Menu

Jak získat Ověřeno zákazníky od Heureky?

Na označení Ověřeno zákazníky naráží na českých eshopech návštěvníci stále častěji. Modrá nebo zlatá placka na stránkách jim dává najevo spokojenost se službami od stávajících zákazníků. Víte, jak certifikaci získat a neztratit?

Víte, jak získat placku Ověřeno zákazníky?
Víte, jak získat placku Ověřeno zákazníky?

Hodnocení lidí, kteří s vámi mají nějakou osobní zkušenost, je v marketingu velkou zbraní. Statistiky říkají, že na základě pozitivních on-line referencí se rozhoduje až 72 % zákazníků. Na lépe hodnocených eshopech pak zároveň rostou i hodnoty dalších objednávek.

Certifikát Ověřeno zákazníky je v tomto ohledu velkým tahákem. Kromě zvýšení prestiže navíc služba nabízí ještě jiné výhody - oceněný eshop má možnost každoroční účasti v soutěži Shoproku, umístění do boxu doporučených obchodů na Heurece, nebo zapojení do předvánoční akce Dny dopravy zdarma a získaní ikonky Garance dodání do Vánoc.

Jak funguje Ověřeno zákazníky?

Zapojení do služby Ověřeno zákazníky je zdarma a vyžaduje pouze implementaci připraveného skriptu do eshopu. Kdykoliv u vás pak někdo nakoupí, systém Heureky nákup zaregistruje a po 10 dnech pošle zákazníkovi dotazník spokojenosti. Lidé, kteří se v něm vyjádří, pak ovlivňují celkové hodnocení vašeho eshopu. Pokud navíc vyplní slovní hodnocení kolonek “Shrnutí”, “Pro” nebo “Proti”, objeví se jejich komentáře na detailu e-shopu na Heurece.

Jakmile dostanete potřebný počet kladných hodnocení, obdržíte certifikát spokojenost Ověřeno zákazníkem. Na stránky vašeho e-shopu si pak můžete umístit ikonku nebo widget (záložku vyjíždějící ze strany webu). Ikonka se zároveň zobrazuje třeba v seznamu internetových obchodů nebo v porovnání zboží na Heurece.

Kolik hodnocení potřebuji k získání certifikátu?

Podle úrovně splnění podmínek je možné získat jeden ze dvou certifikátů:

Modrý certifikát Ověřeno zákazníky vyžaduje minimálně 90% doporučení za posledních 90 dní a zároveň desítky respondentů za stejné období. U zlatého certifikátu Ověřeno zákazníky jsou podmínky ještě náročnější - doporučení za 90 denní období nesmí být nižší než 97 % a počet respondentů v řádů stovek.

Přesný počet potřebných recenzí ale není nijak oficiálně stanoven. Udělování i odebírání certifikátu se děje automaticky a podléhá nejen množství recenzí, ale také kvalitě vámi nabízených služeb.

Děkovný e-mail jako klíč k úspěchu?

I negativní reakce lze vnímat jako cennou zpětnou vazbou, na základě které máte do budoucna možnost stále zlepšovat své služby. Čeho je ale moc, toho je příliš, a Ověřeno zákazníky za špatná hodnocení rozhodně neobdržíte.

Problémem může být fakt, že se lidé v případě spokojenosti obecně nemají potřebu k nákupu vyjadřovat. Naopak, pokud jsou nespokojení, neváhají. Je tedy potřeba je ke kladnému hodnocení motivovat a od toho záporného zase co nejšikovněji odrazovat.

Úspěšnost vám může zvednout třeba zasílání děkovného e-mailu s námětem k připomínkám. O používání takového postupu v praxi, včetně těch méně pozitivních dopadů, si můžete přečíst v článku Jak zlepšit hodnocení na Heurece a navíc získat zpětnou vazbu.

Aby dotazník nepadal do spamu

Upozorněním na dotazník zároveň zvýšíte pravděpodobnost, že se po něm zákazník poohlédne i mimo Doručenou poštu. Jak varuje článek Jak vylepšit hodnocení na Heurece, e-mailoví klienti mohou dotazník od Heureky zařadit do Hromadné pošty (Seznam) nebo do Promo akcí (Google).

To ostatně hrozí i v případě vašeho děkovného e-mailu. Článek proto předkládá ještě jedno řešení - přiložit prosbu o hodnocení přímo do objednané zásilky. Bezprostředně po rozbalení nové věci je zákazník zpravidla více ochotný se o své dojmy podělit.

Jak o certifikát nepřijít?

Ocenění Ověřeno zákazníky není udělováno „doživotně”. Heureka všechny oceněné e-shopy průběžně sleduje, a pokud někde zaregistruje zvýšený počet kritiky od nespokojených zákazníků, certifikát obchodu automaticky odebere. Stejně tak o něj můžete přijít, pokud nemáte za 90 dní dostatečný počet objednávek - což se může stát, pokud prodáváte sezonní zboží.

Proto si dávejte velký pozor na špatné recenze po získání certifikátu. Na případné negativní názory vždy vhodně reagujte a za ty pozitivní nezapomínejte děkovat. A mějte na paměti, že zákazníci mívají na e-shopy s nálepkou Ověřeno zákazníky vyšší nároky.

Chcete vědět ještě víc?

Kromě citovaných článků jsme čerpali z oficiálního webu Ověřeno zákazníky a z textů o certifikátu na Heurece a Heurekashoppingu. Své umístění mezi konkurencí zlepšíte nejen certifikací a nízkými cenami, ale také pomocí produktových obrázků na srovnávačích. O nejčastějších chybách, které tomu brání, si přečtěte v článku Jak na účinné obrázky (nejen) pro srovnávače zboží.

Jan Černý 07.12.2017