Menu

Novinky v PPC reklamě: získá Sklik náskok před Google Ads?

Google Ads a Sklik obohatily během posledních 3 měsíců svět PPC reklam o pár významných novinek. Které z nich vám přinesou užitek a jak se vypořádat s těmi, které život inzerenta spíš komplikují?

Novinky v PPC reklamě: získá Sklik náskok před Google Ads?

Vyloučení mobilních aplikací z obsahové sítě

O hodně diskutovanou novinku se Google postaral 1. září 2018, kdy zrušil obecné vyloučení reklamy z mobilních aplikací. Výrazně tak znesnadnil možnost eliminovat výdaje za zbytečné prokliky lidí, kteří právě hrají hru nebo například používají mobilní aplikaci v transportu. Odstranění těchto aplikací z obsahové sítě se přitom vyplácí nejen při remarketingu v síti AdWords, ale úplně pokaždé, když nechcete svým rozpočtem plýtvat na nerelevantní publikum.

Co však dělat, když nechci zrušit inzerci ve všech aplikacích, ale jen v některých? Vyloučení konkrétních mobilních aplikací aktuálně možné není, ale přes nastavení Kampaně v Obsahové síti / Umístění / Vyloučeno je teď vyřadíte alespoň podle kategorií. Například produkty Microsoft odstraníte z obsahové sítě jedním klikem, naproti tomu aplikace od Apple nebo Android je při spuštění kampaně nutné vyřadit podle různých tematických skupin. Výsledek ale není ani tak 100% a aplikace, kterých se vyloučení nedotkne, je třeba odstranit ručně v rámci správy.

Nové rozhraní na Google

Názory na nové rozhraní z poloviny roku 2017 rozdělily PPC specialisty na dva nesmiřitelné tábory: fanoušků a těch, kteří raději zůstávají u starých pořádků. Podle našich zkušeností převažují spíš negativa – nové rozhraní je pomalejší a práce příliš neulehčuje. Až dosud bylo nové rozhraní povinné pouze pro nově zřízené účty, ale od 4. října 2018 se stává nutností úplně pro všechny.

Rozšíření PPC reklamy pro fajnšmekry?

Další změnou placené reklamy na Google jsou delší popisné řádky a titulky. Metodu zatím zkoušíme krátce, přínos se ale zatím zdá být dosti diskutabilní. Výhodou je, že větší textové bloky zaberou více místa, a jsou tedy zřetelnější. Zároveň však Google přidává zadaná textová rozšíření po svém, takže někdy celkové vyznění působí nelogicky. PPC specialisté jsou nuceni formulovat inzeráty zvlášť pro Google a pro Seznam a vyvíjet větší úsilí, aby výsledná reklama nepůsobila zmatečně. Hlavně u kampaní s malým rozpočtem se jedná o čas, který by mohl být využit mnohem efektivněji.

Kombinovaná reklama od Skliku

Zatímco Google jde spíš vizionářskou cestou automatizace a technologických inovací, Seznam se snaží investovat do méně ambiciózních novinek, které ale PPC specialistům o to víc pomáhají. Úpravy se týkají hlavně obsahové sítě, kde je první změnou posledních týdnů kombinovaná reklama, která nahrazuje tu textovou: Sklik automaticky propojí vámi připravená textová pole, ilustrační obrázky nebo firemní logo, aby reklamu přizpůsobil konkrétní reklamní ploše. Každému médiu v obsahové síti tak vytváří co možná nejatraktivnější formát, který zaujme více lidí a získá větší CTR.

Branding od Seznamu: (nejen) investice do budoucna

Seznamácký Branding byl původně určený hlavně pro movitější inzerenty, v druhé polovině srpna jej ale Sklik zpřístupnil i menším hráčům na trhu. Nepřehlédnutelná grafika, která i při scrollování obtéká obsah na zavedených serverech typu Novinky.cz, je čtenářovi periferně neustále na očích. Za cenu kolem 110 Kč za tisíc zobrazení se jedná o velmi dobrou příležitost, jak z hlediska zájmů zasáhnout relevantní publikum ve fázích See a Think frameworku STDC. Ačkoliv se původně počítalo spíš s nižší proklikovostí, v praxi se nám daří dosahovat míry prokliku nad 0,8 % a rozumnou cenu kolem 15 Kč za proklik. Do budoucna navíc Branding potenciálně zlepšuje výsledky brandových klíčových slov (jako název firmy nebo produktů), případně podporuje SEO.