Modrý duch se v lednovém seriálu ohlíží za e-commerce v roce 2017. Dnes se zaměřil na zásadní okamžiky loňského parného léta. Ano, i takové věci k lednovým ohlédnutím patří.
Server společnosti Clutch zveřejnil v srpnu článek o tom, co zákazníci nejvíce chtějí od mobilních e-commerce aplikací. Analytické výstupy marketingové společnosti z Washingtonu mohou i v tuzemských podmínkách naznačit, co všechno by taková užitečná „appka“ asi tak měla umět. 4 hlavní důvody pro používání aplikací, na kterých se Američané nejvíce shodli, jsou:
1. Dostávat výhodné nabídky (68 % respondentů)
2. Časová flexibilita a možnost nakoupit kdykoliv (64 %)
3. Možnost porovnání produktů a cen (62 %)
4. Úspora času bez nutnosti kamkoliv chodit (54 %)
Na otázku, co od aplikací nejvíce vyžadují, američtí respondenti nejčastěji odpověděli:
• slevy na produkty podobné minulým nákupům (84 %),
• nakupování přímo pomocí aplikace (84 %),
• notifikace slev do telefonu (84 %).
A pak, že jsme na akční nabídky zatížení jen v České republice.
A zase to GDPR, tentokrát nepřímo. Tvůrci nástroje Mailkit uspořádali v červenci konferenci o e-mailingu, která se zabývala hlavně opatřeními chystanými v souvislosti s nařízením EU o ochraně osobních dat.
Největší pozornost sklidil Seznam.cz, který se připravuje ve velkém a v probíhajících měsících zpřísňuje postihy za prohřešky proti doručitelnosti. Do spamu tak vaše komerční e-maily spíš spadnou, pokud neodešlete potvrzující e-maily o odběru newsletteru (double opt-in), neodpustíte si v předmětu e-mailu smajlíky nebo pošlete e-mail složený z jednoho velkého obrázku či většího množství malých fotografií.
Pravdou je, že třeba na Gmailu jsou podobné hříchy jízdenkou do spamového pekla už dávno.
Alespoň pro počítačově gramotnou část české populace skončilo v září pravidelné utrpení při čekání na letáky z Lidlu. Oblíbený prodejce potravin a spotřebního zboží zahájil na svém novém e-shopu prodej „tématických“ produktů o týden dříve než na prodejně.
Lidl tak konečně zachytil lásku tuzemských zákazníků k online nakupování. Srovnat ji v mezinárodním měřítku se pokusila asociace APEK. V srpnu zveřejnila zprávu o tom, jak Eshopy ukrajují kamenným obchodům podíl na trhu. Výkonný ředitel APEK Jan Vetyška uvedl, že Česká republika patří s 9,5% podílem na páté místo v celé Evropě.
Podle Vetyšky je to způsobeno tím, že jsou u nás internetové obchody a jejich služby na „špičkové úrovni“. Pro srovnání – v suverénně vedoucí Velké Británii spadá do e-commerce 20,9 % všech maloobchodních tržeb, naopak třeba v Bulharsku jsou to pouhá 1,3 %.
Praktický
Inspirující
Zábavný
Nic moc