Menu

5 tipů na tvorbu poptávky, které pomohou vybrat dodavatele webu

Necháváte si vytvořit nebo redesignovat web? Vhodně formulovaná poptávka vám už na začátku ušetří spoustu času a pozitivně ovlivní celkový výsledek.

Vhodně formulovaná poptávka webu šetří čas i peníze.
Vhodně formulovaná poptávka webu šetří čas i peníze.

Poptávky na tvorbu webů, e-shopů a aplikací bývají různorodé, málokdy však dobře připravené. Někdy jdou zadavatelé cestou maximální stručnosti, jindy srší nápady na konkrétní podobu stránek. A v extrémních případech si představují, že jim digitální agentura dodá novou Alzu / Slevomat / Amazon. Ani jedna z možností není zrovna šťastná. Nedostatečně formulované poptávky vedou k tomu, že každý dodavatel naceňuje něco jiného a poptávající porovnává neporovnatelné. Co je tedy nutné vědět, aby poptávka webu splnila základní kritéria a byla pro všechny dodavatele srozumitelná?

1) Vyjasněte svůj byznysplán

Při prvním kontaktu někteří zájemci o web představují své podnikání v jednom krátkém odstavci, nebo ještě hůř v jediné větě. Pro lepší představu přitom agentuře pomůže, když se o společnosti dozví co nejvíc konkrétních informací. Ještě než usednete ke klávesnici, zamyslete se nad svými nejdůležitějšími produkty nebo službami a jejich hlavními výhodami. Vyjasněte si, jak pomáháte svým zákazníkům a kdo je vaše konkurence. Jaký mají lidé důvod využít právě vaší nabídky a kdo vlastně jsou vaši typičtí zákazníci? A hlavně – jak by podle vás měl být do vašeho byznysu zapojen nový web?

2) Určete cíle webu

Už ve fázi poptávky je důležité si vyjasnit měřitelné cíle webu, a to krátkodobé i dlouhodobé. Ty by měly v první řadě respektovat váš byznys a marketing v on-line i off-line prostředí. Smysluplným cílem není mít e-shop lepší než konkurence, nebo ještě hůře „jako Alza”. Takové obecné přání agentuře nic neřekne nebo se zbytečně prodraží.

Naopak typické vhodně zvolené cíle webu jsou například: