Menu

10 UX tipů pro produktovou stránku

Přemýšlíte nad tím, jak získat z e-shopu ještě více objednávek? Zkontrolujte svou produktovou stránku! Právě zde se zákazníci rozhodují o koupi, či nekoupi vašeho zboží.

O tom, kolik lidí přidá zboží do košíku, rozhoduje také samotné tlačítko koupit.
O tom, kolik lidí přidá zboží do košíku, rozhoduje také samotné tlačítko koupit.

Dobře postavený detail produktu zásadně ovlivňuje úspěšnost celého e-shopu. Právě zde se zákazník rozhoduje o koupi, a proto je třeba jej navést správným směrem a dát mu něco navíc oproti konkurenci. Každý e-shop je specifický a vyžaduje vlastní řešení, existuje však celá řada tipů a rad, které vylepší váš konverzní poměr. Zaměření na UX (user experiences) a uživatelské testování vám pomůže při zvyšování prodejů. Zde je několik doporučení, kde začít:

1. Kvalitní fotografie produktu

Fotografie prodávají! Z průzkumů chování návštěvníků na webu je zřejmé, že se v první řadě zajímají o obrázky. Správný výběr fotografií dokáže v zákazníkovi vyvolat emoce a nasměrovat ho k objednávce. Můžete pracovat s různými formami, např. s 360° fotografií nebo s videem. Základem jsou však detailní, kvalitně nafocené a dostatečně velké fotografie. Jen tak dostane zákazník jasnou představu o tom, co může od zboží očekávat.

2. Výrazné tlačítko Koupit

O tom, kolik lidí přidá zboží do košíku, rozhoduje také samotné tlačítko koupit. To musí být jasně viditelné hned při načtení stránky a bez posouvání. Barva by měla být, vzhledem k okolí, unikátní a výrazná. Obecně se však nedoporučuje červená, která značí stop, tedy přesně to, co nechceme. Malý test: vidíte na e-shopu konverzní tlačítko také po přimhouření očí? Měli byste.

3. Stručný popis zboží

Nezahlťte zákazníka příliš detailní specifikací produktu a hromadou souvislého textu. Vypíchněte jen nejdůležitější rysy produktu ve třech větách či ještě lépe v bodech. Tento výtah zobrazujte v úvodu a zbytek popisu přesuňte pod hlavní viditelnou část po posunutí stránky směrem dolů, nebo do záložky.

4. Autentické hodnocení produktu

Podpořte konverzní poměr díky autentickému hodnocení od zákazníků. Recenze rozšiřují informace z popisu a přispívají tak k lepší představě o výrobku. Co jeden zjistí, druhý uvítá (např. že výrobce bot vyrábí o něco menší velikost bot, než uvádí číslování). Dobré komentáře pomohou konkrétnímu výrobku, ale každý příspěvek zvyšuje důvěryhodnost e-shopu. V žádném případě proto neskrývejte negativní hodnocení. Ta totiž pomohou jak uživatelům při výběru, tak vám až budete hledat nespolehlivé výrobky ve vašem internetovém obchodě.

5. Uvedené způsoby a ceny doručení

Nejen ze své zkušenosti vím, že cena a typ dopravy hrají velkou roli při objednávce zboží. Často si nejprve vložím zboží do košíku, proklikám následující kroky objednávky a zjistím, že se nenabízí žádný dobrý dopravce nebo mi přijde vysoká účtovaná částka. Ukažte zákazníkům způsoby doručení a ceny dopravy již v detailu produktu, určitě pomohou při rozhodování.

6. Alternativní produkty a příslušenství

Související produkty se dají rozdělit do dvou různých typů, které se od sebe liší jak funkcí, tak okamžikem jejich zobrazení v rámci nákupního procesu. Nejdříve přichází na řadu alternativní produkty. Jedná se o podobné výrobky, které mohou uživateli pomoct s výběrem a srovnáním v okamžiku, kdy si ještě není jistý. Když se následně zákazník rozhodne ke koupi a přidá zboží do košíku, pak je možné mu nabídnout různé doplňky a příslušenství. Tedy věci, které by se mu mohly hodit společně s objednávaným zbožím

7. Viditelné prodejní argumenty

Proč by měl uživatel nakoupit produkt právě u Vás? Vytáhněte eso z rukávu, ukažte nerozhodnutému zákazníkovi Vaše prodejní argumenty. Nabízíte dopravu zdarma, prodlouženou záruku nebo dárek k nákupu? Všechny tyto argumenty rozhodují o Vašem konverzním poměru, ukažte, že jste lepší, než konkurence.

8. Zvýraznění akčního produktu

Akční produkt by měl být zřejmý hned na první pohled a to nejen při prohlížení kategorie mezi ostatními produkty, ale i v detailu na produktové stránce. Tuto informaci je potřeba stále připomínat. Označení, že je produkt v akci nestačí, ukažte zákazníkům o kolik procent byl zlevněn a kolik peněz nákupem mohou “ušetřit”.

9. Pohodlná volba počtu kusů

Vždy je třeba navrhnout uživatelsky příjemnou volbu počtu kusů pomocí tlačítek +/-. Zejména na chytrém telefonu může být otevírání klávesnice pro zadání množství docela otravná věc. Proto je třeba myslet na dostatečnou velikost tlačítek, která budou vyhovovat nejen kurzoru myši, ale i nemotornému palci na dotykovém displeji. Nezapomeňte také, že volba počtu kusů by se měla nacházet v blízkosti konverzního tlačítka.

10. Klíčové údaje o produktu

Mezi klíčové údaje o produktu patří název, cena, skladová dostupnost, a stručný popis. Některé produkty vyžadují uvedení ještě dalších podstatných informací. Může se jednat o použitý materiál, dostupné velikosti či barevné varianty. Tyto údaje se musí nacházet na první pohled viditelném místě bez posouvání stránky směrem dolů.

Dočetli jste až sem a hledáte ještě další tipy? Pak zkuste zapátrat na webu Good UI, ve článku “The Top UX Elements to Optimize Your Clients Product Page Design” nebo v prezentaci Jana Kvasničky „Co vše dokáže ovlivnit konverzní poměr na detailu produktu?“.