Menu

Jak vypadají české reklamní Vánoce?

O českých reklamních spotech je obecně známo, že jsou naším národním reklamním super bowlem. Už o prázdninách zasednou kreativci ke strojům a jejich mozky začnou bouřit na společných poradách nad tím, co by letos klient mohl zákazníkům popřát k Vánocům. Jaká poselství tak přináší české reklamní Vánoce? Čtěte dále.

Jak vypadají české reklamní Vánoce?

Nabídka tak štědrá, až je z toho máma jelen 

Znáte to. Kdykoliv potkáte známé nebo kolegy z práce během předvánočního shonu, většinou spustí to-do list úkolů, který je ještě čeká a bez kterých by asi jinak pod stromečkem našli uhlí. Maloobchodní řetězec Billa toto vánoční hemžení letos připomíná díky klasickým idiomům (máma je z toho jelen, babička na větvi a táta neví, kam dřív skočit) ve spotech od agentury McCann Prague, které mají dle vyjádření zadavatele evokovat vlastně také takový vánoční dárek. 

A je třeba uznat, že se jim to opravdu povedlo. Děti jsou správně rozjařené, rodiče i babi ve správném vánočním shonu a jestli vám při pečení dojde vanilkový cukr nebo koření na svařák, nezapomeňte, že máte určitě Billu za rohem. 

I ten největší rošťák bude odměněn za dobrý skutek 

Rok 2022 byl i rokem dobrých skutků. Hned po prvních výstřelech na Ukrajině a velké uprchlické vlně směrem na západ Češi ukázali, že i když je válka daleko, stejně se nás to týká. Tuto myšlenku také částečně připomíná vánoční kampaň obchodního řetězce Albert. Klienty na vánoční nákupy láká 30 miliony Kč týdně navíc ve slevových akcích a s kampaní od agentury VCCP i letos navazuje na příběhy předchozích let. 

Do hry se nám vrací Darebáček a sestra Sára, ale také všichni ti, co letos někomu prostě pomohli roztlačit auto, poslali jídlo Ukrajincům nebo rovnou nabídli volnou postel ve svých bytech. Jen by možná dětský sbor v úvodu mohl zpívat českou koledu, co myslíte?

Technologie zvládají už i babi s dědou

Váhali jste s nákupem nového telefonu nebo tabletu pro ty nejstarší členy rodiny? Podle nové kampaně od operátora Vodafone to vypadá, že vám svítá na lepší časy. Nejenže senioři a digitální svět jdou dohromady, ale dokonce vás i překvapí, jak je paní Zoltánová z reklamy zběhlá v trackování zásilek pro divadelní představení a jak pan Vlastík Sněžílek na závěr doslova pocukruje finální premiéru na náměstí. 

I tentokrát agentura McCann Prague obsadila Martina Hoffmana a k ruce mu dala armádu milých seniorů, kteří by svými znalostmi digitálního světa strčili lecjakého Tik Tokem posedlého juniora do kapsy. Určitě si pustťe i jednotlivé doprovodné spoty, které více přibližují celou osu příběhu. 

Tak jak se dneska máte?

Českým internetem koluje legenda, že hláška z nového reklamního spotu operátora T-mobile rozhodně zlidoví. Letos rozhodně růžový gigant vsadil na jinou notu. Vyměnil agenturu a do vánočního éteru pustil reklamu, kterou byste na něj netipovali. Staví na jednoduché myšlence otázky, kterou pokládáme vlastně čím dál tím méně: na jednoduchém jak se máš. 

Letos tak T-mobile připomíná svou misi – snahu všechny inspirovat k tomu, aby se více zajímali o své nejbližší a také o ty, které už dlouho neslyšeli. Ono totiž jednoduché zavolání a otázka, jak se ti daří, dokáže povzbudit nejednu zarmoucenou či unavenou mysl. Odborníci kampani od berlínské agentry Adam & Eve vytýkají pouze jednu verzi spotu, kterou zadavatel neplánuje lokalizovat a pustí ji na všech svých 9 trzích. A právě “počeštění” by spotu i za mě opravdu prospělo. 

Vánoční duch si i do vašeho srdce cestu najde

Z výzkumu, který Coca Cola provedla s agenturou Ipsos, vyplývá, že 47 % Čechů by si z kolových nápojů k bramborovému salátu a vánočnímu kaprovi určitě dopřálo Coca Colu. Každopádně Coca Cola ví, co mají o Vánocích její zákazníci nejraději – pořádnou dávku emocí. A ty z vánočního spotu tryskají i letos, kdy na vaše smysly útočí se stejnou komunikační platformou jako vloni: tedy Real magic propojující efektivní komunikaci se zážitky

Celou kampaň opět po covidové odmlce podpoří i aktivace v podobě slavného vánočního kamionu, který zamíří do 30 českých a 20 slovenských měst. Samotný spot pak stojí na myšlence tolik potřebné sounáležitosti, kterou demonstrují chlapec a jeho máma, kteří se nedávno přestěhovali do nového bytu. Jejich sousedé je však nevítají zrovna vstřícně. Jak už to v pohádkách, a to i těch reklamních, bývá, jeden kouzelný vánoční komín vše zase v dobré obrátí. 

Bludišťáka za největší dojetí získává….

Tak na tenhle spot čekají všichni kreativci na světě. Nebo minimálně všichni čeští určitě. Přeposílají si jej firemním e-mailem a sdílí na sociálních sítích, protože britský retailový řetězec John Lewis často nenechá jedno oko suché. A po zhlédnutí jeho posledního vánočního spotu si i vy dopřejte jedno procítěné a hlasité “aaaaach”. 

Letos sice vypustil všechny ty dlouholeté prvky roztomilosti, ale to rozhodně nic neubralo na síle sdělení, které odkazuje k číslu 108 000. Přesně tolik dětí se v Británii nachází v ústavní péči. A řetězec John Lewis se zavázal tyto děti dlouhodobě podporovat. Jedno milé varování na závěr: zhlédnutí spotu způsobuje touhu naučit se jezdit na skateboardu. 

Jak se vám článek líbil?

0

Praktický

2

Inspirující

0

Zábavný

1

Nic moc

Pojďme vytvořit skvělý produkt

Domluvme si schůzku. Chcete si nejprve utřídit myšlenky? Navrhněte si zadání nanečisto s AI asistentem.