Menu

Připravte svůj obsah na rok 2020. Kompletní návod jak na to + obsahové kalendáře zdarma

Vytvářet obsah dá zabrat. Naučte se, jak si udělat obsahový plán plný nápadů a připravit si vše na rok dopředu.

Připravte svůj obsah na rok 2020. Kompletní návod jak na to + obsahové kalendáře zdarma

K úspěchu vám stačí dvě věci. Mít plán a na něm pracovat. Toto pravidlo platí dvojnásob, pokud pracujete s obsahem a chcete mít výsledky. Jelikož nic neusnadní práci více než dobře sestavený kalendář. Pokud jste ještě nestihli naplánovat strategii pro rok 2020? Pak je nejvyšší čas zamyslet se nad tím, jaký postup na následující rok zvolíte. Kde začít? Nejspíše se nyní nacházíte v některém z těchto bodů:

  • Rozhodli jste se naplánovat obsahovou strategii pro nový rok. Chytrý tah připravit si vše dopředu.
  • Chcete být lépe organizovaní. Později si poděkujete za toto skvělé rozhodnutí.
  • Máte myšlenky, kterým chcete dát formu. Jestli je tomu tak, pak jste na správném místě.

Ať už je vaše situace jakákoliv, plán je klíčem úspěchu. Ukázkovým příkladem je magazín TIME, který má obsahový kalendář online. Stejnou strategii volí i další velká nakladatelství, firmy a agentury. V tomto článku si ukážeme, jak vše vytvořit, abyste zvládli rok 2020 s grácií, alespoň co se marketingu týče.

Stáhněte si zdarma Obsahový kalendář na rok 2020

Celý obsahový kalendář si snadno vytvoříte s předem připravenou šablonou od Modrého ducha. Balíček obsahuje:

  • obsahový kalendář pro rok 2020 ► STÁHNOUT
  • papírovou verzi pro klasiky ► STÁHNOUT
  • obsahový kalendář pro sociální sítě ► STÁHNOUT

Co je obsahový kalendář?

Obsahový kalendář je nástroj pro tvorbu obsahu a organizaci práce. Setkat se můžete i s názvy, jako je marketingový kalendář, social media kalendář atd., ale ve výsledku se jedná o to samé.

Nejčastější typy:

  • papírový kalendář. Fyzická verze pro ty, co to mají rádi po staru.
  • tabulky. Ať už sáhnete po Excelu nebo Google tabulkách, jde o jednu z nejlepších variant, jak mít vše online, jednoduše přístupné pro celý tým a navíc bez nákladů.
  • aplikace. Nároční mohou vyzkoušet placené profesionální nástroje, jako je například Loomly.

Proč ho používat?

Protože práce s ním je jednodušší a efektivnější. Tvořením na koleni nebudete dosahovat takových výsledků, jako když si vše naplánujete a předem připravíte.

Používání obsahového kalendáře vám dá jasný přehled o tom, co vás čeká, kdy to musíte udělat a v jaký časovém horizontu to zveřejníte, ať už se bavíme o plánech na týden, měsíc či rok. Jakmile si sestavíte vlastní kalendář, budete:

  • Lépe dodržovat termíny. A mít vše hotovo v pravý čas.
  • Přehled o všem, na čem pracujete. Příspěvky na blogu, sociální sítě, události, newslettery a jiné - ať už pracujete kdekoli.
  • Přemýšlet o všem dopředu. Namísto toho, abyste se na poslední chvíli stresovali, jaký post vytvoříte na Instagram, budete mít jasnou vizi, kterou realizujete.

Stručně řečeno, budete pracovat efektivněji a s daleko menším stresem.

Jak naplánovat obsahový marketing na rok 2020?

Nyní se dostáváme k jádru věci a to k samotnému plánování. Chcete-li využít potenciál kalendáře naplno, předem si připravte nápady a témata. To znamená, že již nyní budete přemýšlet a vytvářet obsah na svátky, sezónní události a další položky, o kterých víte, že vás čekají. Před vámi je však ještě jedna zastávka.

Co, kdy, kde a proč?

