nějakým způsobem blízcí. LinkedIn není jen o tom, že si vypracujete profil a čekáte, až si vás někdo všimne. Musíte být aktivní.
Jestliže zjistíte, že je vám váš nový profil na LinkedInu užitečný, nezůstávejte jen u začátečnických funkcí a zajděte si na kurz, na němž se o této sociální síti můžete dozvědět mnohem víc. Nejenže zjistíte, jak svůj aktuální profil ještě více vyšperkovat, ale absolvování tohoto kurzu si pak můžete přidat do svého vzdělání, a třeba i to může být v konečném výsledku rozhodujícím faktorem vedoucím k vysněné práci.
Praktický
Inspirující
Zábavný
Nic moc