Video se za posledních pár let stalo silným marketingovým nástrojem. Najdeme ho v komunikaci na sociálních sítích, e-mailingu, na webových stránkách…všude. Jak se ale dá využít o něco více, aby vám pomohlo posílit (nejen) vaše B2B?
Video bylo před pár lety z hlediska mediatypů na pomalu sílícím vzestupu. Koronavirová krize tuto tendenci značně urychlila, a tak můžeme s lehkou nadsázkou říci, že kdo dnes nedělá videa, nevyužívá potenciál svého marketingu naplno. Nabízí totiž větší vzájemnou interakci, kterou přes psanou komunikaci jen těžko přenesete, a výrazně pomáhá zvýšit prodeje s brand awareness.
Spolu s tím se mění i přístup samotných konzumentů, kteří tento typ komunikace preferují více. Než aby si psali dlouhosáhlé e-maily nebo chatovali, raději zvolí video call nebo nebo si pustí nějaký záznam. Ušetří tím čas a dozví se za kratší dobu více informací (samozřejmě v závislosti na kvalitě videa). Mimo jiné i proto například TikTok slaví takový úspěch a podařilo se mu v ČR získat již 2 000 000 aktivních uživatelů .
S přesunem většiny firem do online prostředí sice můžeme vidět nárůst tohoto typu komunikace, co už však tolik vidět není, jsou live přenosy, které video jako marketingový nástroj posuvají ještě o kousek dál. A přináší s sebou několik výhod, které určitě mohou vaší značce pomoci.
Má-li firma produkt, snaží se ho samozřejmě co nejvíce vyladit. Pokud však chcete zasáhnout klienta na úrovni emocí, je důležité vytvářet hlubší vztah, který je postaven na autenticitě. Díky live videím můžete ukázat „lidskou tvář své firmy” – více se přiblížit a ukázat klidně drobné chyby či nedostatky, protože i díky tomu se prohlubuje vztah.
Zmiňuje to například i český YouTuber Petr Mára v jednom ze svých rozhovorů, kde uvádí, že jeho YouTube videa jsou oproti dřívějším vnímána už jako „moc umělá a vymazlená”.
Díky stremování můžete klientům během krátkého času předat užitečné tipy a nemusíte nutně zatěžovat time schedule. A může to být rovnou někdo z vedení či HR managementu – svou odbornost může ukázat kdokoli. Je lepší udělat pravidelné krátké vysílání, než jen poslat nudnou slideshow nebo screen proběhlého updatu na projektu.
Na uživatele se dnes hrne nespočet komunikace, dokumentů, požadavků… Je proto snadné s větou ve stylu přečtěte si naše dokumenty zapadnout. Když ale někomu řeknete: „Vnímáme vás jako leadery v tom a tom oboru, pojďte s námi udělat rozhovor“, je to jiná písnička. Rázem se z dokumentové roviny dostáváte na úroveň lidské komunikace a máte možnost navázat hlubší vztah. Tím se pádem se o to více přiblížíte publiku, které potřebujete.
Přidej se do týmu Modrého ducha a ukaž své marketingové dovednosti.
Když klienti uvidí, že jde skutečně o „jejich blaho“, opět tím posilujete vazby. A vám to tím pádem pomáhá podpořit sílu vaší značky, neboť ukazujete svůj přístup. Využívejte příběhy, které se vám nabízí, protože o ty jde koneckonců vždy na prvním místě.
Influence marketing nabývá na síle a velké firmy si to uvědomují čím dál více. Proto je dobré tento rybníček využít ve svůj prospěch a zapojit do live streamingu i influencery. Za prvé se v tom typu média budou cítit dobře, protože je pro ně často online forma přirozená, za druhé ušetříte čas a za třetí to bude dobré oživení vašeho marketingu, což může pozitivně ovlivnit vnímání v očích vašich klientů.
Jako lidé jsme v základu nastavení na sdílení zkušeností. Lépe si užíváme nějaký zážitek s někým, než když ho prožijeme sami. Zážitky zároveň upevňují vztahy a důsledkem je respekt, důvěra, inspirace, loajalita aj.
Když vše zkombinujete dohromady (podaří se vám udržet dostatečné zaujetí, budete naslouchat a předávat užitečné informace a neustále inovovat svůj přístup), můžete ze svých klientů pomalu ale jistě utvářet komunitu.
Zajímá vás, jak získat a udržet B2B zákazníky? Přijďte na workshop Modrého ducha 14. 7. 2022, kde se dozvíte řadu dalších důležitých informací.
Praktický
Inspirující
Zábavný
Nic moc