Menu

Tip: Jak vám AI může zvýšit zisk?

V dnešním tipu Jirka Hochman, šéf mediálního týmu BlueGhostu, představí několik možností, jak do svého byznysu můžete zapojit umělou inteligenci pro zvýšení zisku.

1. AI a práce s obsahem

Jako první se nabízí určitě práce s obsahem, u které si to můžete představit jako takové schůdky. S každým dalším schodem zvyšujete míru personalizace, a tím i konverzní poměr. Protože personalizovaná reklama funguje.

Typickým příkladem může být generování obsahu pomocí ChatGPT nebo jiných podobných generativních nástrojů pro získání základního obsahu pro váš web či e-shop. Zde je ovšem dobré mít se zároveň na pozoru a nespoléhat čistě na vygenerovaný obsah.  Samotné texty a sdělení byste určitě měli nechat projít kontrolou minimálně copywriterovi či korektorovi. Prosté ctrl+c a ctrl+v nemusí být nutně dobrá cesta, pokud nemáte navíc ozkoušené prompty.

Druhým stupínkem je personalizace obsahu přímo na míru klientům, která dle výzkumů rapidně zvyšuje pozitivní zákaznickou zkušenost. Sami určitě zaznamenáte rozdíl, když vám přijde obecný e-mail či jiné sdělení a v úvodu je oslovení s vaším jménem. Personalizace se také můžete promítnout do doporučení produktů, reklamních kampaní a dalších prodejních míst. 

Třetím pak mohou být tzv. dynamické prvky, které můžete aplikovat do webu a díky kterým můžete zobrazit obsah na míru dané situaci a cílové skupině. Zde se může například jednat o rádce či průvodce, jež klientům pomáhají s nákupem nebo objednávkou.

Nepřehlédněte: Máte e-shop a rutinní práce s obsahem už vás nebaví? Podívejte se, jak vám umělá inteligence může ušetřit i v takovém případě

2. AI a analýza zákazníků včetně jejich chování 

Abyste dobře věděli, jaké kroky podniknout k dosažení svých cílů, je důležité mít vše dobře zanalyzované. Proto dnešní nástroje můžete využít i k analýze toho, jak se na webu uživatelé pohybují, jaká místa je „pálí” a co se s tím dá dělat. 

Získat můžete informace o délce návštěvy, interakcích s obsahem, počtu kliknutí, vyplněných formulářích, nákupním chování aj., přičemž následný clustering a segmentace vám umožní identifikaci skupin s podobným chováním a preferencemi. Spolu s tím můžete využít prediktivní modelaci k předpovídání budoucího chování zákazníků, jako jsou nákupy, opuštění košíku atp.

Obecně je třeba pro výběr konkrétního nástroje zvážit vaše potřeby, rozpočet, technickou znalost a typ dat, která chcete analyzovat. Je často vhodné kombinovat více nástrojů a technik pro komplexní analýzu chování.

Nepřehlédněte: Chcete vědět, zda vám web či webová aplikace dobře funguje? Zkuste těchto 5 užitečných nástrojů pro její vyhodnocování

3. AI a optimalizace marketingu

Dnešní nástroje lze využít také pro přípravu a realizaci marketingové strategie. Například pro: 

  • Analýzu cílových skupin
  • Segmentaci zákazníků
  • Nastavení kampaní v reklamních systémech
  • Automatickou správu reklamní kampaně
  • Vytipování klíčových sdělení pro jednotlivé kanály pro lepší zacílení
  • Optimalizaci rozpočtu

Dále vám umělá inteligence může posloužit ve formě různých chatbotů, které mohou rychle a efektivně reagovat na dotazy zákazníků, poskytovat základní informace a řešit běžné problémy. To snižuje zátěž zákaznické podpory a zvyšuje spokojenost zákazníků. Zapomínat se pak určitě nesmí na uplatnění v A/B testování, správném nastavení SEO aj. Možností je v tomto opravdu celá řada.  

4. AI a práce s cenotvorbou

Určitě také znáte, když přijde doba přeceňování anebo když se v kanceláři objeví nový katalog od dodavatele, který musíte celý předělat. Často to i podle našich zkušeností bývá tvrdý a hlavně časově náročný oříšek. 

Při správném naceňování vám pak určitě nebudou cizí pojmy jako cenová elasticita, konkurenceschopná cena nebo velikost poptávky. To jsou zkrátka věci, které je důležité pro nastavení správné strategie ke generování většího zisku projít. Abyste ale nemuseli vše provádět ručně (nastavovat, optimalizovat, analyzovat), můžete právě k těmto úkonům využít nástroje založené na bázi machine learningu či umělé inteligenci. 

5. AI pro analýzu zákaznických recenzí a jejich sentimentu

Jakmile máte vše výše uvedené uchopené a marketing vám šlape dobře, je dobré toto podpořit ještě analýzou zákaznických recenzí. Vaším cílem je získat zákazníky, kteří u vás budou spokojení, budou mít s vámi pozitivní zkušenosti a zároveň vás doporučí dále.   

Díky nástrojům využívajícím umělou inteligencí můžete jednodušeji zjistit, zda se v zákaznických požadavcích opakují nějaká témata, kterým je třeba se věnovat. Mimo jiné můžete analyzovat sentiment těchto recenzí v čase.

Obraťte se na odborníky, kteří vám pomohou

Pokud vás ale zajímá, jak vám umělá inteligence, automatizace či machine learning mohou pomoci získat větší zisk i ve vašem případě, rádi vám tuto oblast přiblížíme a pobavíme se, jak vám můžeme pomoci. 

Jak se vám článek líbil?

0

Praktický

2

Inspirující

0

Zábavný

1

Nic moc

Pojďme vytvořit něco skvělého!

Dlouhodobá spolupráce může začít jedním kliknutím

Domluvit schůzku