Menu

Na návštěvě: Jak se pracuje v digitální agentuře Modrého ducha?

Od soumraku do úsvitu: Jak vypadá běžný pracovní den, s kým se v BlueGhostu setkáte a co by vás nemělo překvapit.

Na návštěvě: Jak se pracuje v digitální agentuře Modrého ducha?

Je lehce po sedmé a Michal odemyká dveře do doupěte. Cestou sem už zdaleka nebyl v ulicích sám, avšak v bubenečském vnitrobloku, stranou od ranní dopravní špičky, se den teprve probouzí. Přítmí loftu osvětlují jen dva neony, jeden ve tvaru ducha nade dveřmi do zasedačky a druhý v klubovně nad barem. Náčelník programátorů, CTO a team leader projektového oddělení však namísto ke kávovaru zamíří rovnou ke svému stolu ve druhém patře. Nerozsvítí. Proč kazit tu atmosféru? Tuhle část dne má Michal nejraději a s oblibou sem chodí dříve než ostatní. Ne že by se do toho cíleně nutil, naopak. Prostě to tak má. Dvě hodiny plného focusu jsou jako odměna předtím, než se telefon rozezvoní. Michal je jako střed kružnice. Pevně na svém místě, zatímco svět kolem rotuje ve zběsilém tempu.

Z domu i z kanceláře, ráno nebo večer, online a offline

Devět třicet. Honza, superseniorní projektový manažer, se převalí v posteli kolem své osy a zapne Google Meets, protože právě začíná standup. Kamerou ani oblékáním se šikanovat nepotřebuje. Zevláctví, říkáte si? Avšak nic není vzdálenější pravdě. Honza pravidelně plánuje a koordinuje kapacity celého 25 členného týmu, a proto má přehled, i když ho vzbudíte o půlnoci. To se vám však nejspíše nepoštěstí, protože o půlnoci je často jeho pracovní den teprve v polovině.

Projektový manažer Honza Groh se skrývá před kamerou, když doráží do práce o půl jedenácté.

Projektový manažer Honza Groh se skrývá před kamerou, když doráží do práce o půl jedenácté.

Pracovní doba je u Modrého ducha zkrátka poněkud individuální záležitostí.

o tom, jak z malé modré duše vyrostlo pořádné strašidlo. S Modrým duchem to táhne nejdéle ze všech kolegů, už více jak 10 let. Jarda je z Českých Budějovic – a má je rád – proto do kanceláře přijíždí jen na dva dny v týdnu, zbytek pracuje na homeoffice. Doupě je pro něj místem setkávání a kreativním inkubátorem v jednom. Jarda i Modrý duch věří, že ty nejlepší věci vznikají v týmu, kde se lidé vzájemně znají. Z toho důvodu nelze v BlueGhostu pracovat 100 % remote, avšak vyjednat si režim na míru není problém, vždy záleží na konkrétní pracovní náplni a osobní domluvě.

Kolik čokoládových zajíčků trefí marketér Tomáš Podojil jedním úderem pomlázky?

Kolik čokoládových zajíčků trefí marketér Tomáš Podojil jedním úderem pomlázky?

Z klubovny voní káva, čerstvé pečivo a smysl pro humor

Blíží se desátá. Dobré ráno! Copak máme dnes na mlýnku? Kávovar chrčí a jako každý den v tuto hodinu je podroben zátěžové zkoušce. Eva, office manažerka a krotitelka chaosu aranžuje na stoly croissanty, ovoce, vajíčka a čerstvé pečivo. Není nad to jednou za čas posedět s ostatními u snídaně. A to je jen jedna ze společných akcí, na které jsou modré duše zvyklé. Obědové grilování na dvoře, tématické vzdělávací eventy v klubovně, večery s klasickými i nejnovějšími deskovkami, spontánní i plánované pivo s kolegy a občas i nějaký ten „nealko“ teambuilding na laser games, únikovce, v parku na slackline nebo třeba na chatě.

Tady vidíte neúspěšný pokus vyfotit obchodní ředitelku Hanu Suchou v okamžiku, kdy se nesměje. Opět se nepodařilo.

Tady vidíte neúspěšný pokus vyfotit obchodní ředitelku Hanu Suchou v okamžiku, kdy se nesměje. Opět se nepodařilo.

Modrý duch na to má koule. A ty?

Pracovní den v plném proudu. UX designer Zdeněk a obsahová specialistka Bára právě klientovi úspěšně odprezentovali nový interface webu. Highfive! Z tohohle scrollytellingu si sednou na zadek až v Hollywoodu. No, nebo alespoň na příštím WebTop100, kam projekt určitě poputuje. Za poslední dva roky si Modrý duch odnesl z této soutěže hned několik vítězných kovů, respektive koulí – trofejí, které nyní zdobí zasedačku. Ano, tým Modrého ducha má koule na to jít do věcí na plno a ještě kousek dál. Držte palce. Jaký bude příští velký projekt?

Maximální koncentrace kreativního týmu.

Maximální koncentrace kreativního týmu.

Do pěti, do pěti, sejdeme se v doupěti

Odpoledne se překlápí k večeru. Marketéři stále zaparkovaní v klubovně trousí (nekorektní) hlášky, zatímco náčelník Lukáš se chystá na natáčení nového dílu zcela korektního podcastu o inovativních nápadech, které mění svět k lepšímu. Kdo asi bude jeho dnešním hostem? Programátoři s famfárou spouští obří e-shop, na kterém se pracovalo několik měsíců a CEO Pavel koučuje projekťáky, jak připravovat obchodní nabídky. Odbila pátá. Ti, kteří preferují klasickou pracovní dobu, startují své kočáry či šlapou do pedálů a mizí za branami kouzelného hradu. Nádech. Výdech. Tep doupěte zpomalí. Čas duchů kreativního oddělení. Bára si hodí nohy na stůl a propadá se do bezčasí s dalším textem. Jaromír pustí hudbu a nová vizuální identita se před ním materializuje jako obrysy v řídnoucí mlze. Pak i oni zamíří k domovům a v kancelářích zůstává jen všudypřítomná múza. Modrý duch. Tak na viděnou zase zítra!

15 minut slávy ředitele Pavla Webera

15 minut slávy ředitele Pavla Webera

Jak se vám článek líbil?

0

Praktický

1

Inspirující

4

Zábavný

1

Nic moc