Menu

6 důvodů, proč live streaming může podpořit (nejen) B2B

Video se za posledních pár let stalo silným marketingovým nástrojem. Najdeme ho v komunikaci na sociálních sítích, e-mailingu, na webových stránkách…všude. Jak se ale dá využít o něco více, aby vám pomohlo posílit (nejen) vaše B2B?

6 důvodů, proč live streaming může podpořit (nejen) B2B

Video bylo před pár lety z hlediska mediatypů na pomalu sílícím vzestupu. Koronavirová krize tuto tendenci značně urychlila, a tak můžeme s lehkou nadsázkou říci, že kdo dnes nedělá videa, nevyužívá potenciál svého marketingu naplno. Nabízí totiž větší vzájemnou interakci, kterou přes psanou komunikaci jen těžko přenesete, a výrazně pomáhá zvýšit prodeje s brand awareness.

Spolu s tím se mění i přístup samotných konzumentů, kteří tento typ komunikace preferují více. Než aby si psali dlouhosáhlé e-maily nebo chatovali, raději zvolí video call nebo nebo si pustí nějaký záznam. Ušetří tím čas a dozví se za kratší dobu více informací (samozřejmě v závislosti na kvalitě videa). Mimo jiné i proto například TikTok slaví takový úspěch a podařilo se mu v ČR získat již 2 000 000 aktivních uživatelů .

S přesunem většiny firem do online prostředí sice můžeme vidět nárůst tohoto typu komunikace, co už však tolik vidět není, jsou live přenosy, které video jako marketingový nástroj posuvají ještě o kousek dál. A přináší s sebou několik výhod, které určitě mohou vaší značce pomoci.

Posílíte autenticitu a transparentnost

Má-li firma produkt, snaží se ho samozřejmě co nejvíce vyladit. Pokud však chcete zasáhnout klienta na úrovni emocí, je důležité vytvářet hlubší vztah, který je postaven na autenticitě. Díky live videím můžete ukázat „lidskou tvář své firmy” – více se přiblížit a ukázat klidně drobné chyby či nedostatky, protože i díky tomu se prohlubuje vztah.

Zmiňuje to například i český YouTuber Petr Mára v jednom ze svých rozhovorů, kde uvádí, že jeho YouTube videa jsou oproti dřívějším vnímána už jako „moc umělá a vymazlená”.

Ušetříte čas a půjdete klientům více naproti

Díky stremování můžete klientům během krátkého času předat užitečné tipy a nemusíte nutně zatěžovat time schedule. A může to být rovnou někdo z vedení či HR managementu – svou odbornost může ukázat kdokoli. Je lepší udělat pravidelné krátké vysílání, než jen poslat nudnou slideshow nebo screen proběhlého updatu na projektu.

Odlišíte se a vaše sdělení bude mít větší váhu

Na uživatele se dnes hrne nespočet komunikace, dokumentů, požadavků… Je proto snadné s větou ve stylu přečtěte si naše dokumenty zapadnout. Když ale někomu řeknete: „Vnímáme vás jako leadery v tom a tom oboru, pojďte s námi udělat rozhovor“, je to jiná písnička. Rázem se z dokumentové roviny dostáváte na úroveň lidské komunikace a máte možnost navázat hlubší vztah. Tím se pádem se o to více přiblížíte publiku, které potřebujete.

Můžete své klienty zapojit a zviditelnit

Když klienti uvidí, že jde skutečně o „jejich blaho“, opět tím posilujete vazby. A vám to tím pádem pomáhá podpořit sílu vaší značky, neboť ukazujete svůj přístup. Využívejte příběhy, které se vám nabízí, protože o ty jde koneckonců vždy na prvním místě.

Mohou vás podpořit influenceři

Influence marketing nabývá na síle a velké firmy si to uvědomují čím dál více. Proto je dobré tento rybníček využít ve svůj prospěch a zapojit do live streamingu i influencery. Za prvé se v tom typu média budou cítit dobře, protože je pro ně často online forma přirozená, za druhé ušetříte čas a za třetí to bude dobré oživení vašeho marketingu, což může pozitivně ovlivnit vnímání v očích vašich klientů.

Proměníte zákazníky v komunitu

Jako lidé jsme v základu nastavení na sdílení zkušeností. Lépe si užíváme nějaký zážitek s někým, než když ho prožijeme sami. Zážitky zároveň upevňují vztahy a důsledkem je respekt, důvěra, inspirace, loajalita aj.

Když vše zkombinujete dohromady (podaří se vám udržet dostatečné zaujetí, budete naslouchat a předávat užitečné informace a neustále inovovat svůj přístup), můžete ze svých klientů pomalu ale jistě utvářet komunitu.

Zajímá vás, jak získat a udržet B2B zákazníky? Přijďte na workshop Modrého ducha 14. 7. 2022, kde se dozvíte řadu dalších důležitých informací.

Tipy, jak udělat dobrý live stream

  1. Dobře si připravte a ideálně nazkoušejte všechny důležité body a pilíře, o kterých budete mluvit. Určitě není žádoucí, aby lidé měli pocit, že čtete psaný projev.

  2. Otestujte techniku. Minimálně hodinu před zahájením si otestujte všechny záběry, pozadí, mikrofony, připojení atd.

  3. Mějte člověka, který reaguje na komentáře, ať se tím nemusíte zaměstnávat. Budete se moci více soustředit na obsah, který chcete předat.

  4. Udržujte pravidelnost. Je určitě dobré chytit náhodného diváka, ale lepší je naučit klienty na pravidelný stream.

  5. Nezapomeňte vyzývat k akci. Klienti reagují tak, že jim nenásilně řeknete, co mají udělat. Vidět to můžete například při žádostech o sledování kanálu aj.

Pro co všechno se vyplatí vybrat video?

  • Eventová akce. Ať už spouštíte nový produkt, nebo předáváte nějaké ceny, klidně vše rovnou streamujte. Půjdete naproti klientům, kteří nemohou být na vaší akci přítomní.
  • Prezentování hodnot značky. Skvěle se hodí krátký sestřih s ukázkou vašich prostorů, stručné rozhovory se zaměstnanci a vedením. Záběry behind the scene zajímají prakticky každého diváka.
  • Tutorial ke konkrétnímu produktu či postupu. Dnes lidé nechtějí nic příliš dlouho studovat. Chtějí rychle zjistit, jak věci fungují a jak je mají používat. Minutové video řekne více než 10 stránek.
  • Průběžný update klientům. Řekněte publiku, jaké máte výhledy a co plánujete. Udržíte si očekávání a rovnou si připravujete půjdu na ohlášení novinky.
  • Sdílení informací dovnitř firmy. Není to jen o klientech, firma roste také tím, jak rostou její zaměstnanci. Zároveň můžete zapojit lidi přímo zevnitř organizace, čímž posílíte vztahy na pracovišti. Zaměstnanci si budou vážit vaší důvěry.
  • Zákaznická podpora. Klienti se mohou připojit k vašim pracovníkům a rovnou jim pomoci. Odpadne tím pádem spoustu nedorozumění, které mohou vzniknout v psané komunikaci.

Jak se vám článek líbil?

0

Praktický

0

Inspirující

0

Zábavný

1

Nic moc

Pojďme spolu vytvořit něco skvělého!

Dlouhodobá spolupráce může začít jedním kliknutím

Domluvit schůzku