Menu

Tip: Přizpůsobte si ChatGPT k obrazu svému, vytvořte si CustomGPT

Využíváte ve firmě ChatGPT? A víte, že si jej teď můžete přizpůsobit na míru, aby fungoval přesně s vašimi daty? V dnešním tipu Jirka Hochman, náš odborník na AI a šéf mediálního týmu BlueGhostu, představí, jak si takového chatbota vytvořit a s čím vším vám může pomoci.

Chat GPT bezpochyby znáte, v našich tipech jsme jej zmiňovali již několikrát. Můžete jej využít nejen ke generování textů, ale může posloužit například při tvorbě marketingových materiálů nebo třeba při analýze konkurence.

Poměrně horkou novinkou je CustomGPT, který může pracovat s vašimi daty, které mu nahrajete, díky čemuž si můžete vytvořit například vlastního firemního chatbota.

S čím vším vám CustomGPT může pomoci

Benefitů, které vám CustomGPT přinese, je hned několik:

  • Své firemní interní know-how můžete jednoduše přetavit do podoby chatbota.
  • Když k vám nastoupí nový zaměstnanec, chatbot mů může pomoci v rámci onboardingového procesu.
  • Chatbot vám může generovat personalizovanější a přesnější obchodní nabídky na základě těch předchozích.
  • Stejně tak může pomoci generovat nové produkty dle vašich firemních parametrů.
  • Můžete díky němu vytvořit chatbota přímo na web, který bude komunikovat se zákazníky na základě vašich materiálů – například z katalogu, webu, e-shopu či nějaké jiné databáze.

Pro ukázku se můžete podívat na asistent.blueghost.cz, kde najdete přesně takového chatbota, kterého jsme si vytvořili u nás v BlueGhostu. Jednoduše mu zadáte pár údajů, které se týkají nového vývoje webu či aplikace a asistent vám připraví strukturovaný dokument týkající se cílové skupiny, cílů, KPIs aj., díky čemuž máte připravené zadání pro svého nového dodavatele.

Více informací, jak BlueGhost AI asistent funguje, naleznete v tomto tipu Pavla Webera, ředitele Modrého Ducha.

Má takový vlastní chatbot nějaká úskalí?

Prozatímní nevýhodou, kterou takový customizovaný chatbot ,,trpí”, je fakt, že pokud do něj nahrajete velké množství nestrukturovaných dat, může nějakou dobu trvat, než s nimi bude schopen pracovat. To se může projevit na prodlevě jeho reakcí. Proto je důležité mu data již při tvorbě připravit strukturovaně – ideálně přes API (viz níže).

Jak takového CustomGPT vytvořit? Jde to v několika krocích

Na začátku si nejprve chatbota vytvoříme, následně mu nahrajeme dokument s údaji o firmě.

  1. Přihlásíme se tedy do ChatGPT (je nutné mít jeho placenou verzi).
  2. V levé části zvolíme Explore.
  3. Nahoře zvolíme Create a GPT.
  4. Otevře se nám rozhraní, ve kterém můžeme formou chatu svého chatbota vytvářet. Požadavky můžeme zadávat česky i anglicky.
  5. Upřesníme název chatbota.
  6. Vygeneruje se nám obrázek, který můžeme následně změnit.

  7. Chatbot se nás zeptá, zda má využívat všechny poslední informace.

  8. Poté zvolíme tón komunikace.

  9. Následně zvolíme nějaké konkrétní scénáře – v našem případně pro ukázku postup pro odcházejícího kolegu, přičemž chatbot připraví návrhy promptů v pravé části.

V konfigurační části můžete chatovi nahrát údaje o firmě

Když přejdete do konfigurační částí vpravo nahoře, najdete veškeré údaje převedené do formy zadání. Nyní tak máte možnost nahrát data o firmě. Můžeme k tomu zvolit například nějaký souhrn v PDF. Zároveň můžete vybrat i další možnosti jako procházení webu a generování obrázků pomocí DALL-E. Tyto funkce ale nyní necháme vypnuté, protože chceme, aby chatbot využíval data primárně ze zdrojového dokumentu.

Pro vylepšení je dobré napojit vlastní API

Jak jsme zmiňovali výše, pokud nahrajete velký dokument s velkým množstvím údajů, může chatbot být o něco pomalejší. Je proto lepší využívat přístup přes rozhraní API, díky kterému může data zpracovávat rychleji a efektivněji. Konkrétně je důležité zaměřit se na:

  • Přípravu dokumentů s dostatečným množstvím relevantních dat, ze kterých bude chatbot vycházet.
  • Výběr frameworku pro trénování modelu – populární možnosti zahrnují TensorFlow, PyTorch nebo jiné.
  • Výběr vhodné architektury, kterou chcete použít.
  • Přizpůsobení modelu vašim specifickým potřebám, konkrétně, aby model lépe porozuměl specifickým kontextům nebo oborům.
  • Zajištění bezpečnostních aspektů, zejména pokud budete pracovat s citlivými daty, což zahrnuje zabezpečení API, šifrování dat a další bezpečnostní opatření.
  • Vytvoření dokumentace AP pro uživatele, abyste jim umožnili snadné a efektivní používání služby.
  • Správa a údržba vašeho modelu a API, včetně aktualizací modelů a oprav chyb.

Celkově je práce s tímto rozhraním už trochu ,,vyšší dívčí”, proto je dobré se s tímto obrátit na odborníky, kteří vám s tím pomohou. A pokud si nejste jisti, co všechno vám API přinese z hlediska integrace do vašeho firemního prostředí, podívejte se na tip Michala Zímy, šéfa programátorů BlueGhostu.

Jak se vám článek líbil?

2

Praktický

0

Inspirující

0

Zábavný

0

Nic moc

Pojďme vytvořit něco skvělého!

Dlouhodobá spolupráce může začít jedním kliknutím

Domluvit schůzku