Menu

Update: Myslet jako designér, aneb jak využít design thinking pro firemní inovace

K čemu pomáhá divergentní a konvergentní myšlení? Koho všeho zapojit do design procesu a jak co nejlépe formulovat zadání? Poslechněte si rozhovor s Anežkou Řepík o metodách, jak updatovat služby a postupy ve velkých organizacích.

Update: Myslet jako designér, aneb jak využít design thinking pro firemní inovace

Nalaďte si Update každých 14 dní:

V epizodě se dozvíte

  • Jakými fázemi musí projít úspěšná inovace?
  • Co je to divergentní a konvergentní myšlení?
  • Proč má zadání rozhodující vliv na celý výsledek a co musí dobré zadání obsahovat?
  • Kdo vše by se měl podílet na přípravě zadání?
  • Co je nezbytností pro smysluplnou inovaci digitální služby?
  • Jaká je budoucnost design thinkingu?

Každý je designér

Každý je designér. A někteří z nás se navíc designem i živí. Tato myšlenka anglického pedagoga Normana Pottera nezaznívá v Updatu poprvé, ale v souvislosti s dnešním tématem se ji hodí znovu připomenout. Tedy, všichni designujeme, bez ohledu na naše povolání, řešíme množství kreativních úkolů s cílem zlepšovat, jak věci kolem nás fungují. Pokaždé když přemýšlíme nad uspořádáním nábytku v pokoji, když sestavujeme plán pro letní dovolenou, když upravujeme zahradu nebo když chystáme večeři pro naše přátele. Ve všech těchto případech zapojujeme naši představivost, abychom vytvořili něco nového, z čeho budeme mít radost.

Co se týče svobody v designování, v našem osobním životě ji máme poměrně dost. V práci to ovšem může být horší. Řada větších společností nenabízí prostředí, které by právě podporovalo kreativitu a inovace a updatování služeb či procesů je v nich vyhrazeno jen malému množství manažerů a technických specialistů. Ti navíc bývají až příliš vzdáleni od každodenních problémů, s nimiž jejich kolegové či zákazníci bojují. Chybí jim přímé zkušenosti a unikají jim podstatné detaily.

Design thinking

Jak docílit toho, aby se každý v organizaci mohl podílet na zlepšování procesů a služeb? Aby lidé na všech pozicích dokázali konkretizovat své problémy a společně nacházet jejich smysluplná řešení? S návodem, jak zapojit všechny podstatné osoby do procesu navrhování přišli po roce 2000 iniciátoři Design thinkingu, kolaborativní metody, která se brzy stala populární na kalifornských univerzitách a také u technologických společností ze Silicon Valley. Odtud se poté šířila dále, a tak i u nás se s postupem času začaly proměňovat zasedací místnosti v dějiště kreativních workshopů se stěnami pokrytými barevnými samolepícími lístečky.

Jak přesně design thinking funguje? A jakým způsobem lze docílit toho, aby i v práci byl každý designérem? Na toto téma je rozhovor s Anežkou Řepík, designérkou služeb a konzultantkou design thinkingu.

Jak se vám článek líbil?

3

Praktický

1

Inspirující

0

Zábavný

0

Nic moc

Pojďme vytvořit něco skvělého!

Dlouhodobá spolupráce může začít jedním kliknutím

Domluvit schůzku