Menu

Nejlepší firemní podcast, ecommerce projekt a startup roku 2021. BlueGhost získal 3 ocenění na WebTop100

Seznamte se s třetím nejlepším ecommerce projektem roku, druhým nejúspěšnějším startupem a vítězným podcastem, který vidí do budoucnosti.

Nejlepší firemní podcast, ecommerce projekt a startup roku 2021. BlueGhost získal 3 ocenění na WebTop100

Modrý duch oslavuje. Na letošním WebTop100 se mu totiž podařilo získat hned tři medaile! Bronzovou v kategorii ecommerce projekt s webovou aplikací Printscreen, která v této soutěži opakovaně vyhrává již třetí rok po sobě. Stříbrnou v kategorii startup s digitálním odpadovým tržištěm Cyrkl, revolučním projektem pana Cyrila Klepka zabývajícím se recyklací odpadů a cirkulární ekonomikou. A poslední, zlatou, za firemní podcast BlueGhost Update, vizionářský pořad o designu a inovacích od kreativního ředitele Lukáše Pilky a jeho hostů.

Třetí nejlepší e-commerce projekt

PrintScreen je online aplikace, která vám vyrobí zarámovaný obraz, plakát nebo sadu fotografií z vašich vlastních fotek. Stačí nahrát jeden či více snímků, upravit je v intuitivním konfigurátoru, vybrat velikost a typ plátna či papíru a za pár dní si můžete pověsit na zeď skutečné umělecké dílo. BlueGhost zajistil kompletní vývoj a následný další rozvoj webové aplikace, která slouží k přenesení digitálních fotografií na plátno, plakát či klasický fotopapír.

Projekt Printscreen v soutěži WebTop100 již v minulosti soutěžil, avšak oproti minulým letům došlo k zásadnímu rozvoji a transformaci celé aplikace, přidání nových produktů, funkcionalit, a mutací, což výrazně pozitivně ovlivnilo byznys klienta a posunulo celý projekt na zcela nový level.

Webová aplikace Printscreen.cz

Webová aplikace Printscreen.cz

Hlavní předností projektu je jeho inovativnost

Když se podíváme na konkurenci, zjistíme, že nechat si vytisknout fotoobraz (potažmo další produkty) je proces, který v mnoha případech vyžaduje osobní komunikaci s tiskárnou. Zákazník netuší, podle čeho vybrat hloubku rámu, jakou zvolit kvalitu plátna, jaké má mít fotografie rozlišení a další výzvy, které ovlivňují konečný vzhled produktu a kterým musí zákazník nějakým způsobem čelit. Nejčastěji to řeší osobní komunikací s tiskárnou, kdy si s odborníky na druhé straně dospecifikuje očekávání a požadavky. Printscreen je revoluční díky tomu, že tato nutnost odpadá. Nástroj zákazníka vede tak, aby byl schopen připravit vše samostatně, online a na pár kliknutí dokonce i z mobilního telefonu.

Vliv ecommerce projektu na byznysové výsledky firmy

Původně se jednalo o webový nástroj pouze pro výrobu fotoobrazů a projekt představoval pro klienta vedlejší příjem. Jak aplikace získávala trakci, přidávaly se další funkcionality a produkty a celý záměr se nakonec rozrostl tak, že si klient mohl dovolit opustit své zaměstnání a věnovat se Printscreenu na plný úvazek a nově také expandoval na slovenský trh.

Druhý nejúspěšnější startup 2021

Co jedna firma vyhodí, jiná využije. Digitální odpadové tržiště Cyrkl má za cíl znovu uvést do oběhu odpadní produkty různých firem a tím snižovat ekologické dopady jejich podnikání pomocí principů cirkulární ekonomiky. Až doposud firmy své odpadní a vedlejší produkty prodávali jen svým odběratelům, což ovšem neznamenalo výhodné ceny nebo ideální využití. Proto bylo nejjednodušším řešením poslat materiál na skládku.

Autor myšlenky a iniciátor projektu Cyrkl, pan Cyril Klepek, přišel s nápadem vytvořit jednotnou inzertní platformu, která pomůže pro vedlejší a odpadní produkty výroby najít nové využití. Jejich likvidace je totiž často finančně nákladná, ekologicky nešetrná a z hlediska udržitelnosti naprosto nevyhovující.

Možnost zbavit se odpadu tak, že ho někdo jiný využije, je pro většinu firem velice lákavá.

O to víc, když si místo poplatků mohou naopak vydělat a ještě tím přispět k ochraně životního prostředí. Tržiště také pomáhá najít neefektivní nakládání s odpady přímo v podnicích a vylepšit jejich správu skrze automatizované odpadové skeny, neboť velké výrobní firmy skýtají největší potenciál finančních i ekologických úspor vzhledem k velkému množství odpadů.

