Menu

Update: Jak rychle postavit digitální produkt

Jak v praxi využít strategii Minimum viable product a proč je důležitější timing, než aplikace s širokou paletou různých funkcí? Jak dobře nastavit byznysové cíle a řešit potřeby skutečných zákazníků? O startupech a designu digitálních služeb je rozhovor s Pavlem Weberem, ředitelem BlueGhostu.

Update: Jak rychle postavit digitální produkt

Nalaďte si Update každých 14 dní:

V epizodě se dozvíte:

  • Co je to strategie Minimum viable product?
  • Co vše by měla a neměla umět „minimální aplikace”?
  • Jak nastavit byznysové cíle pro aplikaci nebo web?
  • Jak zjišťovat potřeby a problémy skutečných zákazníků?
  • K čemu slouží framework MoSCoW?

Méně je více

Někdejší ředitel sociální sítě LinkedIn Reid Hoffman před časem prohlásil, že „pokud nejste nespokojeni s vaším produktem”, tak jste jej uvedli na trh příliš pozdě. Co tím měl na mysli? Hoffman si všiml, že startupisté a produktoví designéři často až příliš dlouho ladí nejjemnější detaily služeb nebo přidávají stále nové funkce aplikací ve snaze uspokojit co nejširší spektrum uživatelů. Hnáni touhou představit světu dokonalý produkt, kdesi v tajnosti nabalují další a další požadavky do svého to-do listu, investují stále více úsilí i peněz do vývoje a znovu a znovu odkládají okamžik, kdy plánují novinku nabídnout zákazníkům.

Skromné začátky velkých platforem

Je to ale opravdu široká paleta nástrojů a možností, co potřebuje nová digitální služba, aby získala úspěch u uživatelů? Zdá se, že nikoliv. Podíváme-li se do historie dnešních populárních online platforem, zjistíme, že jejich začátky byly většinou až překvapivě skromné. Například zakladatelé AirBnB si v roce 2008 vystačili s jednoduchou webovou stránkou, na níž zveřejnili, že nabízí ke krátkodobému pronájmu svůj obývák. Udělali tak ale ve správnou chvíli, během populární konference, kdy bylo v San Franciscu obtížné sehnat hotel, a tak se jim rychle ozvali první zájemci. Jistě, nebylo to ještě AirBnB v dnešním slova smyslu, které propojuje miliony hostů s miliony pronajímatelů, ale byl to první lakmusový papírek naznačující, že o takto pojatou službu může být skutečný zájem.

Takový příběh přitom není v digitálním světě něčím ojedinělým, stačí vzpomenout na Netflix, který začínal jako zásilková služba, jež vám za měsíční předplatné posílala poštou filmy na DVD. Podobně na tom byl Uber, jenž si v úvodu vystačil pouze se 3 vlastními auty a aplikací pro iPhone nenabízející o moc víc, než jen zavolání odvozu. A nebo Facebook, na jehož první verzi bychom nenašli žádné události, zeď s příspěvky a dokonce ani pověstné lajkovací tlačítko.

Proč u nových digitálních služeb platí, že méně je více? A k čemu slouží strategie minimum viable product? Jak dobře nastavit byznysové cíle a řešit potřeby skutečných zákazníků? O startupech a designu digitálních služeb je rozhovor s Pavlem Weberem, ředitelem BlueGhostu.

Jak se vám článek líbil?

3

Praktický

0

Inspirující

0

Zábavný

0

Nic moc

Pojďme spolu vytvořit něco skvělého!

Dlouhodobá spolupráce může začít jedním kliknutím

Domluvit schůzku