Menu

Update: Jak poznat dobrý nápad? O testování produktů s analytičkou z Kantaru

Radka Behenská je výzkumnice a konzultantka ve společnosti Kantar. V rozhovoru s ní se dozvíte, jak ověřit nápad na nový produkt nebo službu. Jak vybrat cílové publikum a jaké výzkumné metody lze při testování uplatnit.

Update: Jak poznat dobrý nápad? O testování produktů s analytičkou z Kantaru

Nalaďte si Update každých 14 dní:

Deset procent úspěchu

Říká se, že dobrý nápad je jen deset procent úspěchu. Přesto však bez něj začít nelze. Jak ale poznat dobrou myšlenku na níž lze postavit produkt nebo službu? Zpravodajský web StarterStory.com nedávno publikoval seznam úspěšných startupů, které ukazují, že fungující byznys se může nacházet i na místech, kde by jej hledal jen opravdu málokdo. Například firma Kanaďana Jamese Andersona má měsíční obrat přes 60 tisíc dolarů a zaměstnává vedle zakladatele dalších šest lidí. Společnost přitom nabízí velmi populární lekce, kde učí své zákazníky házet sekerou na cíl. Andersonova škola působí v prázdninovém letovisku a většina klientů jsou turisté. Na svém webu se ale chlubí i ligou místních házečů, kteří ve velkém navštěvují její akce a soutěže. Celkem se tak na cvičišti objeví asi 30 tisíc hostů za rok.

Co (ne)může fungovat

Tím však seznam podivných podnikatelských plánů ani zdaleka nekončí. Dalším příkladem jsou takzvaná Cat café, kavárny obývané kočkami, kde si hosté při šálku kapučína mohou pohladit čtyřnohé mazlíčky. Na milovníky domácích zvířátek cílí také pekařství zaměřená na psí pamlsky nebo služby nabízející k pronájmu stádo koz, které vám pomůže s údržbou vaší louky nebo větší zahrady. V přehledu neobvyklých služeb můžeme najít také nemocnici pro polámané panenky, stavební společnost budující domy na stromech nebo hudebníky designující větrné zvonkohry.

Co vše se v epizodě dozvíte

Plánujete se pustit do designu nové služby? Ať už máte v hlavě extravagantní nápad nebo více konvenční plán, určitě se vyplatí ověřit, jaký o něj bude mezi zákazníky zájem. Případně jak ho upravit, aby o něj zájem byl? Jakým způsobem otestovat koncept v co nejdřívějším stádiu, zjistit jeho šance na úspěch a získat jistotu, že vynaložené úsilí nepřijde vniveč? Do čeho se vyplatí investovat a co je spíš lepší nechat ležet u ledu? O těchto tématech je řeč v rozhovoru s Radkou Behenskou, výzkumnicí a konzultantkou ze společnosti Kantar.

Jak se vám článek líbil?

0

Praktický

1

Inspirující

0

Zábavný

0

Nic moc

Pojďme spolu vytvořit něco skvělého!

Dlouhodobá spolupráce může začít jedním kliknutím

Domluvit schůzku