Menu

Z internetu do restaurace: 2. díl

Jak přivést do vaší restaurace hosty ze zahraničí, oslovit s nabídkou své známé a udělat si ve světě gastronomie vytoužené renomé? Čtěte 2. díl seriálu Z internetu do restaurace.

Pro turisty stačí mít na webu uvést přeložené základní údaje a jazyky obsluhy.
Pro turisty stačí mít na webu uvést přeložené základní údaje a jazyky obsluhy.

7. TripAdvisor k vám přivede hosty nejen ze zahraničí

TripAdvisor je celosvětově nejnavštěvovanějším portálem pro cestovatele, přinášející informace o restauracích, hotelech, a jiných zajímavostech v nejrůznějších lokalitách. TripAdvisor jako kapesní pomocník v podobě mobilní aplikace začíná být populární i u českých uživatelů a pokud se vaše restaurace vyskytuje na turisticky zajímavém místě, pak vám profil na TripAdvisoru může přivést nové hosty z řad zahraničních návštěvníků. Vytvoření stránky na TripAdvisoru je zdarma, vyžaduje ovšem znalost angličtiny.

Zobrazit stránky TripAdvisor.cz

8. Zaregistrujte váš web všude možně

Na internetu existuje celá řada katalogů restaurací, barů a kaváren. Mnohé z nich obsahují různé žebříčky, hodnocení a komentáře. Leckteré z nich mají i vysokou návštěvnost. Zajistěte, aby se vaše restaurace objevila v co nejvíce z nich a aby o ní bylo uvedeno maximum informací. Získáte tak nejen potenciální hosty z řad uživatelů těchto katalogů, ale i odkazy vedoucí na vaše vlastní internetové stránky. Tím zvýšíte jejich vyhledatelnost.

Zápisy do takovýchto katalogů jsou zpravidla zdarma. Ve většině katalozích již bude vaše restaurace existovat. V takovém případě překontrolujte, zda jsou u ní uvedeny správné informace.

9. Oslovte velké publikum recenzí od bloggerů 

Každý druhý se dnes cítí být povolaným gurmánem a znalcem restaurací a každý třetí o tom píše na svém blogu. Někteří z nich mají i celou řadu čtenářů, kteří se pak nechávají ovlivňovat jejich názory. Pokud si věříte, pak pozvěte do své restaurace na večeři některého z kritiků a požádejte je, aby o vás napsal recenzi. Vyberte si například kritika z Vaší lokality, zjistěte si, kolik čtenářů má jeho blog a jakou skupinu oslovuje.

Svěřit publicitu a informování o vaší restauraci do rukou jinému je rizikové - pokud však nemáte co skrývat, nebojte se. Očekávejte ale opravdu upřímné hodnocení.  

10. Odměňte hosta slevou na další návštěvu 

Při placení položte vedle účtu kartičku nabízející slevu při další návštěvě. Sleva přitom může být určena jak na celý příští účet, tak na vybrané položky z nabídky. Důležité však je, aby tato kartička měla časově omezenou platnost – jen tak hosta nalákáte, aby se k vám brzy znovu vrátil. Časové omezení slevové kartičky snadno natisknete pomocí razítka s datem.

11. Pořádáním akcí se budete stále připomínat

Pořádání akcí a událostí má hned dvojí pozitivní efekt. Zajímavě připravená a dobře promovaná akce osloví ty zákazníky, kteří se jí přímo zúčastní. Ti ostatní alespoň uvidí vaši aktivitu, všimnou si vašeho newsletteru nebo příspěvků na Facebooku (vašich i příchozích hostů). Tím se jim vryjete do paměti a příště již budou přemýšlet o vašem podniku jako o jedné z možností, kde strávit příjemný večer.

Mezi atraktivní událost patří časově omezené tematické nabídky jako např. mexický týden, Velikoční menu, Svatomartinské hody a další akce, jakékoliv vás napadnou.

12. Dobré reference znamenají dobré jméno

Slýcháváte pochvaly od vašich hostů? Zajistěte, aby je slyšeli i ostatní. Zeptejte se jich, zda je můžete citovat a poté tato slova chvály publikujte v knize hostů na webu, případně také na facebookové stránce. Zvlášť efektivní mohou být jsou hodnocení od známých osobností nebo od profesionálů z oboru. U příspěvků je vhodné uvádět nejen celé jméno, ale i povolání. Příspěvky z klasické knihy hostů u vás v restauraci můžete přepisovat i na web či Facebook.

13. Výrazná pozvánka je důležitou součástí webu

Jediným cílem vašich webových stránek je přivést jejich návštěvníka do restaurace. Lákavé fotografie, zajímavé menu a profesionální web je cestou k dobrému dojmu, ze kterého se naučte vytěžit co nejvíce.

Zkuste přesvědčit návštěvníka stránek, aby si udělal rezervaci stolu. Nezapomeňte na web umístit výraznou pozvánku s telefonem pro rezervace nebo odkazem na online rezervační formulář. Užitečným pomocníkem pro dosažení rezervací z webu může být napojení na rezervační systém, jakými jsou např. Bookio nebo Restu.

14. Umožněte sdílet web přes sociální sítě

Klikne-li návštěvník webu na ikonku pro sdílení, na jeho profilu v dané sociální síti se objeví odkaz směřující na váš web. Ten pak uvidí jeho přátelé a dělá vám v podstatě reklamu zdarma. K tomu, aby mohly být vaše stránky sdíleny, není potřeba mít na síti vlastní profil. Postačí pouze na web umístit příslušné odkazy. Vzhled sdíleného příspěvku můžete zatraktivnit pomocí přednastaveného obrázku a titulku.

15. Základní informace překládejte do více jazyků

Nacházíte se v mezinárodně oblíbené lokalitě? Pak lákejte turisty i na internetu. Není přitom potřeba překládat celý web. Bohatě postačí, když přeložíte základní údaje, které se zas tak často nemění: Kontaktní údaje, na jakou kuchyni se specializujete, kdy máte otevřeno, kudy se k vám host dostane a jaká je orientační cena za večeři. Samozřejmě pak platí, že čím více jazyků, tím více lidí máte šanci oslovit.

Překlad webu do cizích jazyků usnadní i dohledatelnost ve vyhledávačích. Mluví vaše obsluha anglicky, německy, rusky? Pochlubte se tím i na webu.

 

Byl pro vás druhý díl seriálu užitečný? Přečtěte si i jeho 3. část, nebo se vraťte na první