Menu

Update: Digitální, nebo fygitální? Jak vidí Microsoft obchod budoucnosti

Jak bude vypadat nakupování budoucnosti? Co je to fygitální realita a proč v ní už vlastně většina z nás žije? Jak se pozná „boží zákaznická zkušenost“ a proč právě ona bude v nadcházejících letech oddělovat průměr od úspěchu? Na to v Updatu odpoví Nikola Pleska ze společnosti Microsoft.

Update: Digitální, nebo fygitální? Jak vidí Microsoft obchod budoucnosti

Už jste slyšeli, že žijeme ve fygitálním světě?

Nikoliv digitálním, jak se často říká, ale fygitálním, což zřejmě lépe popisuje skutečnost. Co to znamená? Anglický výraz fygital vznikl složením slov fyzical a digital a začal se užívat pro současný hybridní způsob života v němž získáváme zkušenosti a prožíváme zážitky v obou prostředích. Když procházíme ulicemi města díváme se na displej smartphonu, kde nám mapová aplikace ukazuje nejlepší dopravní spojení nebo vybírá místa v okolí, která by nás osobně mohla zajímat. Nakonec se vše sloučí do jednoho obrazu a náš výsledný dojem vznikne na základě vjemů přicházejících z obou světů.

Realita dva v jednom

Propojení fyzického a digitálního světa je zajímavé i v prostředí marketingu a designu zákaznického prožitku. Z aktuálního průzkumu Americké maloobchodní asociace například vyplývá, že mileniálové a lidé narození po roce 2000 prakticky nerozlišují mezi online a fyzickým nakupováním. Obchody se už pro ně dávno nedělí na kamenné a internetové, spíše se předpokládá, že značka bude mít kvalitní zastoupení na obou místech a vše bude kompletně propojeno.

Obchody budoucnosti vědí, co chcete, dokonce i když to nevíte vy sami

Podle marketérů lze navíc pomocí nejrůznějších technologií utvářet i v kamenných obchodech vysoce personalizovaný a poutavý zážitek, který může v lecčems předstihnout naše zkušenosti z eshopů a online plartforem. Čeká nás tedy inteligentní supermarket plný senzorů, displejů a rozšířené reality poháněný sofistikovanými algoritmy a velkými daty? Jaké inovace přinese budoucnost fygitálního nakupování? Na to v dnešním Updatu odpoví Nikola Pleska ze společnosti Microsoft.

Jak se vám článek líbil?

0

Praktický

3

Inspirující

0

Zábavný

0

Nic moc