Menu

Case study: Češi se doma nenudí, ukázala masová digitální kampaň #světovéČesko pro CzechTourism

Nemůžete do světa? Nevadí! V Česku najdete Dolomity, Stonehenge i Grand Canyon. BlueGhost pro CzechTourism uskutečnil rozsáhlou kampaň lákající výletníky za krásami ČR.

Case study: Češi se doma nenudí, ukázala masová digitální kampaň #světovéČesko pro CzechTourism

Restrikce spojené s pandemií koronaviru ochromily světový i tuzemský cestovní ruch. Kdy jindy podpořit domácí dění, než právě v této zvláštní době? Účelem masové digitální kampaně, kterou BlueGhost realizoval pro CzechTourism, bylo oslovit lidi, kteří rádi cestují, pomocí tematických článků na webu Kudyznudy.cz. Cílem bylo zvýšit jejich zájem o strávení dovolené v ČR a o nákup zboží a služeb, které s lokálním cestováním souvisí.

Propagovaný obsah byl zaměřen na atraktivní místa na území Čech, která se nápadně podobají vyhlášeným světovým destinacím. Pod hashtagem #světovéČesko byli potenciální výletníci informováni o variabilitě lákavých českých oblastí. Poukazovalo se také na méně známá, avšak neprávem opomíjená místa, za účelem prevence přelidňování nejznámějších turistických atrakcí a šíření Covid-19.

Kdo byl cílovou skupinou?

Uživatelé sociálních sítí a internetových vyhledávačů, dospělí obyvatelé ČR se zájmem o cestování. Lidé, kteří rozhodují o své útratě, rádi využívají služby v cestovním ruchu, informace získávají na internetu a zároveň důvěřují recenzím a hodnocení, např. certifikátům kvality. Často se jednalo o rodiny s dětmi, osoby se zálibou v gastronomii a aktivním turismu.

Jak BlueGhost postupoval?

Kampaň byla realizována standardním nákupem mediálního prostoru. Sestavil se detailní mediaplán pro všechny relevantní kanály: Facebook, Instagram, obsahovou a vyhledávací síť Googlu a Seznamu. Navrhla se klíčová slova a vytvořila konkrétní kreativa pro jednotlivé inzeráty, které se následně propagovaly.

Jaké byly cíle?

Cílem kampaně bylo získání 341 000 prokliků z kampaní na web Kudyznudy.cz od začátku listopadu do 10.12.2020, z toho minimálně 140 000 prokliků ze sociálních sítí; 170 000 prokliků z vyhledávání a 31 000 z obsahové sítě. Zároveň bylo žádoucí, aby návštěvníci zůstali na webu alespoň 2 minuty.

Jak se je podařilo splnit?

V rámci obsahové sítě se kampaň snažila vzbudit pozornost skrze zajímavé obrázky, ve vyhledávací síti reagovala na to, že Češi toužili někam vyrazit. Na základě relevantních klíčových slov byli reklamou osloveni lidé, kteří projevili zájem o méně známá turistická místa. Na Facebooku se podařilo podnítit uživatele k interakci a vysoké míře zapojení.

Na sociálních sítích bylo osloveno celkem 1 700 000 lidí a vyhodnoceno 7 150 000 zobrazení reklamy. 35 500 lidí reagovalo na příspěvek, 129 614 se prokliklo a 178 500 projevilo zájem o stránku. Ve vyhledávací síti Google Ads bylo naměřeno 1 353 470 zobrazení a 122 222 kliknutí, v obsahové síti 5 082 475 zobrazení a 28 689 prokliků. Ve vyhledávací síti Sklik bylo zaznamenáno 81 169 zobrazení a pouze 4 905, oproti tomu v téže obsahové síti bylo napočítáno 2 528 902 zobrazení a 42 467 kliknutí.

Celkem ze všech systémů se podařilo získat 327 897 prokliků a průměrný čas trvání relace byl 1 min 23 s. Jak je vidět zejména z výsledků engagementu na sociálních sítích, Čechy rodná vlast rozhodně nenudí a rádi se zajímají o turistické cíle, které mají za humny.

Jak se vám článek líbil?

0

Praktický

4

Inspirující

0

Zábavný

1

Nic moc

Pojďme spolu vytvořit něco skvělého!

Dlouhodobá spolupráce může začít jedním kliknutím

Domluvit schůzku