Menu

Update: Persony jsou mrtvé, ať žijou subkultury! Jak se vyznat v trendech s Pavlínou Louženskou

Jak trendy vznikají? Jak je předvídat a jak predikci ovlivňují nové technologie a společenské změny i generační rozdíly? A proč jsou podle ní marketingové persony mrtvé? V novém díle BlueGhost Update odpovídá Pavlína Louženská, spoluzakladatelka Holky z marketingu a autorka blogu Pavlínaspeaks.

Update: Persony jsou mrtvé, ať žijou subkultury! Jak se vyznat v trendech s Pavlínou Louženskou

Nalaďte si Update každých 14 dní:

"Třeba v padesátých letech se v hotelu Ritz v Paříži setkávalo třeba třicet lidí, kteří rozhodovali, jaké budou globální trendy," upozorňuje na neustále se zrychlující změny trendů Pavlína Louženská. Dneska přitom může trendy nastolit třeba i TikTok.

"Někdo na TikToku udělá video 'Cítím, že se budou nosit kožichy' - ale jenom to cítí, vycucal si to ze vzduchu. To video se z různých důvodů stane virální a časopis Vogue, protože je tak vystresovaný, že je trapný, napíše článek 'Asi se budou nosit kožichy, TikTok to říká'. A tím se to dostane do mass marketu, že se ty kožichy budou nosit. Ale přitom to reálně vzniklo úplně z ničeho."

Vyžilý rocker a britský král. Stejná persona, jiná subkultura!

"Ozzy Osbourne a princ Charles jsou na papíře ta samá persona," varuje Pavlína. "Jsou to starší Angličani, kteří jsou vidět ve veřejném prostoru, zajímají se o svoji rodinu a mají to se svými dětmi dost těžké. Ale přitom jsou každý úplně jiný."

Více si poslechněte v nové epizodě BlueGhost Update.

Jak se vám článek líbil?

0

Praktický

2

Inspirující

1

Zábavný

1

Nic moc

Pojďme vytvořit skvělý produkt

Domluvme si schůzku. Chcete si nejprve utřídit myšlenky? Navrhněte si zadání nanečisto s AI asistentem.