Menu

Co se změnilo na LinkedInu? 7 novinek roku 2022

Chcete se prosadit na LinkedInu? Modrý duch přináší 7 novinek roku 2022, které vám pomohou na této populární síti zazářit. Navážete nové obchodní kontakty. Potvrdíte vaši pozici leadera v oboru. A stanete se inspirativní osobností pro více než 2 miliony českých uživatelů.

Co se změnilo na LinkedInu? 7 novinek roku 2022

1) Díky Creator Analytics získáte přehled o (ne)úspěšných postech

Přesně tahle funkce na LinkedInu dlouho chyběla. Kdo chtěl mít předtím přehled o (ne)úspěšnosti obsahu, musel procházet příspěvek po příspěvku. Data si přepsat do tabulky a pak si udělat analýzu.

Teď si na LinkedInu zapnete Creator Mode a už máte k dispozici přesné statistiky o vašem obsahu. Jednoduše si zobrazíte výsledky za konkrétní časové období (7, 14, 28, 90, 365 dní) a můžete se podívat na počty zobrazení i interakcí. A navíc získáte i užitečné informace o čtenářích.

graf

S novinkou tak vyladíte vaši obsahovou strategii na LinkedInu snadněji.

2) Proklik na vaši internetovou stránku hnedka z osobního profilu

Jedná se spíše o drobnou změnu, která má ale potenciál zlepšit návštěvnost vašeho webu. Odborníci na LinkedIn se dlouho shodovali, že Microsoft (vlastník LinkedInu) dělá všechno pro to, aby uživatelé ze sociální sítě neodcházeli na ostatní weby.

A teď šup. Obrat o 180 stupňů. Nově si můžete na začátek vašeho osobního LinkedIn profilu v pravé části přidat hned 3 odkazy na internetové stránky.

Tak co si dáte na profil – odkaz na portfolio, nebo radši na projekt, na kterém spolupracujete?

3) Představte se ostatním uživatelům pomocí videa

Doba se mění. Fotka už není dostatečně atraktivní. Dneska má hlavní slovo video. Dokonce i na LinkedIn už dorazil tento trend. Nově si můžete dát na osobní profil místo fotky úvodní video. Krátké představení formou videa má hned 3 výhody:

  • posílíte vaši osobní značku,
  • vystoupíte z řady, protože většina uživatelů se stále spoléhá na klasickou fotku,
  • máte až 30 sekund pozornosti, do kterých shrnete základní informace.

Pokud už otevíráte LinkedIn a chcete nahrát video z počítače, klidně ho zase zavřete. Profilové video v současné době přidáte jen přes mobilní LinkedIn aplikaci.

Tip: Spadají do vaší cílové skupiny starší lidé? Poslechněte si, jak pro ně vytvářet obsah.

4) Nalaďte se na LinkedIn Audio Events

Nově si na LinkedInu i popovídáte. Pokud jste si právě vzpomněli na Clubhouse, není to náhoda. LinkedIn se skutečně v mnohém inspiroval.

Pro založení LinkedIn Audio Eventu je potřeba splnit pouze 2 věci:

  1. zapnout si Creator Mode,
  2. mít alespoň 150 spojení.

Potom už se mohou návštěvníci přidat do virtuální místnosti, poslouchat řečníka a obohatit diskuzi vlastním pohledem na zvolené téma. Každá událost může trvat od 15 minut až do 3 hodin, takže máte prostor probrat věci opravdu do hloubky.

A je pravděpodobné, že v budoucnu si na událostech i něco vyděláte. LinkedIn chystá možnost prodávat na Audio Eventy vstupenky.

5) Newsletter už pošlete i z firemní stránky

Firemní stránky na LinkedInu se moc nevyplácely. Pozornost uživatelů i Microsoftu se upínala hlavně k osobním profilům. Situace se ale začíná postupně měnit. A obrovský podíl na obratu má i novinka v podobě rozesílání vlastního newsletteru z firemní stránky.

Ihned po napsání prvního newsletteru pošle LinkedIn jednorázové upozornění všem uživatelům, kteří vaši firmu na LinkedInu sledují. Už jen to vám přinese obrovskou pozornost. A následně dostane každý odběratel newsletteru upozornění pokaždé, když pošlete do světa nové vydání.

LinkedIn newsletter je výborný nástroj, který v sobě kombinuje to nejlepší z e-mail marketingu a sociálních sítí.

Tip: Dostali jste špatnou recenzi? Modrý duch vám poradí, jak ji proměnit ve výhodu.

6) Přepněte tlačítko a „mluvte“ za firmu

Konečně můžete příspěvky z oboru komentovat i za vaši firmu. Zkušení uživatelé možná namítnou, že to šlo přeci už i dříve. Máte pravdu. Šlo, ale pomocí „triku“ s kopírováním URL adresy a připsáním několika čísel.

Teď už máte k dispozici jednoduchý „přepínač“, takže za firmu odpovíte za pár sekund.

popis

7) Už i na LinkedIn dorazil Business Manager

Novinka asi potěší hlavně marketingové agentury a větší společnosti, které na LinkedInu investují do reklam. Jedná se o podobný nástroj, který už dávno funguje na Facebooku. Business Manager vám umožní:

  • zobrazit a spravovat více reklamních účtů z jednoho místa,
  • jednoduše a bezpečně spravovat přístupy uživatelů a stahovat měsíční faktury,
  • sdílet relevantní publika napříč reklamními účty.

Chcete si jej založit? Jde to jednoduše na této stránce.

Jak se vám článek líbil?

2

Praktický

0

Inspirující

0

Zábavný

1

Nic moc