Menu

5 inspirací ze světa, jak na úspěšný náborový post pro sociální sítě

Marně si lámete hlavu, jak do firmy sehnat nové pracovníky? Modrý duch přináší 5 tipů, se kterými napíšete dokonalé náborové posty na sociální sítě. Sami uvidíte, že ani nezaměstnanost na úrovni 3,4 % nemusí být problém. Stačí jenom správně oslovit lidi, kteří chtějí změnit práci.

5 inspirací ze světa, jak na úspěšný náborový post pro sociální sítě

1) Buďte struční, jasní a výstižní

Ne! Věřte, že opravdu nikdo nechce ztrácet čas čtením obecných blábolů jako: „Jsme úspěšná společnost s dynamickým růstem a mladým kolektivem...“

Při psaní náborového inzerátu se držte hesla: „V jednoduchosti je síla.“ Čtenáři na sociálních sítích vám budou věnovat maximálně pár vteřin, proto se snažte ve stručnosti uvést:

  • informace o pozici (a výhody),
  • odměnu (aspoň orientační rozmezí),
  • vaše očekávání od ideálního kandidáta,
  • kontakt.

Plusové body získáte, když základní informace zmíníte přehlednou formou v obrázku.

Tip: Pěkný obrázek k vašemu náborovému inzerátu uděláte rychle a jednoduše v Canvě. Stačí si vybrat jednu z mnoha šablon a během několika sekund upravit informace.

2) Představte vaši firemní kulturu

Dnes už se všichni nehoní pouze za penězi. Neustále roste počet zaměstnanců, kterým záleží na firemní kultuře. Na sociálních sítích máte ideální příležitost názorně ukázat, jak to chodí u vás ve firmě. Inspiraci můžete načerpat třeba u SproutSocial.

Vemte do ruky mobil a natočte podobné video, ve kterém zmíníte, že:

  • Karel 2 dny v týdnu pracuje z terasy s výhledem na hory, protože využívá home office,
  • 1krát měsíčně si na firemní snídani dopřáváte nefalšovanou anglickou snídani,
  • Monika si se šéfem domluvila 3 měsíce volna, aby se vydala na vysněnou cestu po Mexiku,
  • každou středu společně vyrážíte na badminton,
  • do kanceláře si můžete s sebou vzít i domácího mazlíčka.

Tip: Podívejte se, jak je dobré zabezpečit firemní účty na sociálních sítích.

3) Nechte uchazeče nahlédnout za oponu

Většina firem napíše: „Čeká na vás různorodá práce v moderních kancelářích.“ Jenže, co si pod tím vlastně představit? Uděláte mnohem lépe, když potenciální uchazeče o práci vezmete na virtuální „den otevřených dveří“.

Prostřednictvím videa/fotek názorně ukažte, v jakém prostředí bude nováček pracovat. Ve zkratce představte některého ze spolupracovníků a nezapomeňte ani na zmínku o dress codu. Pokud máte ve firmě člověka na hledané pozici, nechte ho (krátce) promluvit o pracovní náplni.

Chcete inspiraci, ale nemáte čas procházet internet? Modrý duch doporučuje kouknout na video od Lidlu.

4) Ukažte příběhy vašich zaměstnanců

Oblíbeným formátem jsou i příběhy (úspěšných) zaměstnanců. LinkedIn dokonce uvádí, že lidé vaší firmě důvěřují 3krát více, když informace pochází přímo od vašich pracovníků.

Možná máte ve firmě také srdcaře, který u vás nastoupil na praxi během školních let a dnes už úspěšně vede vlastní tým. Přesně o takový příběh se podělila společnost Stories Inc.



Námětů ve vaší firmě určitě naleznete mnohem více. Dell ve svém videu pro změnu ukázal vstřícnost společnosti k mateřství.



Nápadům se zkrátka meze nekladou. Do poutavého příběhu můžete přetavit i obvyklé klišé „firma s dlouhou tradicí“. Stačí, když necháte vašeho dlouholetého zaměstnance povyprávět, jak se firma za posledních 10 (15, 20...) let proměnila.

Příběh však nemusí být pouze video. Na sociálních sítích výborně funguje i fotka s citátem doplněná o krátký text.

Tip: Jak na obsahovou strategii na Facebook? Jde to v 8 krocích. A ještě si k tomu můžete zvednout návštěvnost blogu.

5) Mluvte „jazykem“ ideálních kandidátů

Uvědomte si, že dnes pracovní nabídky na lidi útočí doslova ze všech stran. Pokud budete používat obecné fráze a nudné šablony, nikdo si z vás „na zadek“ nesedne.

Pokuste se naladit s ideálním kandidátem na stejnou vlnu. Hledáte IT specialistu? Ponořte se do IT komunity a snažte se nalézt odpovědi na základní otázky:

  • O čem se zrovna teď baví?
  • Jaká používají slova?
  • Co upoutá jejich pozornost?
  • Na co jsou v inzerátech doslova alergičtí?

Možná dojdete k názoru, že bude nejlepší k náborovému inzerátu přidat i některý z oblíbených memů.

Tip: Přečtěte si, jak správně nastavit tón komunikace.

A často vám v tvorbě skvělého náborového postu na sociální sítě pomohou i oblíbené seriály a filmy. Právě popkulturní odkazy jsou mezi poměrně velkou skupinou populace extrémně oblíbené. Proč je tedy nevyužít ve váš prospěch?

Jak se vám článek líbil?

0

Praktický

0

Inspirující

0

Zábavný

0

Nic moc