Menu

3 trendy, které ovlivní digitální marketing v roce 2021

Jak se v roce 2021 udržet na špici online marketingu? Jak chytit tu správnou vlnu, která se mele na pozadí společenských událostí? Jaké oblasti, které ovlivní byznys v nadcházejícím roce, bychom neměli opomíjet?

3 trendy, které ovlivní digitální marketing v roce 2021

Zdá se, že digitální marketing pro rok 2021 s sebou přinese obecné „zlidšťování“ celého odvětví, řešení skutečných společenských a uživatelských problémů a přizpůsobování obsahu na míru jednotlivci, nežli masám. 99designs zmiňují celkem 9 bodů, které by vašemu marketingovému týmu neměly uniknout. Modrý duch pro vás vybral 3 nejvýraznější, které se v té či oné formě dotknou každé firmy i jednotlivce. Získejte náskok před konkurencí a inspirujte se následujícími řádky, až budete chystat vaší marketingovou strategii. Pojďte se podívat na 3 nejhlasitější trendy, které ovlivní (nejen) online reklamu v nadcházejícím roce.

1. Inkluze

Stačí jediný pohled na titulní stránky zahraničních médií a je vám jasné, že inkluze je v dnešní době významným tématem. Nemyslí se tím však reforma školství. Čím dál větší počet lidí, zejména mladší publikum a menšinové skupiny, chtějí od svých oblíbených značek konzumovat rovnoprávnější obsah. Nebo přesněji, nechtějí vídat stejnou homogenní tvorbu a reklamu, na jaké jsme zvyklí z předchozích desetiletí. Je jen otázkou času, než se potřeba mluvit o tabuizovaných tématech, o rasové, genderové či náboženské rovnoprávnosti naplno projeví i v českém prostředí. A marketéři, kteří této globální poptávce vyhoví, budou mít náskok.

Trend, který se nyní začíná naplno projevovat, pochopila společnost Dove již před 17 lety. Kampaň Real Beauty zobrazující skutečnou krásu žen znamenala v roce 2004 kontroverzní počin. V roce 2021 je již podobné uvažování nad reklamou nezbytností. Zdroj: Time.com.

2. Interaktivní obsah

Interaktivní obsah, jako jsou kvízy, otevřené otázky, průzkumy, soutěže, dárky, hlasování, widgety kalkulaček atd. dokáží s vaší značkou zázraky. Zvyšují dobu interakce a tím pomáhají vašemu postavení ve vyhledávání a na sociálních sítích založených na algoritmech.

Nic nového, říkáte si? Tento trend už přece nějaký pátek existuje, avšak nyní je již plošně znám jako osvědčený postup, jak posunout váš brand o level výš. Každý člověk si totiž přeje, aby jeho názor byl slyšet, a proto interaktivní obsah téměř vždy zlepšuje také uživatelskou zkušenost. Tyto metody jsou součástí velké a stále probíhající revoluce v personalizaci. Uživatelé cítí osobnější spojení se značkou a vy mezitím získáte data o jejich preferencích, na jejichž základě vylepšíte reklamy, produkty i služby.

Jak to celé funguje? Sběr uživatelských dat, personalizace a dopad sociálních médií je velké téma, které je námětem filmu Sociální dilema. Dokumentární snímek rozebírá rychlý příchod sociálních sítí do našich životů a jejich vliv na společnost. Rozebírá temnou stránku marketingového odvětví: potenciálně toxický design algoritmů a jejich působení na lidskou psychiku, jakožto i problematiku data miningu, šíření dezinformací a politickou manipulaci. Zdroj: Netfli.x

3. Udržitelnost

Stejně jako pro inkluzi jsou lidé v roce 2021 podobně nadšení pro ekologii. Chtějí se ujistit, že jejich oblíbené značky se zajímají o planetu Zemi. Pokud máte pocit, že v Česku se nic takového neděje, vzpomeňte si na stávky za klima z roku 2019. Zejména mezi mladou generací a ve větších městech se postupně vytváří stále rostoucí skupina lidí, kterým udržitelnost není lhostejná. Popularita zeleného byznysu na sebe nenechá dlouho čekat. Tento trend již v současnosti není omezen jen na trh s eko produkty - doslova každá firma může u spotřebitelů získat plusové body za to, že bude komunikovat o svých udržitelných postupech či sociální odpovědnosti. Samozřejmě jen za předpokladu, že skutečně nějaké snahy touto cestou vyvíjí.

S vhodnou strategií digitálního marketingu můžete bez jediného slova sdělit environmentalismus své značky. Klíčem je informovat o vaší udržitelnosti prostřednictvím brandu a obsahu, aby se ekologie stala součástí vaší identity. Ať už zvolíte radikální řešení jako je změna vizuální identity, vytvoříte jednorázovou produktovou kampaň či jen poutavou infografiku na sociální sítě, každý krok se počítá.

Krásný příklad, jak využít udržitelné aktivity v marketingu ukázala Ikea. Ta se chce do roku 2030 proměnit v plně cirkulární společnost. Kampaní #tochcekoule propagovala nově zavedený produkt, veganské kuličky, které chutnají stejně, jako jejich populární masové kolegyně, na kterých si nakupující z oblibou pochutnávají. Zdroj: Ikea.

Jak se vám článek líbil?

16

Praktický

43

Inspirující

3

Zábavný

5

Nic moc