Menu

Tip: Jak na skvělé zadání pro vývoj aplikace? Vyzkoušejte BlueGhost AI asistenta

Chcete si nechat vyvinout aplikaci, e-shop nebo web? Pak určitě stojí za to vyzkoušet AI asistenta Modrého ducha, který vám během 5 minut připraví strukturovaný koncept zadání, od něhož se můžete odrazit. Podívejte se, jak funguje a co všechno vám zjednoduší. Představuje ředitel Modrého ducha, Pavel Weber.

Asistenta můžete vyzkoušet na asistent.blueghost.cz

Zadání je aflou omegou při vývoji aplikací či e-shopů. Dodavatel od vás zkrátka potřebuje důležité informace, díky kterým je schopen připravit vám kvalitní výstup. A bohužel se dost často uspěchá, nepřipraví v dostatečném rozsahu a poté se řada věcí opomene, nestihne atd. A v BlueGhostu jsme si řekli, že s tím chceme něco udělat.

Rozhodli jsme se proto zapojit nové technologie a AI do přípravy samotného zadání. Vytvořili jsme asistenta, kterému stačí zadat několik údajů a vytvoří vám i nám koncept, ve kterém je vše podstatné a od kterého se můžeme dále odrazit. Zároveň jsme chtěli zachovat jednoduchost, proto jsme důležité body, které by kvalitní zadání mělo obsahovat, rozdělili do několika kroků. 

Jak tedy asistent funguje v praxi? Pojďme si jej postupně projít. 

Na začátku uvedete obor podnikání 

Asistenta najdete na adrese asistent.blueghost.cz. Spustíte průvodce, který se vás následně zeptá, v jakém oboru podnikáte. Pro ukázku jsme zvolili výrobu a prodej vrtaček a elektrického nářadí. 

Návrh cílových skupin

Jako první se asistent zaměří na cílové skupiny. To znamená vygeneruje vám, které cílové skupiny by bylo dobré oslovit. Vyberete relevantní, které vašemu záměru a podnikání odpovídají, případně je můžete v dolní části doplnit o další.

V našem ukázkovém případě vygeneroval: 

  1. Výrobci a montážní firmy
  2. Řemeslníci
  3. Konstruktéři a inženýři
  4. Domácí kutilové
  5. Stavební firmy

Vybereme tedy relevantní skupiny, tedy 1, 2, 4, 5, doplnit nic chtít nebudeme.

Návrh byznysových cílů

Následně asistent přejde na byznysové cíle, které bude dobré si ještě před vývojem stanovit. V našem případě navrhuje následující: 

  1. Umožnit výrobci a montážní firmě rychlé a snadné objednávání vrtaček a elektrického nářadí
  2. Poskytovat řemeslníkům, domácím kutilům a stavebním firmám konzultace a technickou podporu
  3. Aktualizovat (myšleno informovat) řemeslníky, domácí kutily a stavební firmy o nových produktech a službách
  4. Umožnit řemeslníkům, domácím kutilům a stavebním firmám rychlou a snadnou navigaci na webovém portálu
  5. Přijímat objednávky online a zajišťovat dodání zboží bezproblémovým způsobem.

Zvolíme opět relevantní položky. V příkladu vybereme 1, 2, 3. 

Návrh KPI aneb jak zvolený úspěch měřit 

V dalším kroku se asistent zaměřuje na to, jak zvolené cíle měřit. Čili, jaké bude dobré stanovit si KPI. V našem návrhu doporučuje následující body:

  1. Výdaje na marketing – sledovat náklady na propagaci produktů a služeb výroby a prodeje vrtaček a elektrického nářadí
  2. Míra návratnosti (ROI) – sledovat efektivitu investic do reklamy a propagace
  3. Míra konverze – sledovat procento návštěvníků, kteří se stanou zákazníky
  4. Míra spokojenosti zákazníků – sledovat, jak jsou zákazníci spokojeni s produkty a službami
  5. Míra prokliků – sledovat, jak často zákazníci klikají na produkty a služby vrtaček elektrického nářadí

Jako relevantní zvolíme 2 a 3. 

Rozpočet jako důležitá položka

Ač se to možná nezdá, rozpočet bývá často opomíjený. Resp. nedochází k jeho dostatečnému upřesnění a rozdělení na jednotlivé položky. V dalším kroku se vás proto asistent zeptá, kolik do vývoje můžete investovat. Samozřejmě čím větší rozpočet, tím je možné vytvářet komplexní a sofistikovanější řešení. 

Zvolíme 750 000 Kč, přičemž nám asistent pod částkou zároveň sdělí informaci, zda je tato částka relevantní, či naopak příliš nízká. 

Bez termínu to nepůjde

S výše uvedeným souvisí i termín dodání. Resp. kdy potřebujete, aby daná aplikace, e-shop nebo web běžely. Jelikož by vrtačky a nářadí mohli lidé kupovat na Vánoce, zvolíme jako termín 1. 10. příštího roku. Níže se opět dozvíme, zda je tento termín reálný a jak náročné řešení je možné stihnout.  

Adresa pro zaslání

Na posledním kroku se asistent zeptá, kam má ucelený a strukturovaný koncept zaslat. Zvolíme svůj pracovní e-mail a projekt si zároveň nějak pojmenujeme. Pod názvem si navíc můžeme zaškrnout online konzultaci se specialistou z BlueGhostu, se kterým pak vše můžeme probrat pro další doporučení a možnosti.

Strukturovaný koncept máte v jednom dokumentu

Jakmile prodejte všechny kroky a dáte odeslat, asistent vše shrne do PDF a Word dokumentu, které vám pošle na uvedený e-mail. Výhodou je, že editovatelný dokument můžete projít a doplnit o údaje, které vám budou připadat důležité. 

Zadání se zároveň odešle přímo k nám do BlueGhostu, kde si jej projdeme a rovnou vyhodnotíme, na co bude důležité se zaměřit. Tak jako tak už máme ucelený koncept, nad kterým se můžeme pobavit a který vám i nám ušetří spoustu času.

Projít doporučujeme tipy, které asistent do dokumentu vloží

Když si dokument budete procházet, všimněte si, že pod každou částí asistent vložil také různé tipy. Díky tomu se můžete zaměřit na to, jak zadání ještě vylepšit. Zejména u části „Představení zadavatele” najdete řadu doplňujících otázek, které pomohou zadání ještě více zpřesnit. Stejně tak na konci uvidíte dokumenty, které je dobré doplnit, pokud je máte k dispozici. 

Budeme rádi za vaši zpětnou vazbu

Asistent je unikátní novinkou, u které věříme, že vám pomůže uchopit zadání komplexně a zároveň rychle. Zároveň jej ale neustále vylepšujeme a budeme rádi za vaši zpětnou vazbu, jakmile si jej vyzkoušíte. 

Jak se vám článek líbil?

1

Praktický

1

Inspirující

2

Zábavný

2

Nic moc

Pojďme spolu vytvořit něco skvělého!

Dlouhodobá spolupráce může začít jedním kliknutím

Domluvit schůzku