Menu

BlueGhost spustil Zbozi.zive.cz a další srovnávače pro nejsilnější mediální dům v ČR

Case Study: BlueGhost zajistil technické řešení pro nový projekt jednoho z největších českých vydavatelství. Czech News Center je nejsilnější mediální dům s nejvyšším počtem čtenářů na českém trhu.

BlueGhost spustil Zbozi.zive.cz a další srovnávače pro nejsilnější mediální dům v ČR

Čtení i nákupy na jednom místě: Zbozi.blesk.cz, zbozi.zive.cz a další srovnávače

Czech News Center (CNC) je vydavatelství provozující webové portály Zive.cz, Auto.cz, Blesk.cz, Dama.cz a mnohé další magazíny. Cílem projektu bylo vytvořit webové portály Zbozi.zive.cz, zbozi.blesk.cz, zbozi.auto.cz a zbozi.dama.cz , kde se prolíná a tematicky propojuje e-commerce, bazarový a redakční obsah. Návštěvníci si tak na jednom místě mohou porovnat nejlepší ceny vybraných produktů, prohlédnout bazarové alternativy a přečíst si profesionální recenze od CNC redaktorů.

S ohledem na rychle se zvyšující nároky webových vyhledávačů a sílící konkurenci na poli cenových srovnávačů došli CNC v minulém roce k závěru, že už nestačí zlepšovat technické SEO a shánět další partnery. Rozhodli se, že je třeba přistoupit k vlastní skupině srovnávačů cen zcela odlišně.

Moderní technologie, agilní vývoj, precizní výsledek.

Kompletní technické řešení pro CNC – tématické srovnávače zboží.

Ke zkvalitnění obsahu a celkovému rozvoji služeb se došlo dvěmi cestami. Nejdříve se zajistilo napojení na Heureku, největší databázi zboží, nabídek a e-shopů na českém internetu. Díky tomu lze poskytnout návštěvníkům ten největší možný výběr.

Dále se zvolilo řešení pomocí segmentových srovnávačů, které se specializují vždy jen na jedno tematické zaměření zboží. Například Zboží Živě je ideální místo pro výběr drobné elektroniky, zatímco na Zboží Auto si přijdou na své zájemci o auto-moto. Díky segmentaci lze na srovnávače lépe doručovat i další tématický obsah, jako například články související s daným odvětvím a do budoucna i bazarové alternativy nabídky.

Cíle a cílové skupiny

Hlavní cíl: Návštěvnost.

Metoda k dosažení cíle: Kompletní technické provedení + SEO.

Cílové skupiny: Dle zaměření srovnávače. Zive.cz – muži a ženy se zájmem o technologie a drobnou elektroniku, Auto.cz – převážně muži se zajmem o auto-moto.

Výsledky

Vysoká návštěvnost již krátce po spuštění, která neustále narůstá. V prvních měsících se jednalo o čistě organický traffic. Díky bohatému redakčnímu obsahu, se kterým jsou srovnávače propojené, a pečlivé optimalizaci byla již tato čísla poměrně zajímavá. Až do června 2022 neprobíhala žádná kampaň zaměřená na nové weby se srovnávači. Pozdější výsledky již podpořila PPC propagace. (Zbozi.blesk.cz se spouštělo nejpozději a běží teprve krátce. Modrý duch zatím nemá dostatečná data.).

Počet návštěv za jednotlivé měsíce. Zboží Živě bylo spuštěno jako první, ostatní srovnávače až s odstupem.

Počet návštěv za jednotlivé měsíce. Zboží Živě bylo spuštěno jako první, ostatní srovnávače až s odstupem.

Provedení

Při návrhu webu byl kladen důraz na jednoduchou uživatelskou cestu skrz celý projekt. Vyspecifikoval se velmi jednoduchý MVP (Minimum Viable Product), který v první verzi obsahoval pouze základní funkce, a to vyhledávání produktů v kategoriích s našeptávačem, napojení na tématické redakční články a reklamní prostor (napojení na GAM).

Na homepage se nacházejí různé typy produktů, které se návštěvníkům nabízejí podle uživatelského chování (nejoblíbenější zboží, bestsellery). Na webech je prostor pro top kategorie, se kterými je spojená další monetizace. Ta má tři roviny – placené prokliky na nalezené produkty, umístění produktů na předních pozicích a reklamní plochy na webu. Přímo do redakčních článků se také umisťují vlastní widgety se srovnáním cen. Díky tomu čtenář získá kvalitnější a dynamicky se vyvíjející obsah a usnadňuje se mu cesta ke koupi relevantního zboží.

Čtení i nakupování přehledně na jednom místě.

Čtení i nakupování přehledně na jednom místě.

Stručný popis technického řešení

Zjednodušeně: Potkávají se 3 různé API. Zdrojem na jedné straně jsou feedy Heureky, na druhé straně redakční feedy CNC.

Použité technologie: PHP 8.1, Symfony 5.4, Composer 2, Yarn, NodeJS v12, Redis, MariaDB, Bootstrap, jQuery, PostCSS.

Každý srovnávač je samostatná aplikace získávající potřebná data z různých zdrojů. Primární zdroj dat je aplikace CNC admin, kde je implementováno REST API a administrační rozhraní pro správu lokálních dat. CNC admin funguje jako most mezi srovnávači a produktovými daty Heureky. Stahuje produktová data z Heureka API, transformuje je, obohacuje o další content a předává dál pomocí vlastního REST API. Každý srovnávač má vlastní databázi pro uložení lokálních dat a ke své databázi se připojuje pouze skrze REST API.

4 aplikace, jeden společný admin.

4 aplikace, jeden společný admin.

Čím je projekt unikátní

Tématické srovnávače zboží CNC vynikají zejména technickým zpracováním a komplexností řešení. Jedná se o chytrý způsob, jak využít obrovské množství existujícího redakčního obsahu a vytěžit ho novým způsobem (business plán, zadání – CNC). BlueGhost je hrdý a odpovědný za kompletní technické provedení, jeho logiku a celkové SEO.

V současnosti Modrý duch pracuje na dalším kontinuálním rozvoji. Aktuálně je ve vývoji měřící aplikace, která bude monitorovat odchody do e-shopů nezávisle na Google Analytics. Kvůli cookies Google nově eviduje pouze určitá procenta exitů a klient by tak zbytečně přicházel o data, díky kterým můžem do budoucna službu zkvalitňovat. Nová aplikace toto dokáže obejít.

Jak se vám článek líbil?

0

Praktický

3

Inspirující

0

Zábavný

0

Nic moc