Menu

Jak se (téměř) zdarma zviditelnit na sociálních sítích

Reklama nemusí být jen placená. Jak být vidět na sociálních sítích a neutratit na tom majlant?

Jak se (téměř) zdarma zviditelnit na sociálních sítích

Ačkoliv různé sociální sítě nabízejí placené reklamy, které budou cílit na specifické publikum, pořád existují možnosti, jak se zviditelnit i bez nákupu reklam. Modrý duch vám přináší některé tipy.

Jednou z možností je samozřejmě guerrillový marketing, ten ale není vhodný pro každou značku a nese s sebou několik rizik (konflikt se zákonem, ztrátu zákazníků apod.). Existují ovšem další alternativy.

Buzz marketing

Prvním příklad je takzvaný buzz marketing (někdy také psán dohromady, tedy buzzmarketing) neboli marketing zaměřený na vyvolání rozruchu kolem nějaké značky. Server MediaGuru.cz sice pod něj řadí guerrillový marketing, ne každý buzz marketing však spadá pod definici marketingu guerrillového.

A jak konkrétně buzz marketing vypadá? Možná si vzpomenete na reklamu na extra bylinkovou Kofolu, v které učitelka zneužije studenta v kabinetu a která byla nakonec zakázána. Z toho vyplývají jasné výhody a nevýhody: Nápad nás nemusí nic stát, ale neznamená to, že nám dopomůže k výsledku, ba co víc, můžeme se kvůli němu dostat do konfliktu.

Jedinečnost

Budete-li ve svém oboru jediní, tedy nebudete-li mít žádnou konkurenci, a někdo si bude hledat vaše výrobky či služby na sociálních médiích nebo kdekoliv na internetu, narazí pouze na vás.

Může se zdát, že sociální sítě budou pro vás v takovém případě zbytečné, nikdy ale nevíte, jestli se konkurence časem neobjeví. A pokud ano, vezme si ponaučení z vašich chyb a nabídne zákazníkům lepší variantu. Je proto lepší být ve střehu a o své sociální sítě se dobře starat, abyste nemuseli nic na poslední chvíli šít horkou jehlou.

Trendy doby

Existuje bezpočet vtipů o hashtazích neboli mřížkách, faktem ale je, že nám umožňují snadněji prohledávat obsah na sociálních sítích.

Jestliže si tedy přidáme k psaným příspěvkům, fotografiím nebo videím smysluplné a často vyhledávané heslo, snadno se o nás dozví ostatní. Často hledané slovo nebo často hledaná fráze nám také může vytvořit zajímavý název, i tak bychom si ale měli při vymýšlení názvů dávat pozor.

Jedním ze způsobů, jak zaujmout, je sdílet své know-how. To sice vypadá jako nahrávání na smeč konkurenci, nicméně když budete do světa vypouštět informace, které se nedají zneužít, naopak tím ukážete svou odbornost a nalákáte zákazníky (například pokud se věnujete školení a ukážete potenciálním zákazníkům, co se u vás naučí).

Know-how můžete sdílet přímo na sociálních sítích v podobě krátkých postů, můžete ale také v nich odkazovat na svůj blog nebo podcast.

Označování osob nebo organizací

Dalším ze způsobů, jak se zviditelnit na sociálních sítích, je zapojit se do konverzace s jinými osobami nebo značkami. Díky tomu, že je označíte, se zobrazí i jejich odběratelům.

Ovšem pozor: Označení někoho nebo něčeho dalšího musí dávat smysl a nesmí se jednat o náhodné označování účtů jen proto, abyste byli vidět. Skvělé je, když se například zúčastníte konference nebo budete pracovat na společném projektu a v příspěvku se zmíníte o významných osobnostech nebo značkách, s kterými jste navázali kontakt.

Recenze uživatelů

Pokud vás nadšeně a sami od sebe doporučují uživatelé, máte vyhráno. Ale k tomu, aby vám na Facebooku udělili doporučení na stránce nebo aby vás na jiných sociálních sítích označili a pochválili, je nejlepší je vybídnout. Není nic jednoduššího než napsat uživatelům týden po objednávce a požádat je o hodnocení.

Nevýhodou je, že stejně jako vám mohou uživatelé udělit palec nahoru, může vám také na sociálních sítích přistát palec dolů. Co s tím? Nejlepší je se jich přímo zeptat, s čím byl problém, případně nabídnout jeho řešení.

Jak se vám článek líbil?

19

Praktický

8

Inspirující

1

Zábavný

38

Nic moc

Pojďme spolu vytvořit něco skvělého!

Dlouhodobá spolupráce může začít jedním kliknutím

Domluvit schůzku