Menu

Linkbaiting: Proč získávat kvalitní obsah pro svůj web

Linkbuilding není jediná strategie, jak získat nové fanoušky. Co je to linkbaiting, jaké jsou jeho výhody a komu pomohl, se dozvíte v článku od našich kolegů ze španělské digitální agentury Coco Solutions.

Linkbaiting: Proč získávat kvalitní obsah pro svůj web

Co je to linkbaiting? Definice

Tento termín můžeme přeložit jako „návnada přes / na odkaz“. Jedná se o jednu z nejrelevantnějších SEO strategií v oboru. V podstatě je založena na tvorbě poutavého obsahu, který je pro třetí stranu natolik zajímavý, že ho bude sdílet, například na blozích nebo na fórech. Díky ní je taktéž možné přirozeně a kvalitně vytvářet externí odkazy a zviditelňovat a posilovat expertizu. Můžeme ji přirovnat k „důvěře“, kterou k vám Google chová, když máte kvalitní a populárním obsah.

Jak jste si mohli všimnout, jedná se o velkou strategii, kterou můžete implementovat na svou webovou stránku a která je zaručeně jednou z nejdoporučovanějších na dobré umístění v internetových žebříčcích. Dnes, ve světě nepřetržitého technologického pokroku a neustálého toku informací po celém světě, je to možná nutností.

Pokud vás linkbaiting zajímá, nemělo by vám uniknout, že je důležité znát své preference a svou cílovou skupinu, aby vám vytvořený obsah pomohl se s ní propojit.

Rozdíl mezi linkbaitingem a linkbuildingem

Rádi bychom zdůraznili, že linkbuilding a linkbaiting nejsou totéž, ačkoliv mají společný cíl: vytvořit kvalitní odkazy na váš web.

Jejich hlavní rozdíl spočívá v tom, že techniky linkbuildingu jsou založeny na aktivním přístupu. Jeho cílem je získat zpětné odkazy, tedy odkazy strategicky umístěné v textu tak, aby přivedly čtenáře na váš blog nebo web.

Naproti tomu funguje linkbaiting spíše nepřímo a pasivně: váš obsah, pokud je kvalitní, se stane virálním a další webové stránky začnou na něj odkazovat. Jistě se zpočátku jedná o poněkud složitější strategii, ale když se provede správně, může být efektivnější a výnosnější, neboť nabízí velký potenciál a ušetří vám finanční prostředky.

5 výhod linkbaitingu, které vám v SEO strategii nesmějí uniknout

  • Pomůže vám vyřešit problémy s penalizacemi od Googlu.
  • Ve srovnání s linkbuildingem značně ušetříte.
  • Díky novému kvalitnímu obsahu se vám podaří navázat kontakt s uživateli.
  • Pomůže vám zlepšit firemní identitu.
  • Umožní vám získat kvalitní odkazy.

3 příklady linkbaitingu

V Coco Solutions jsou si vědomi důležitosti SEO pro váš web, a proto vybrali tři příklady linkbaitingu pro inspiraci a na pomoc s webem:

1. Analýza novinek a aktualit

Jedním z druhů obsahu, který vzbuzuje v uživatelích zájem, jsou novinky. Doporučujeme mimo jiné, abyste si analyzovali zajímavé zprávy pro uživatele nebo je přinejmenším uzpůsobili své specializaci a zájmům uživatelů tím, že budete vytvářet kvalitní obsah, který v nich vzbudí zvědavost a umístí vás ve vyhledávačích před konkurencí. Asi nikoho nepřekvapí, že je důležité, aby byly takové novinky pravdivé. To vám pak přivede kvalitní odkazy a váš obsah se dostane mezi trendy, díky čemuž si ho budou uživatelé sdílet ještě víc.

