Menu

Z internetu do restaurace: 1. díl

Jak informovat o denní nabídce, jak se atraktivně prezentovat a jak být v kontaktu se zákazníky? To vše vám prozradíme v 1. dílu našeho seriálu.

Obsahem newsletteru by mělo být pozvání k návštěvě
Obsahem newsletteru by mělo být pozvání k návštěvě

K úspěšné restauraci nepatří jen dobrá nabídka jídla, ale i spokojení hosté, kteří se vracejí. Jak je získat a jak si je udržet? To vám prozradíme v našem seriálu. 

1. Sbírejte e-maily kde se dá

Díky databázi e-mailů můžete informovat zákazníky o denní nabídce, speciálním menu, chystaných akcích a o čemkoliv dalším, co plánujete. Čím více adres budete mít k dispozici, tím více hostů přivedete. Sbírejte e-maily vašich zákazníků nejen pomocí registračního okna na webu, ale také přímo v restauraci a to například pomocí soutěží typu „Kdo má nejkrásnější vizitku“.

Pro získání e-mailu musíte vždy něco nabídnout. Nabídněte proto zasílání denního menu nebo účast v soutěži. Nepoužívejte ale e-maily shromážděné někým jiným. Patří lidem ze vzdálených míst, a proto jsou pro vás bezcenné.

2. Posílejte newslettery lákající k návštěvě

Podob newsletterů existuje celá řada. Mohou být graficky pestré a obsahovat lákavé fotografie, nicméně překvapivě dobře fungují krátké zprávy napsané v osobní formě. Obsahem může být pozvání k návštěvě a zmínka o mimořádné události typu: „Chtěl bych Vás pozvat na naše zvěřinové hody pořádané ve dnech...“ Při zasílání newsletterů si zpočátku dobře vystačíte i s programem jako je Outlook nebo Thunderbird.

3. Kvalitní fotky jsou základem webu

Vaši stálí hosté dobře vědí, jak skvěle to u vás vypadá. Je potřeba to ale předvést i těm, kteří u vás ještě nebyli. A před nimi se musíte opravdu blýsknout, abyste je navnadili k návštěvě. Výborné fotografie jsou absolutní nutností pro webové stránky, sociální sítě, letáky a jakékoliv další způsoby propagace. Pro dobrý snímek přitom není důležitý jen kvalitní foťák, ale především fotograf se „zkušeným okem“. Ten totiž dokáže podobu restaurace pozvednout ještě o třídu výše.

Budou se Vám hodit nejen fotografie interiéru, ale i jídel, personálu a hostů. Veselí lidé nebo gurmáni při jídle mohou evokovat příjemné zážitky ve vaší restauraci.

 4. Mobilní verze stránek se stává nezbytností

Začátkem roku 2014 pocházelo jen 10 % přístupů na české internetové stránky z mobilních zařízení, dnes mobily tvoří už kolem 30 % návštěv. U webů restaurací pak toto číslo bude ještě mnohem vyšší než u jiných oblastí. Ať už se člověk nachází kdekoliv, napadá ho celá řada otázek. Jaká je adresa restaurace, kam mám namířeno? Jaké mají polední menu v té kavárně za rohem? Jaký mají telefon, abych tam hned udělal rezervaci? Chcete-li oslovit takové zákazníky, pak jim váš web musí vyjít vstříc.

Návštěvníky stránek nejvíce zajímá denní menu, stálá nabídka a kontaktní údaje. U denního menu vždy uvádějte datum. Návštěvník si pak může být jistý tím, že čte aktuální nabídku.

 5. Video je atraktivní způsob prezentace

Uživatelé internetu jsou neuvěřitelně pohodlní a tak je pro ně náročné se probírat fotografiemi, o čtení textů ani nemluvě. Nechte si natočit video prezentující váš podnik a poukažte v něm na vše, čím se můžete pochlubit. Restauraci plnou bavících se lidí, kuchaře aranžující pokrmy, barmana s láskou čepujícího pivo. Nezapomeňte opět na detaily jídel a interiéru. Hotové video pak umístěte nejen na úvodní stránku vašeho webu, ale i na video servery jako YouTube.com, Vimeo.com, nebo Stream.cz.

Délka videa by neměla přesáhnout 2 minuty. Uživatelé internetu totiž nejsou jen pohodlní, ale ještě ke všemu mají na vše strašně málo času. Kvalitní video si dnes můžete nechat natočit za cenu kolem 10 000 Kč.

 6. Buďte dosažitelní díky Facebooku

Facebooková stránka je vedle newsletteru další účinnou metodou, jak informovat své zákazníky. Při zakládání stránky vyplňte maximum možných informací (usnadní to dohledatelnost). Zvolte kvalitní obrázek do hlavičky profilu (ideálně fotografii jídla nebo interiéru). Na vaší stránce by se měly pravidelně objevovat příspěvky o plánovaných akcích, denním menu a speciálních nabídkách.
Rozmyslete si, zda umožníte fanouškům přidávat na stránku příspěvky (lze nastavit). Pokud ano, pak se na ně snažte reagovat – ať už jsou pozitivní, či naopak. Získejte co nejvíce příznivců díky vkládání vtipného a nápaditého obsahu. Vaše příspěvky můžete za malý poplatek propagovat, což zvýší jejich sledovanost.

Prahnete po dalších tipech, jak se lépe prezentovat na internetu a jak své internetové příznivce přivést do restaurace? Přečtěte si druhý díl našeho seriálu.

Jak se vám článek líbil?

0

Praktický

0

Inspirující

0

Zábavný

1

Nic moc

Pojďme vytvořit skvělý produkt

Domluvme si schůzku. Chcete si nejprve utřídit myšlenky? Navrhněte si zadání nanečisto s AI asistentem.