Linkbaiting: Proč získávat kvalitní obsah pro svůj web
Blog 19. 05. 2022
Linkbuilding není jediná strategie, jak získat nové fanoušky. Co je to linkbaiting, jaké jsou jeho výhody a komu pomohl, se dozvíte v článku od našich kolegů ze španělské digitální agentury Coco Solutions.

Co je to linkbaiting? Definice
Tento termín můžeme přeložit jako „návnada přes / na odkaz“. Jedná se o jednu z nejrelevantnějších SEO strategií v oboru. V podstatě je založena na tvorbě poutavého obsahu, který je pro třetí stranu natolik zajímavý, že ho bude sdílet, například na blozích nebo na fórech. Díky ní je taktéž možné přirozeně a kvalitně vytvářet externí odkazy a zviditelňovat a posilovat expertizu. Můžeme ji přirovnat k „důvěře“, kterou k vám Google chová, když máte kvalitní a populárním obsah.
Jak jste si mohli všimnout, jedná se o velkou strategii, kterou můžete implementovat na svou webovou stránku a která je zaručeně jednou z nejdoporučovanějších na dobré umístění v internetových žebříčcích. Dnes, ve světě nepřetržitého technologického pokroku a neustálého toku informací po celém světě, je to možná nutností.
Pokud vás linkbaiting zajímá, nemělo by vám uniknout, že je důležité znát své preference a svou cílovou skupinu, aby vám vytvořený obsah pomohl se s ní propojit.
Rozdíl mezi linkbaitingem a linkbuildingem
Rádi bychom zdůraznili, že linkbuilding a linkbaiting nejsou totéž, ačkoliv mají společný cíl: vytvořit kvalitní odkazy na váš web.
Jejich hlavní rozdíl spočívá v tom, že techniky linkbuildingu jsou založeny na aktivním přístupu. Jeho cílem je získat zpětné odkazy, tedy odkazy strategicky umístěné v textu tak, aby přivedly čtenáře na váš blog nebo web.
Naproti tomu funguje linkbaiting spíše nepřímo a pasivně: váš obsah, pokud je kvalitní, se stane virálním a další webové stránky začnou na něj odkazovat. Jistě se zpočátku jedná o poněkud složitější strategii, ale když se provede správně, může být efektivnější a výnosnější, neboť nabízí velký potenciál a ušetří vám finanční prostředky.
5 výhod linkbaitingu, které vám v SEO strategii nesmějí uniknout
- Pomůže vám vyřešit problémy s penalizacemi od Googlu.
- Ve srovnání s linkbuildingem značně ušetříte.
- Díky novému kvalitnímu obsahu se vám podaří navázat kontakt s uživateli.
- Pomůže vám zlepšit firemní identitu.
- Umožní vám získat kvalitní odkazy.
3 příklady linkbaitingu
V Coco Solutions jsou si vědomi důležitosti SEO pro váš web, a proto vybrali tři příklady linkbaitingu pro inspiraci a na pomoc s webem:
1. Analýza novinek a aktualit
Jedním z druhů obsahu, který vzbuzuje v uživatelích zájem, jsou novinky. Doporučujeme mimo jiné, abyste si analyzovali zajímavé zprávy pro uživatele nebo je přinejmenším uzpůsobili své specializaci a zájmům uživatelů tím, že budete vytvářet kvalitní obsah, který v nich vzbudí zvědavost a umístí vás ve vyhledávačích před konkurencí. Asi nikoho nepřekvapí, že je důležité, aby byly takové novinky pravdivé. To vám pak přivede kvalitní odkazy a váš obsah se dostane mezi trendy, díky čemuž si ho budou uživatelé sdílet ještě víc.
Linkbaiting, linkbuilding, ale třeba i LinkedIn. Přidej se do týmu Modrého ducha.
2. Interaktivní obsah
Jedním z nejvíce fascinujících rysů lidství je to, že nás přitahují věci nebo živé bytosti, s kterými můžeme rozmlouvat nebo se jimi nechat jinak ovlivňovat. Doporučujeme tedy vytvářet atraktivní interaktivní obsah. Může se jednat o cokoliv od infografiky až po e-book. Jisté je, že ačkoliv se může jednat o obsah nejnáročnější na tvorbu, zároveň se může jednat i o nejefektivnější na trhu.
Takovým zajímavým příkladem je Justpark, který získal 6 500 zpětných odkazů z 542 domén díky tomu, že vytvořil velmi účinnou hru, která umožňuje uživatelům otestovat si svou reakční dobu a srovnat si ji s ostatními podle věku.
Co je zajímavé a zaslouží si pozornost, je to, že jeho sdílení narostlo exponenciální řadou, jelikož se na obsah dalo snadno odkázat a zároveň byl poutavý a zajímavý. Neměli bychom také opomenout, že uživatelé aplikace museli sdílet své výsledky s ostatními, což výrazně ovlivňuje šíření obsahu.
3. Žebříčky a seznamy
Kolikrát jsme už něco hledali na internetu, třeba top 10 nejlepších filmů… nebo nejbohatších osob světa? Nejspíš hodněkrát, že? Tyto věci vyhledáváme, protože se nám takový obsah v podstatě jeví jako nejzajímavější. Chceme si jednoduše prohlížet to nejlepší i nejhorší z oblastí, které nás zajímají a přitahují.
Právě proto vám doporučujeme vytvářet tento typ obsahu, s kterým se ztotožní cílová skupina, nebo v ní smysluplně vzbuzovat zájem o váš obor.
Mezi nejzajímavější příklady této strategie patří Comparisun, obsahová a srovnávací platforma věnovaná malým a středním podnikům v USA.
Tato platforma dostala fantastický nápad provést a atraktivní formou prezentovat studii, která spočívala v analýze nedávných předpovědí, kdy se z nejbohatších multimilionářů na světě stanou bilionáři a který z nich toho dosáhne jako první.
3 tipy pro vaši linkbaitingovou strategii
V Coco Solutions nad vším přemýšlíme a nikdy se nezastavujeme. Proto bychom vám rádi předali několik rad ohledně linkbaitingu:
1. Pište poutavé titulky, které zaujmou vaši cílovou skupinu.
Odlište se od ostatních a využijte toho, čemu se říká originalita. Chápeme, že na světě běhá hromada konkurentů, ovšem pokud jste schopni tvořit titulky, které zaujmou, získáte si publikum, které váš obsah ocení a bude ho ho sdílet na svých webech nebo blozích. Nezapomeňte: Počítá se každý detail.
2. Používejte poutavé a zajímavé obrázky.
Je nutné chápat, že ačkoliv mnoho lidí rádo čte, v čtenářích probudíme zájem o obsah, když si pomůžeme poutavými obrázky. Pamatujme, že když chceme dosáhnout svého hlavního cíle, musíme zajistit, aby náš obsah co nejvíce zaujal, a vizuální doplněk je jedním z nejdůležitějších kroků, jak to uskutečnit.
3. Udělejte ze svého obsahu virál
Nezapomínejme, že viralizace našeho obsahu může být klíčovou složkou našeho plánu. Z tohoto důvodu doporučujeme využít různá média, například networking, sociální sítě nebo placenou reklamu, které tento tak důležitý proces mohou urychlit.
Ze španělského originálu Link Baiting: La importancia de conseguir enlaces de calidad para tu web přeložila Ivana Recmanová.
Marketingovou agenturu Coco Solutions můžete sledovat na Instagramu nebo na LinkedInu.
Jak se vám článek líbil?
0
Praktický
2
Inspirující
0
Zábavný
0
Nic moc