2. Interaktivní obsah

Jedním z nejvíce fascinujících rysů lidství je to, že nás přitahují věci nebo živé bytosti, s kterými můžeme rozmlouvat nebo se jimi nechat jinak ovlivňovat. Doporučujeme tedy vytvářet atraktivní interaktivní obsah. Může se jednat o cokoliv od infografiky až po e-book. Jisté je, že ačkoliv se může jednat o obsah nejnáročnější na tvorbu, zároveň se může jednat i o nejefektivnější na trhu.

Takovým zajímavým příkladem je Justpark, který získal 6 500 zpětných odkazů z 542 domén díky tomu, že vytvořil velmi účinnou hru, která umožňuje uživatelům otestovat si svou reakční dobu a srovnat si ji s ostatními podle věku.

Co je zajímavé a zaslouží si pozornost, je to, že jeho sdílení narostlo exponenciální řadou, jelikož se na obsah dalo snadno odkázat a zároveň byl poutavý a zajímavý. Neměli bychom také opomenout, že uživatelé aplikace museli sdílet své výsledky s ostatními, což výrazně ovlivňuje šíření obsahu.

3. Žebříčky a seznamy

Kolikrát jsme už něco hledali na internetu, třeba top 10 nejlepších filmů… nebo nejbohatších osob světa? Nejspíš hodněkrát, že? Tyto věci vyhledáváme, protože se nám takový obsah v podstatě jeví jako nejzajímavější. Chceme si jednoduše prohlížet to nejlepší i nejhorší z oblastí, které nás zajímají a přitahují.

Právě proto vám doporučujeme vytvářet tento typ obsahu, s kterým se ztotožní cílová skupina, nebo v ní smysluplně vzbuzovat zájem o váš obor.

Mezi nejzajímavější příklady této strategie patří Comparisun, obsahová a srovnávací platforma věnovaná malým a středním podnikům v USA.

Tato platforma dostala fantastický nápad provést a atraktivní formou prezentovat studii, která spočívala v analýze nedávných předpovědí, kdy se z nejbohatších multimilionářů na světě stanou bilionáři a který z nich toho dosáhne jako první.

3 tipy pro vaši linkbaitingovou strategii

V Coco Solutions nad vším přemýšlíme a nikdy se nezastavujeme. Proto bychom vám rádi předali několik rad ohledně linkbaitingu:

1. Pište poutavé titulky, které zaujmou vaši cílovou skupinu.

Odlište se od ostatních a využijte toho, čemu se říká originalita. Chápeme, že na světě běhá hromada konkurentů, ovšem pokud jste schopni tvořit titulky, které zaujmou, získáte si publikum, které váš obsah ocení a bude ho ho sdílet na svých webech nebo blozích. Nezapomeňte: Počítá se každý detail.

2. Používejte poutavé a zajímavé obrázky.

Je nutné chápat, že ačkoliv mnoho lidí rádo čte, v čtenářích probudíme zájem o obsah, když si pomůžeme poutavými obrázky. Pamatujme, že když chceme dosáhnout svého hlavního cíle, musíme zajistit, aby náš obsah co nejvíce zaujal, a vizuální doplněk je jedním z nejdůležitějších kroků, jak to uskutečnit.

3. Udělejte ze svého obsahu virál

Nezapomínejme, že viralizace našeho obsahu může být klíčovou složkou našeho plánu. Z tohoto důvodu doporučujeme využít různá média, například networking, sociální sítě nebo placenou reklamu, které tento tak důležitý proces mohou urychlit.

Ze španělského originálu Link Baiting: La importancia de conseguir enlaces de calidad para tu web přeložila Ivana Recmanová.

Marketingovou agenturu Coco Solutions můžete sledovat na Instagramu nebo na LinkedInu.

Jak se vám článek líbil?

0

Praktický

2

Inspirující

0

Zábavný

0

Nic moc

Pojďme spolu vytvořit něco skvělého!

Dlouhodobá spolupráce může začít jedním kliknutím

Domluvit schůzku