Cyrkl je greentech

Technologická společnost, která ke své činnosti využívá hloubkovou datovou analýzu a strojové učení, jež implementuje do vlastních řešení. Platforma funguje zcela automatizovaně, na základě zadané lokality a kódů se nabízené materiály třídí do samostatných kategorií a následně jsou propojeny na vhodné zpracovatele nebo recyklátory.

Digitální odpadové tržiště Cyrkl.com

Digitální odpadové tržiště Cyrkl.com

Základní cirkulární odpadový sken je taktéž založen na plné automatizaci. Společnosti vkládají přímo v rozhraní Cyrklu odpadové hlášení pro ISPOP, které mají ze zákona povinnost každý rok vypracovat. Na základě hlášení jim interně zkonstruovaný software vypracuje rozbor odpadových toků a základní optimální doporučení týkající se následného nakládání s nimi. Aby byl první cíl Cyrklu naplňován co možná nejrychleji a masově, je tento sken bezplatný a trvá jen několik málo hodin.

Tým Cyrklu je složen z expertů na odpadové hospodářství, kteří se společnostem osobně věnují a zasazují se o to, aby vždy udaly materiály za co nejlepší cenu na trhu a do nejlepších možných rukou. Díky jejich vysoké odbornosti spolupracuje Cyrkl se státní správou nebo Ministerstvem životního prostředí, podílí se na připomínkování zákonů a vytváří aktuální tržní analýzy. Aktuálně je tržiště již plně v běhu na Slovensku, v Polsku, v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Španělsku, Itálii, Francii a částečně v Rusku. Současně jsme největším odpadovým tržištěm v EU a ambice je být největším ve světě.

Trakce a plnění cílů projektu

  • Ke konci června 2021 Cyrkl využívá více než 6300 společností z 119 zemí světa, jedná se o meziměsíční růst mezi 10 až 20 %.
  • Bylo provedeno více než 4650 propojení, toto číslo se navyšuje každým dnem.
  • Toto znamená přibližně 116 250 tun materiálů, které neskončily na skládce.
  • V celku to znamená více než 342 000 tun uspořených emisí CO2.
  • V Česku již bylo provedeno přes 100 základních skenů a 12 kompletních skenů, na Slovensku 10 skenů.
  • Během června byla zahájena expanze do Španělska, Itálie, Ruska a Francie.

Nejlepší firemní podcast roku

Jak bude vypadat váš obor za 10 let? Na tuto otázku se ptá design director Lukáš Pilka designérů, výzkumníků, marketérů a inovátorů, kteří se přímo podílejí na formování budoucnosti. Návrhářů, jejichž kreativní práce má potenciál prolamovat konvence a ukazovat nová řešení napříč různými oblastmi podnikání.

Další vítězná koule ve spárech Modrého ducha.

Další vítězná koule ve spárech Modrého ducha.

BlueGhost Update je podcast o designu, který vidí do budoucnosti

Jakým způsobem mohou nejnovější digitální technologie, automatizace, 3D tisk, umělá inteligence nebo virtuální a rozšířená realita proměnit tradiční odvětví, způsob života i fungování celé společnosti? Co si představit pod pojmy jako je design služeb, interakční, generativní, procedurální, edukační nebo udržitelný design? Každá epizoda představuje originální vizi zítřka navazující na zaměření jejího hosta, na příležitosti oboru v němž se pohybuje i na problémy a výzvy, kterým se věnuje.

Unikátní know-how propojující design a technologie

Nejedná se o 100x omílaná témata převlečená do jiného kabátu, ale o skutečně inovativní, vizionářský content, který nikde jinde nenajdete, nelze snadno napodobit ani okopírovat. Lukáš Pilka do tvorby epizod vkládá to, v čem je BlueGhost nejlepší – unikátní know-how v propojování designu a technologií. A v neposlední řadě také nadšení pro hledání nových, neprošlapaných cest k tomu, aby byl svět o kousek lepším místem.

Upřímný údiv nebo leknutí radostí?

Upřímný údiv nebo leknutí radostí?

Udržitelnost, snaha o nalezení nových úhlů pohledu, propojování vlivných lídrů a kreativních mozků doslova dýchá z každé epizody. Pokud jste posluchač, který vyhledává obsah s přidanou hodnotou a hlubším smyslem, pak s vámi BlueGhost Update jistě bude rezonovat a odpustíte autorovy i drobné vady řeči. Podcast je možné poslouchat přímo zde na Blogu Modrého ducha, Apple Podcast, Google Podcast, Spotify a Pocket Cast.

Jak se vám článek líbil?

1

Praktický

2

Inspirující

0

Zábavný

1

Nic moc

Pojďme spolu vytvořit něco skvělého!

Dlouhodobá spolupráce může začít jedním kliknutím

Domluvit schůzku