Menu

7 tipů pro úspěšnější business

Aktuální stav z pohledu businessu oblasti e-commerce není úplně ideální, a proto pro vás Modrý duch sepsal několik rad, které by měly být součástí každého krizového plánu a které vám pomohou prosperovat i v této nepříznivé době.

7 tipů pro úspěšnější business

V minulém článku jsme trošku naznačili, jak by se mohla vyvíjet e-commerce vzhledem k dnešní době. Pojďme si trošku více přiblížit jednotlivé kroky, které se vám mohou vyplatit a které je dobré zařadit do své marketingové a business strategie vzhledem k dnešní turbulentní době.

1. Vytvořte si dostatečnou rezervu

Pro někoho možná jasná věc. Ale pro spoustu firem stále opomíjená položka. Máte ale dobře rozmyšlený pohyb svých peněz? A jaký je stav vašich volných financí? Držíte si hotovost nebo jsou peníze ve skladových zásobách? Myslete na to, že ať je krize či není, vždy musíte minimálně platit:

  1. Faktury svým dodavatelům
  2. Mzdy zaměstnancům i sobě
  3. Odvody a daně státu
  4. Faktury za kredit do reklamních systémů

Proto je důležité shromáždit dostatek finanční rezervy, která vám pomůže přečkat horší období. Vhodné kroky proto jsou:

  • Projít si své náklady, zda někde neplatíte zbytečné položky
  • Postupně upravit skladové zásoby
  • Optimalizovat personální náklady

Tip: Přečtěte si, kdy se vyplatí outsourcing webů či aplikací.

2. Zaměřte se na „výkon” jednotlivých produktů

Optimalizací by měly projít i vaše produkty či služby. Opravdu jsou všechny přínosné tak, jak potřebujete? Udělejte si přehled o tom, které kategorie produktů:

  • Jsou nejprodávanější
  • Generují zisk a v jaké výši
  • Přivádí zákazníky

Jak na to? Vytvořte si jednoduchou tabulku a na základě přiřazení váhy jednotlivým kategoriím můžete objevit ty, které jsou pro vás ztrátové a není s nimi spojený žádný jiný businessový nebo marketingový benefit (například přivádí pouze prvonakupující).

Takto roztříděná data pak můžete využít ve výkonnostním marketingu a umožnit reklamním systémům optimalizovat nejen na obrat, ale především na zisk.

3. Projděte si své portfolio

Tady se nabízí hned několik otázek, na které je potřeba vědět odpovědi. Doopravdy znáte přání svých zákazníků? Jaké další produkty by u vás rádi nakupovali? Co jim chybí? A co vaši potenciální zákazníci, kteří u vás nenašli, co potřebovali?

Při jejich hledání vám může pomoci:

  • Vyhledávání na e-shopu – co u vás uživatelé hledali? Máte data o tom, kolik hledání skončilo neúspěchem?
  • Analýza keywords z reklamního systémuvyužijte data z Google Ads a zjistěte, co uživatelé hledají
  • Zeptejte se zákazníků – využijte možnost telefonu či dotazníku zeptejte se napřímo

4. Zrevidujte marketingovou, komunikační a prodejní strategii

Máte vytvořenou dlouhodobou strategii nebo jen spoléháte na to, jakého výkonu dosáhnou reklamní systémy? Pokud jste si v minulosti udělali poctivou přípravu, tak se podívejte, zda celou strategii opravdu naplňujete, případně zda je stále aktuální.

V průběhu času se mohla změnit vaše cílová skupina nebo také cílová skupina mohla v důsledku okolních vlivů změnit své chování. Pokud zjistíte, že došlo ke změnám, je důležité provést update strategie a sepsat si kroky pro další směřování firmy.

Tip: Přečtěte si, jak na obsahovou strategii na Facebooku.

5. Rozšiřte svou cílovou skupinu

V kontextu marketingové a komunikační strategie:

  • Hledejte nové kanály, přes které byste oslovili další potenciální zákazníky, například TikTok
  • Testujte různé způsoby a formy komunikace
  • Využijte další formáty reklamy, jako je například videoreklama

Pokud to váš rozpočet umožní, tak v rámci reklamních systémů:

  • Pracujte s look-a-like publiky
  • Vytvořte akviziční kampaně na prvonakupující

6. Hledejte další prodejní kanály

Jedna z největších chyb (nejen) e-shopařů je, že se soustředí jen čistě na prodej přes jejich vlastní platformu. Důležité však je, abyste se na své podnikání dívali z pohledu stability. Té dosáhnete tak, že si budete vytvářet další prodejní kanály. Můžete například:

  • Umístit zboží na marketplaces
  • Spolupracovat s partnery, kteří nabízí komplementární zboží
  • Dostat se do kamenných prodejen
  • Mít vlastního obchodníka
  • Vystavovat zboží na různých bazarových portálech
  • Přeprodávat své produkty v rámci B2B prodeje

7. Reaktivujte své zákazníky

Pokud budeme věřit paretovu pravidlu, tak 80 % tržeb vám bude vytvářet 20 % zákazníků. To jsou často ti, kteří jsou k vám loajální a pravidelně u vás nakupují. Na druhou stranu mezi těmi 80 % zákazníků je určitě řada těch, kteří mají potenciál se zařadit do první skupiny. Jen je musíte najít a znovu aktivovat. Jak na to?

  • Vytvořte pro ně speciální akci (například formou soutěže či slevy)
  • Zaměřte na ně svoji komunikaci (e-mailing, sociální sítě)
  • Využijte nové komunikační kanály
  • Zavolejte jim a nabídněte jim nové možnosti

Jak se vám článek líbil?

0

Praktický

0

Inspirující

0

Zábavný

1

Nic moc