Menu

Case study: Jak vypadá nejlepší digitální PR kampaň roku 2020?

Modrý duch letos získal další dvě ocenění v soutěži WebTop100. Zlatá byla za projekt Mobile Hut v kategorii Digitální PR kampaň. Podívejte se a pochopíte. Tento počin pro minimalistický domek na kolech je totiž skutečná srdcovka, kterou stojí za to okouknout.

Case study: Jak vypadá nejlepší digitální PR kampaň roku 2020?

Letošní pravidla marketingové soutěže WebTop100 byla jiná než u předchozích ročníků. Digitální a komunikační agentury mohly své projekty přihlašovat do 14 různých kategorií: Výkonnostní kampaň, Instagramový počin, Videoreklama, Umělá inteligence, Firemní podcast, Autentická kariérní komunikace, Digitální transformace, Influencer marketing, Obsahový marketing, Retenční marketing, Nejefektivnější rozvoj webu, Digitální PR projekt, SEO a Brandová kampaň. Modrý duch má radost, že se mu podařilo získat hned dvě medaile: zlatou a stříbrnou. Zlaté ocenění s lichotivým hodnocením 93 % získal v kategorii Digitální PR projekt s kampaní pro Mobile Hut!

Co je to Mobile Hut a jak kampaň probíhala?

Mobile Hut je pojízdný domek k minimalistickému, off-grid bydlení. Princip je stejný jako u obytného přívěsu. Narozdíl od něj však Mobile Hut udělá parádu, je funkčně vyladěný a poskytuje plnohodnotný komfort pro krátkodobé i dlouhodobé bydlení.

BlueGhost v rámci zvyšování povědomí o produktu uskutečnil netradiční kampaň, během které se domek půjčoval lidem výměnou za to, že o svém zážitku dají vědět světu skrze své komunikační kanály. Vzhledem k poměrně nízkému budgetu se hledalo co nejefektivnější řešení jak „za málo peněz udělat hodně muziky“, tedy maximálně podpořit organické šíření. Vytvořila se registrační stránka kamkolivnezavisle.cz, přes kterou se lidé mohli zapojit. Tato landing page byla následně propagována na sociálních sítích.

Účastníci, kteří se do projektu přihlásili, byli pečlivě vybíráni podle potenciálu dosahu, schopnosti vytvořit hodnotný obsah, konexí a relevance komunikace. Modrý duch zhodnotil jejich potenciální přínos kampani a možnosti jejich výstupů (PR články, dosah příspěvků na sociálních sítích, úroveň tvorby foto a video contentu) a následně vybral 7 finalistů, kterým se domek zapůjčil. Díky tomu vznikl nejen ohlas na sociální médiích, ale také články pro Novinky.cz, Czechdesign.cz, online i tištěný Forbes a reportáž pro Českou televizi, která vyjde v březnu 2021 a další.

Vyhodnocení

Účastníci byli vybíráni z různých polí působnosti a jejich přínos pro kampaň byl proto variabilní. Někteří zajistili vysoký engagement na sociálních sítích, jiní pořídili velké množství vizuálního obsahu. Proto bylo téměř nemožné objektivně vyhodnotit vliv jednotlivých zúčastněných, neboť výstupy byly velmi individuální a vzájemně neporovnatelné. Nechat účastníkům volné ruce byl však odvážný krok, který se vyplatil. Přes prvotní obavy z nekonzistentnosti obsahu se nakonec Modrý duch rozhodl důvěřovat tomu, že tvůrci sami vědí nejlépe, jak své fanoušky zaujmout. Tento částečně riskantní tah se ukázal jako správná volba a pomohl ke splnění cíle.

PR kampaň vhodně zapadla také do dlouhodobé komunikační strategie, kterou Blueghost navrhnul. Díky účastníkům, kteří měli domek zapůjčený, získal Mobile Hut velké množství kreativních výstupů, které nadále využívá na sociálních sítích, na blogu a v newsletteru.

Primární cíl a metriky

Primární cíl:

  • Zvýšení povědomí o produktu.

Metriky úspěšnosti:

  • Počet zmínek v médiích (cíl 5 - splněno a evidováno 6).
  • Počet organických reakcí - likes na sociálních sítích (cíl 10 000 - evidováno 12 820 - reálný počet může být i vyšší).

Výstupy

Díky autentickému a smysluplné spojení online a offline PR aktivit se podařilo dostat produkt do velkoformátových médií. Prohlédněte si, co se o Mobile Hutu psalo a kde všude se objevil: Novinky.cz, Forbes, Czechdesign, Designmag, Idnes.cz, Dům a zahrada.

Učaroval vám estetický domek na kolech stejně jako porotcům WebTop100? Kompletní výsledky letošního ročníku soutěže naleznete zde. Pokud chcete vědět více kampani a o Mobile Hutu, můžete si ho prohlédnout v samostatné referenci, na Facebooku či na Instagramu.

Jak se vám článek líbil?

3

Praktický

33

Inspirující

2

Zábavný

15

Nic moc