Menu

Ohlédnutí za e-commerce 2017 (1) - ZIMA

Na začátku nového roku nastavil Modrý duch zrcadlo a vyhodnotil, které momenty ho v loňském e-commerce nejvíc zaujaly. V první části lednového bilančního seriálu se zaměřil na první tři měsíce roku 2017.

E-commerce 2017: prognózy, GDPR a reklama na Instagram Stories
E-commerce 2017: prognózy, GDPR a reklama na Instagram Stories

1) Lednové prognózy

Přelomy roku vždy přinesou řad více či méně překvapivých, zato ale vždy zaručených předpovědí. Dnes si tak sami můžete shrnout, jak moc jste v českém online prostředí pocítili dominanci videoobsahu nebo sílící trend přizpůsobení obsahu e-shopů konkrétním zákazníkům (tedy personalizace).

Zklamání si prožili někteří fanoušci mobile-first. Nasazení indexu, kterým chtěl Google při vyhledávání v mobilních telefonech zvýhodnit responzivní weby, se přesouvá minimálně do roku 2018. Většinu loňských trendů tak média po celém světě věští do budoucna i letos.

2) GDPR oficiálně straší

V lednu vyšel na Hospodářských novinách průlomový článek České firmy čeká nařízení tvrdší než EET a klíčové slovo „strašák GDPR” se mohlo vesele uvelebit v tuzemských vyhledávačích. Nařízení Evropské unie o ochraně osobních dat se proslavilo hlavně pokutami 20 milionů euro nebo ve výši 4 % ročního obratu a také tím, že o něm téměř za celý rok nikdo nic nového nezjistil.

S blížícím se nástupem (GDPR vstoupí v platnost v květnu 2018) ale přece jen začínají probleskovat informace, jak to doopravdy bude. To nejpodstatnější pro internetové obchody shrnul Pavel Weber v aktualizovaném článku GDPR pro e-shopy: vyplatí se vám na nový zákon připravit už dnes? na našem blogu.

3) Reklama na Instagram Stories

Že dokáže video strhnout větší pozornost než fotografie nebo text, už se v online prostředí nějakou tu dobu ví. Instagram na tento fakt zareagoval v létě 2016 a v lednu 2017 už podle oficiálního blogu Instagram Business postovalo patnáctivteřinová videa Instagram Stories až 150 milionů uživatelů.

Během loňské zimy tahle sociální síť spustila možnost ve Stories připravovat i videoreklamy. Vše se nejdříve otestovalo na vybraných marketingových partnerech, v březnu už se ale služba spustila globálně. Výsledky jsou podle očekávání - hlavně u mladého publika přináší Instagram Stories zřejmé úspěchy.