Menu

Vyprodeje24.cz: Jak PPC reklama Modrého ducha pomohla vyprodat e-shop

Jak navýšit prodeje pomocí PPC reklamy nebo srovnávačů zboží? Podívejte se na případovou studii, jak marketéři Modrého ducha pomohli vyprodat e-shop Výprodeje24.cz.

Jak Modrý duch vyprodal e-shop Výprodeje24.cz
Jak Modrý duch vyprodal e-shop Výprodeje24.cz

E-shop Výprodeje24.cz se zaměřuje na širokou paletu akčních produktů. Zákazníci zde za levné peníze nakoupí chovatelské potřeby, vybavení do domácnosti, na zahradu nebo sportovní a outdoor potřeby. Vybrané zboží se obchod snaží prodávat za výprodejové ceny, a to se slevami až 85 % z doporučených maloobchodních cen.

Úkoly pro Modrého ducha

S pomocí BlueGhostu chtěl klient rozvíjet svůj marketing, který využíval klasických výkonových kanálů: PPC reklamy na Googlu a Seznamu, placené propagace na Facebooku a umístění na srovnávačích zboží. Zákazníkova představa byla nárůst obratu o 50 % při zachování stávajícího PNO (podíl nákladů na obratu), které nepřevyšovalo 10 % nákladů z celkových „protočených peněz“.

Kdo s kampaněmi pracuje, ví, že nárůst obratu zařídit lze, ale náklady obvykle stoupají rychleji než obrat (obecně se dá říct, že pro zvýšení obratu je třeba získat širší zákaznické publikum, čímž ale klesá jeho relevance). Splnit obě metriky tedy rozhodně nebyl snadný úkol.

Průběh prací

Klient si dobře uvědomoval, že propagace v jednom kanálu může mít dopady na konverze v kanále jiném. Proto jsme sledovali především celkový výkon e-shopu, nikoliv jen jednotlivé zdroje návštěvnosti, které se dají ovlivnit nastavením (například propagace klíčových slov spojených s brandem v PPC reklamě má velký vliv na celkový výkon kanálu PPC).

Nemuseli jsme hledat vhodný atribuční model, který by respektoval to, že některé konverzní cesty neovlivňujeme (např. e-mailing, zpočátku sociální sítě). Přínosnější pro nás bylo investovat čas do správy reklamních kanálů. V každém z nich byl skrytý potenciál, který se nám dařilo rozkrývat postupně:

  • Optimalizovat výkon srovnávačů zboží nám pomohl chytrý nástroj Bidding Fox. Tento placený biddingový automat nastavovaný přes Mergado vyhodnocuje produkty s větším potenciálem prodávat, které následně na srovnávačích více ukazuje.
  • Před začátkem správy Modrého ducha využíval klient jen minimálně PPC reklamy na Googlu. Zkoušeli jsme proti sobě A/B testovat ručně nastavované kampaně a Smart kampaně, které paradoxně pro svou jednoduchost nebývají u PPC specialistů příliš oblíbené. Na základě A/B testování se nám však od prvních týdnů ukázaly jako levnější a efektivnější volba.

Výsledky půlroční správy od 10/2018 do 3/2019

  • Ve 4. čtvrtletí roku 2018 měl e-shop o 18 % větší tržby než ve 4. čtvrtletí 2017.
  • V 1. čtvrtletí roku 2019 měl e-shop o 80 % větší tržby než v 1. čtvrtletí 2018.
  • Celkem narostly tržby během půl roku o 45 %.
  • V Google Ads jsme v březnu 2018 (poslední měsíc správy a první měsíc sezony) dosáhli 7× více návštěv a 5× více tržeb oproti průměrnému měsíci.
  • I díky tomuto nárůstu náročný cíl PNO Modrý duch splnil.

Co si Modrý duch zapamatuje pro příště

  1. Odhadovali jsme rychlejší projev naší práce na výsledcích, výsledkem čehož byla zbytečně nereálná očekávání v prvních měsících správy.
  2. Vývoj tržeb klienta silně ovlivňuje sezónnost. V našich odhadech měsíčních tržeb jsme s takto silnými výkyvy nepočítali.
  3. V průběhu půlroční správy jsme se na domluvená čísla dostali až ke konci půlročního období.