Menu

Tip: Jak může AI ulehčit život e-shopům?

Máte e-shop a chcete si ulehčit práci – tedy ušetřit peníze? Pak vám může přijít vhod tento tip se třemi vychytávkami, které vám usnadní běžné ale zdlouhavé kroky v e-shopové administraci. Radí šéf mediálního týmu BlueGhostu, Jirka Hochman.

1. Automatické překlady

Má-li váš e-shop jazykové mutace, pak je dobré využít umělé inteligence k automatickým překladům. Nemusíte tak překládat políčko po políčku a texty mezi sebou složitě a zdlouhavě kopírovat, ale rovnou prostřednictvím chytrého tlačítka si nechat informace přeložit. 

Hromadné překlady je samozřejmě potřeba ladit a zkoušet různá zadání, než se dojde ke správnému promptu (příkazu pro AI). Zvlášť to může být složitější u specializovaných produktů, například technických součástek.

Když navíc máte několik stovek či tisíců produktů, je třeba minimalizovat čas strávený s přidáváním jednoho produktu a každé tlačítko, které ušetří u jednoho produktu 1 minutu práce, může znamenat pro tisíc produktů ušetřených 16 hodin pracovního času, 8 velkých káv a jeden „kýbl nervů“.

Nepřehlédněte: Pokud máte e-shop, těchto 5 statistik v Google Analytics byste určitě měli sledovat, aby se vám dařilo. A těchto 5 nástrojů vám pomůže v měření webu či aplikace.  

2. Generování prodejních a SEO textů 

Nezbytnou součástí e-shopů je vytvářet popisky u jednotlivých produktů. Jenže když jich máte stovky až tisíce, může být inspirace pro jejich vytváření poměrně těžkou disciplínou, na které si může vylámat zuby i kdejaký copywriter. 

Každý, kdo měl za úkol přidávat a vymýšlet popisky k produktům, si to užil a ví, jak je to těžké. Generování těchto typů textů, které by ještě byly odlišné od konkurence, bylo a je vždy na dlouho. Jeden dobrý popis vám může zabrat pár minut, ale také hodinu. A i když k psaní popisků budete využívat ChatGPT, tak pro dobré texty stejně budete muset měnit parametry zadání, než dojdete ke kýženému výsledku. Pokud do chatu pošlete rovnou všechny dostupné informace z administrace e-shopu, tak se vám pak vygeneruje mnohem lepší text.

Jednoduše si tak můžete nechat implementovat nástroj, který vám na základě názvu produktu a klíčových slov vygeneruje text, který bude obsahovat všechny potřebné prodejní parametry a zároveň klíčové informace pro vyhledávače. 

3. Odebrání vodoznaků a úprava obrázků

Další věcí, které e-shopy poměrně často řeší, jsou obrázky. Ty jsou nezbytnou součástí produktů, protože doplňují a podporují prodej. Často jsou tím rozhodovacím faktorem u zákazníků. Práce s nimi však může být velice často problematická, obzvlášť, pokud musíte řešit odebrání pozadí nebo vodoznaků či úpravu velikosti. 

Umělá inteligence ale všechny tyto věci rapidně ulehčuje. Objevuje se řada aplikací, které vám všechno toto udělají rychlostí blesku. Jedna z nich je například watermarkremover.io. Díky němu si můžete takto ulehčit práci 45× zdarma anebo až 300× za 30 dolarů. 

Dalšími užitečnými nástroji mohou být například: 

  1. Unscreen: Tento nástroj je specializován na odstranění vodoznaků nebo overlayů na videích. Používá hluboké učení a neuronové sítě, aby identifikoval a odstranil vodoznaky s minimální ztrátou kvality videa.
  2. inPixio: Jedná se o software, který využívá pokročilé algoritmy pro odstranění pozadí z fotografií.
  3. Media.io: Zde se odstranění watermarku vztahuje převážně na videa. Spolu s tím jej můžete využít k odstranění loga, textu a dalších objektů.

Pozn.: Obecně je ale důležité připomenout, že odstranění vodoznaku z obrázků může být v rozporu s autorskými právy nebo licenčními podmínkami. Je důležité proto mít potřebná povolení od vlastníka obsahu. 

Umělá inteligence pomáhá, ale je důležité ji používat správně

AI v dnešní době opravdu dokáže řadu věcí zlehčit, je potřeba ji ale správně využít a implementovat. Proto doporučujeme kontaktovat a poradit se s někým, kdo se v dané oblasti pohybuje řadu let, sleduje trendy a doporučí vám to nejlepší možné řešení přesně pro vaši konkrétní situaci.

Administrace e-shopu může vyžadovat řadu věcí ke zlepšení, které vám třeba nemusí být na první pohled jasné. Zároveň je potřeba koukat na dané vylepšení z dlouhodobého hlediska.

Jak se vám článek líbil?

3

Praktický

1

Inspirující

2

Zábavný

0

Nic moc

Pojďme vytvořit něco skvělého!

Dlouhodobá spolupráce může začít jedním kliknutím

Domluvit schůzku