Než se naplno pustíte do plánování, udělejte si jasno v tom, jaké komunikační kanály využijete. Pokud již pracujete s některými možnostmi, ujasněte si, v jakých hodláte pokračovat, které ukončíte a jaké jsou vaše priority. Možnosti, které se nabízí:

  • Blog nebo pravidelně aktualizovaný obsah webových stránek.
  • Sociální média. Nemusíte být na všech. Stačí jedna sociální síť.
  • Email. Podle kampaně Monitor je 40x účinnější než sociální sítě.
  • Podcast. Velký trend v posledních letech.
  • Video. Přitahuje pozornost a je velmi oblíbené.
  • Časopisy, brožury a jiné. Svět tisku se mění, ale pořád má sílu.
  • Na čemkoli pracujete. Jakýkoliv propagační projekt patří do kalendáře.

Jak udržovat kalendář plný po celý rok

Zde začíná opravdová práce. Co dělat, když nemáte žádné nápady na obsah? Modrý duch má pro vás návod, jak se přestat trápit s nedostatkem inspirace.

Jak mít kopec nápadů:

  • Napište na papír vše, co vás napadne. Stačí deset minut. Zapisujte vše, nic neškrtejte a svého vnitřního kritika nechte odpočinout.
  • Třiďte a rozdělujte. Na papíře vytvořte tři sloupečky - skvělé a dobré návrhy a odpad. Do jednotlivých sloupců pak rozdělte zaznamenané myšlenky podle jejich kvality.
  • Vyberte ty, které vytvoříte. Rozhodně nesmíte vynechat žádný tip z prvního sloupečku. Ale nezatracujte ani další návrhy. Mohou vás přivést k jinému tématu.

Do kalendáře si následně zapište termín, kdy budete celou akci opakovat. Stačí jej zrealizovat jednou za měsíc a váš kalendář už nikdy nebude prázdný.

A poslední doporučení. Přistupujte k tvorbě obsahu stejně jako to dělají magazíny a deníky. Občas natrefíte na číslo, které se točí kolem jednoho tématu - vánoční speciály, jarní detox atd. Postupujte stejně. Zasedněte ke stolu s tužkou a papírem v ruce. Popřemýšlejte, co vás čeká v následujících měsících ve vašem oboru. Opakuje se něco každý rok? Čeká vás důležitá událost či výročí? Nebojte se popustit uzdu fantazii. Vytvořit můžete cokoliv, od návodu až po kolekci či nákupní rady.

Nyní již víte, co je obsahový kalendář, proč ho používat, jak ho naplánovat a získávat nápady. Pojďme se společně seznámit se šablonou, kterou si bezplatně stáhnete přímo zde na blogu.

Jak používat šablonu od Modrého ducha

Šablona, která je pro vás připravena, má za úkol usnadnit roční plánování. Podívejte se, jak je tabulka formátována.

Ve spodní části je 12 karet (jedna pro každý měsíc):

Každý den každého měsíce je v samostatné kartě zobrazen:

Pro úpravu stačí kliknout a začít psát. Je to jednoduché.

Jak přidat obsah do šablony

Nástroje jsou tak dobré, jak dobrá je schopnost je používat. Výjimkou není marketingový kalendář. Co do něj vložit? Cokoli co plánujete vytvořit. Nebojte se přidat ostatní události a činnosti, které vás čekají.

Začněte u obsahu:

Poté přejděte dolů do kontrolního seznamu a vyplňte kolonky podle přidaného obsahu:

Usnadněte týmu orientaci v tom, co se děje. Přidejte barevné kódy pro projekty a týmy. Změňte barvu u obsahu, aby bylo jasné, kam patří:

Nebojte se zahrnout vše, na čem pracujete. Změňte barvu tak, aby odrážela tým nebo projekt podle vašeho klíče:

Proč používat barvy?

Barevné schéma pomůže rychle identifikovat obsah ve vašem kalendáři. Můžete si pro jednotlivá témata, nástroje a komunikační kanály vytvořit jakékoliv barevné označení. Je velmi důležité být konzistentní a udržovat vše jednoduché. Vaše barevné označení může vypadat nějak takto:

A to je vše. Už víte, jak pracovat s obsahem a šablonou. Snad vám Modrý duch pomohl získat potřebné vědomosti a dovednosti k ovládnutí obsahu. Využijte je moudře. S velkou mocí přichází i velká odpovědnost. Příště se podíváme na zoubek načasování, tedy kdy je ideální doba na příspěvek či článek.

Stáhněte si:

  • obsahový kalendář pro rok 2020 ► STÁHNOUT
  • papírovou verzi pro klasiky ► STÁHNOUT
  • obsahový kalendář pro sociální sítě ► STÁHNOUT

Jak se vám článek líbil?

18

Praktický

7

Inspirující

0

Zábavný

4

Nic moc