Update Podcast 16. 11. 2021
Žijeme ve věku společenských bublin, které se více než kde jinde projevují na sociálních sítí. Jak se designují příspěvky, které mají za cíl ovlivňovat veřejné mínění? Existují v individuálních, algoritmy určovaných realitách ještě silná celospolečenská témata? Proč je „aktuálnost" vzhledem ke kampani tolik podstatná a kdo určuje, co je zrovna up to date?
Vítězoslavně kliknete na tlačítko „publikovat“ a napjatě čekáte, jakou odezvu váš post sklidí. Minuty plynou a – nic se neděje! Proč je tomu tak? Jedním z důvodů může být špatné načasování. Algoritmy Facebooku, Instagramu i dalších sítí považují aktuálnost za klíčovou hodnotu, která významně ovlivňuje viditelnost příspěvku. Je tedy důležité, aby se nový obsah objevil online v čase, kdy je připojené i publikum, které jej může ocenit. Jenomže kdy to je? Touto otázkou se dnes zabývají celé týmy analytiků. Například společnost Hootsuite prozkoumala data z 30 tisíc publikovaných zpráv a zjistila, že největší šanci na úspěch mají ty, které jsou zveřejněné v úterý, ve středu a ve čtvrtek kolem desáté hodiny dopoledne.
Bylo by asi naivní se domnívat, že samotné zveřejnění příspěvku s úderem desáté mu zajistí úspěch. Nejspíš mnohem důležitější bude vztah k tématům, která teď plní současnou veřejnou diskuzi. Sociální sítě nejsou izolovaným prostředím, ale jsou silně provázány s okolním světem. Jak tento kontext co nejlépe promítnout do vašeho obsahu?
A kdo určuje, co je zrovna trendem? Mohou být aktuální i mediální výstupy, které vznikly před delší dobou? Jak souvisí aktuálnost a originalita? Co nejlépe funguje v rámci marketingové komunikace? Vyplatí se vozit na vlně zájmu, nebo přicházet s něčím novým? Co je největší bizár, se kterým jste se mohli setkat během posledního volebního období? U čeho se výborně pobavíte? To vám prozradí Robin Kvapil, filmový režisér a tvůrcem politických kampaní, kde aktuálnost znamená prakticky vše.
Praktický
Inspirující
Zábavný
Nic moc