Menu

6 tipů, jak zvýšit konverze z landing page

Landing page je klíčovým elementem současného inbound marketingu a mnohdy na něm stojí úspěch celé kampaně. Chcete-li se dozvědět, jak oslovit zákazníky a tím dosáhnout více konverzí, neváhejte a čtěte dál.

6 tipů, jak zvýšit konverze z landing page

Navyšte počet landing pages

Základem úspěchu můžete hledat v jednoduché rovnici: 1 vstupní stránka = 1 výzva k akci. Každá landing page by ideálně měla být určena pro jeden jediný cíl. V opačném případě zahltíte zákazníka spoustou pobídek a ten ve finále neví, kam by měl dále směřovat.

Ujasněte si cíle kampaně a poté raději vytvořte více landing pages, z nichž má každá specifický účel, přičemž obsahuje přiměřený objem textu a maximálně jednu výzvu k akci. Té na stránce věnujte dostatek prostoru, barevně i velikostně ji odlište a vytiskněte ji osobitý ráz, aby zákazníky doopravdy přesvědčila a byla pro ně „neodolatelná“. Studie Hubspotu navíc ukazuje, že po navýšení počtu stránek z 10 na 15 zaznamenávají firmy nárůst konverzí o 55 %. Poselství, které byste si měli odnést, je tak jasné.

Headline je pravý „game changer“

Jak již bylo lehce naznačeno v předchozím bodu, text je srdcem vašeho sdělení a hraje hlavní roli v rozhodování potenciálního zákazníka, zda-li u vás setrvá a „konvertuje“, čili zda udělá to, co po něm chcete. K dispozici máte jen několik slov a vteřin, abyste svým produktem nebo službou zaujali.

Doba, během níž člověk dokáže udržet pozornost, se navíc neustále zkracuje. Většina návštěvníků nepřečte veškerý text, ale trefný headline jejich pozornosti jistě neunikne. Vynaložte energii, aby byl jasný, krátký a samozřejmě poutavý. Kampaň je úspěšná jen tak, nakolik je kvalitní copy, resp. komunikace se zákazníkem. Ne nadarmo se říká, že titulek je tím nejdůležitějším.

Zajistěte plynulý chod webu i tok informací

V souvislosti s atraktivitou webu nesmíte opomenout, že dlouhé načítání stránky či absence mobilní adaptace webu dokáže odradit velké procento zákazníků ještě předtím, než vás vůbec poznají. Technická stránka webu je tedy stejně důležitá jako jeho content a obzvláště mobilní optimalizace je vzhledem k aktuálním trendům naprosto klíčová.

Copy, které na stránce použijete, musí mít podobné vlastnosti jako titulek - musí být poutavé a odpovídat návštěvníkům na to, co hledají. Ukažte zákazníkům, že jim rozumíte, nabídněte pochopení a přesvědčte je. Dávkujte informace plynule a srozumitelně, vyhněte se zbytečným „omáčkám“ a prázdným frázím. Nezahlcujte stránku nadbytečnými prvky a zbytečnými sděleními, které pro koncové zákazníky nemají žádný přínos.

Veškerý text adaptujte dle požadavků vaší cílové skupiny a používejte vhodný tone of voice. Co to znamená? Jednoduše budete jinak hovořit ke skupině investorů něž k hudebním fanouškům. Tón komunikace je potřeba udržet napříč celou vaší prezentací, tedy na webu, sociálních sítích i v tištěných materiálech. V souladu s nabízeným produktem také nezapomeňte pečlivě vybrat fotky, které korespondují s nabízenou službou a adekvátně podtrhují použitý text. Vizuální obsah v lidech vyvolává silné emoce a pozitivně přispívá k míře konverzí. Použitá grafika by taktéž měla mít ucelený charakter a následovat pravidla vašeho firemního vizuálního stylu.

Získejte důvěru zákazníků

Doporučení hrají velkou roli v chování spotřebitelů a produkt má bez nich mnohem menší šanci získat důvěru. Nastřádejte pozitivní recenze od spokojených klientů a umístěte je na landing page takovým způsobem, aby byly viditelné a vhodně zapadaly do celkového rozvržení. Přistupujte k těmto prvkům jako k doplňkům, které podtrhují celkovou důvěryhodnost vaší landing page.

Může se zdát, že se jedná o snadno dohledatelnou drobnost, ale použití těchto prvků (nazývaných také jako tzv. social trust) na cílových stránkách je oblíbenou a ověřenou metodou k získání lepších výsledků. Nezapomeňte také komunikovat na sociálních sítích, které mohou být nejsnadnější cestou k vybudování osobnějšího vztahu mezi vámi a zákazníky.

Zaměřte reklamu na správné klienty

Nespoléhejte se na to, že nasypete spoustu peněz do PPC nebo jiných reklam, a výsledky se následně dostaví samy. To je cesta směrem k zápornému zůstatku na účtě. Pokud zrovna nejste ve fázi See (zvyšování povědomí a vaší službě u co nejširšího okruhu lidí), pak je vhodné umět reklamu správně zacílit. Nejlepším řešením či prevencí je zajistit, aby vás navštívili zákazníci, kteří o váš produkt pravděpodobně budou mít zájem. Zaměřte se proto na užší skupiny lidí a nesnažte se za každou cenu oslovit každého.

Testujte, testujte a… testujte!

Jediný způsob, jak si reálně ověříte funkčnost svých řešení je neustálé testování. Existuje zde mnoho metod, jak analyzovat použitelnost vašich cílových stránek. V oblasti inbound marketingu je však nejčastěji využívaný tzv. A/B testování. Jedná se o metodu, kdy polovině klientům zobrazíte původní řešení a druhé polovině novou, odlišnou verzi. Po dosažení kýženého vzorku a statistického cíle jednoduše zjistíte, kterou variantu lze považovat za úspěšnější.

Pro zajištění kontinuálně relevantního obsahu doporučujeme testování provádět nepřetržitě. Díky tomu jste schopni ihned reagovat na aktuální trendy a získáte komplexnější data. Navíc, vždycky je co zlepšovat.

Jak se vám článek líbil?

2

Praktický

0

Inspirující

0

Zábavný

0

Nic moc