Menu

Online marketér Jirka Hochman: „U Modrého ducha se lidé mohou profilovat podle vlastní chuti.“ 

Jirka Hochman nabral zkušenosti během podnikání s podprsenkami, dnes v BlueGhostu šéfuje marketingu. Co dalšího nám na sebe prozradil v rozhovoru?

Marketingový ředitel Jirka Hochman nese asi kávu.
Marketingový ředitel Jirka Hochman nese asi kávu.

Na večírcích nás občas bavíš svou docela zajímavou podnikatelskou minulostí. Mohl bys pro naše čtenáře popsat, co jsi dělal a jak ses k tomu dostal?

Když jsem byl ve druhém ročníku VŠE, má tehdejší přítelkyně nemohla sehnat odpovídající velikost podprsenky. Na Podnikatelské fakultě nás motivovali k podnikání, takže jsem sehnal investora a o pár měsíců později otevřel kamenný a internetový obchod se spodním prádlem větších velikostí.

Odnesl jsem si mnoho ponaučení, zkušeností a veselých i „veselých“ historek. Předtím jsem si myslel, že člověk může podnikat v čemkoliv, kde je potenciál. Realita mi ukázala, že když nemáte pro své produkty či služby vnitřní zápal, dřív nebo později vás to omrzí.

Zdá se, že pro práci v BlueGhostu zápal máš. Čím to?

Mám různorodou práci a zkušené kolegy, kteří mají tendenci vzdělávat a rozvíjet lidi kolem sebe. V BlueGhostu jsem několik let a vidím, jak firma vzkvétá pod rukama. Jsem součástí vedení, v rámci kterého mám na starosti finance a zodpovědnost za 20 lidí. Na motivaci si tedy rozhodně stěžovat nemohu.

Vzhledem k tomu, že v práci trávím polovinu svého aktivního dne, je pro mě důležité prostředí. Loft Modrého ducha splňuje mou představu, jak by to mělo vypadat. Od drobností jako přijemné židle, přes inspirativní interiér až po kolegy, se kterými si mám vždy co říci (a to ne jen kvůli tomu, že bych byl ukecanej). V posledním roce jsem si oblíbil taky naší klubovnu, ve které si člověk odpočine u kávy, šipek nebo Playstationu.

Zrovna s marketingovým týmem Modrého ducha bývá hodně veselo. Co kromě legrácek považuješ za vaše silné stránky?

Podařilo se nám vytvořit tým, který je sladěný a dobře nám to funguje. Nejčastěji spravujeme PPC reklamy, ve kterých jsme si našli ideální styl tvorby a správy. Každý z nás přidal svůj pohled, nástroje a vychytávky. Myslím, že výsledky jsou vidět na každé naší kampani. Mimo PPC se pak každý zaměřujeme i na další oblasti online marketingu jako jsou srovnávače zboží, SEO nebo brandová reklama.

Já osobně navíc často funguji jako byznys konzultant. Dokážu klientům poradit s přesahy jejich podnikání do digitálního světa. Do krve se mi nevědomky dostalo taky nastavování nových firemních procesů, takže mám k jejich stavění hodně co říci.

Vzhledem k narůstajícímu počtu klientů se tým markeťáků možná brzy rozroste. Jak by měl vypadat váš ideální uchazeč? Co mu můžeš nabídnout?

Vždy hledáme lidi, kteří budou dobře fungovat v týmu. Ve dvacetičlenném kolektivu je každý člověk důležitým článkem, a pokud nebude sedět povahou s ostatními, brzy to všechny přestane bavit. Ideální uchazeč je někdo, kdo si rozumí s on-line marketingem a PPC reklamou. Zkušenosti se SEO, zbožákama, RTB nebo konzultacemi jsou vítané, ale ne nutné. Nejvíce klientů máme hlavně na „pecka“.

Jinak se u nás ale člověk dostane k různorodé práci, takže se může dál profilovat a nabírat odbornost podle vlastní chuti. Kromě toho nabízíme kanceláře v našem loftu i pro práci na vlastních projektech. To dokonce vítáme, protože tak můžeme získávat nové podněty pro další zlepšování.

Prý se teď chlubíte novými úspěchy…

Aktuálně pracujeme na optimalizaci kampaní pro velký e-shop s obratem několik milionů Kč měsíčně. Už po prvním měsíci jsme klientovi navýšili tržby o 25 % při zachování stejné výše PNO, jako měl do té doby. U projektu stále vidíme velký potenciál ke zlepšení ve všech on-line kanálech. Klient, který vám věří a dává vám velký prostor k realizaci, je tak trochu za odměnu. S někým takovým je radost spolupracovat.

V době, kdy spolu děláme tenhle rozhovor, jsi v očekávání potomka. Jak se těšíš? Budeš pak s námi ještě chodit pařit, nebo se plánuješ definitivně usadit?

Na Emu se samozřejmě těším hodně. Zatím si dáváme jen high five přes břicho a občas si společně zatancujeme. Až tu bude s námi, to teprve začne sranda.

No a k těm pařbám: je KONEC, kluci! Pořídil jsem si kojící křeslo, sypaný čaj a dobrou knížku. Páteční večery budou ve znamení AZ-kvízu a Ordinace, v sobotu ráno budu místo kocoviny chodit běhat a hrát si s Emou. Snad mi to vydrží alespoň 2 měsíce.

Jak se vám článek líbil?

0

Praktický

2

Inspirující

0

Zábavný

0

Nic moc

Pojďme spolu vytvořit něco skvělého!

Dlouhodobá spolupráce může začít jedním kliknutím

Domluvit schůzku